Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Skrivet av CSM101:

Stendum fråga, men jag stæller den ændå.

Om jag tex har copilot och kør enbart med GPS igång (ej mobile internet) så borde den inte dra någon datatrafik då væl?

Ær i norge nu och har igång gpsen ibland men vill bara dubbelkolla så jag slipper den hærliga kostnaden på 32:-/MB

Exakt, har du inte igång datatrafik så kommer den inte dra någon.
Om du är lite paranoid och har en rootad apparat så kan du tanka DroidWall ( DroidWall - Android Firewall - Android app on AppBrain ) och blocka tillgång till 3G på alla apps men tillåta wifi.

Skrivet av Alfa-Omega:

Copilot suger verkligen stenhårt, hälften av vägarna saknas för mig.
Finns det verkligen inget bättre?

Navigon kanske, har aldrig provat det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfa-Omega:

Copilot suger verkligen stenhårt, hälften av vägarna saknas för mig.
Finns det verkligen inget bättre?

Tycker mig ha hittat de flesta vägar jag varit på, har du rätt kartor då?

Skrivet av Lullebulle:

Exakt, har du inte igång datatrafik så kommer den inte dra någon.
Om du är lite paranoid och har en rootad apparat så kan du tanka DroidWall ( DroidWall - Android Firewall - Android app on AppBrain ) och blocka tillgång till 3G på alla apps men tillåta wifi.

Navigon kanske, har aldrig provat det

Ah nice, då kör vi loss med GPSen.

Permalänk

Appar som är ett måste för mig...

Weatherbug - väder
Spotify - ....
Supernytt - aftonbladet
Rockplayer - media/filmspelare som klarar divx
Kolla regnummer - regnr/ägaruppgifter etc på bil
Handelsbanken -
Hemnet -
Blocket -
Bandit - radio
Prisjakt -
gstrings - stämmer yxan med den
Speed test - kolla näthastigheten
3g watchdog - kolla hur mkt datatrfik man konsumerar

Permalänk
Medlem

Mina appar som jag använder mest

Program:
Astro - Filhanterare med ftp
Es File explorer - som ovan
app2sd - flytta apps till sd kortet
Dolphin Browser HD - smidig browser
Dropbox - online usb minne
Gauge battery - visa batteri nivå
Google goggles - - testa den
Msn droid - msn i nallen
Nordea - bank app
shazam - hitta låten du hör
skype
tango - typ som skype
tv.nu - tv tablå
WhatsApp - skicka sms över wifi och 3G till andra med samma app

Spel:
Tank hero beta
Mega jump
Spaghetti and marshmallows
Droid copter lite
paper toss

Någon som vet en bra app för att streama film från min SFTP server. Utan att behöva buffra hela filmen helst gratis

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

Denna MÅSTE ni prova om ni gillar att customisera gränssnittet och vill en riktigt snabb launcher. Har provat alla launchers och har alltid gått tillbaks till launcher pro men nu har jag bytt till ADWLauncher EX(notera att det inte är vanliga ADW som är gratis, väldigt stor skillnad). Den snabbaste jag testat, och har små funktioner som jag saknar i launcher pro.

ADWLauncher EX - Android app on AppBrain

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kanske inte är ett nödvändigt måste men vet ni nån bra app så man kan använda xperia x10 minis kamera som webcam?

hittat lite skit men antingen är det att man bara kan visa webbkameror eller så krånglar det.

Permalänk
Medlem

Camera WiFi LiveStream DEMO - Android app on AppBrain

finns som gratis demo, och som betal. Har själv bara testat demon än.

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

Finns det möjligtvis någon app som man kan dölja program i alla program?
Vet att pro launcher fungerar, men kör med ADW launcher ex som tyvärr inte har den funktionen :/
Och kan inte annat än hålla med thereal_twisted om ADW, verkligen en kanon launcher, dock har väll den också sina brister men så är det med allt, bla att man inte kan dölja program i alla program.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xion_drifter:

Finns det möjligtvis någon app som man kan dölja program i alla program?
Vet att pro launcher fungerar, men kör med ADW launcher ex som tyvärr inte har den funktionen :/
Och kan inte annat än hålla med thereal_twisted om ADW, verkligen en kanon launcher, dock har väll den också sina brister men så är det med allt, bla att man inte kan dölja program i alla program.

Går att göra i adw, skapa en programgrupp eller vad det heter och välj den som default.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Går att göra i adw, skapa en programgrupp eller vad det heter och välj den som default.

aha
Nu blev det bättre Tack så mycket!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Google Reader kan man inte leva utan! Riktigt skön RSS läsare som synkar med Google Reader som körs genom browsern så läser du något på mobilen så markeras den som läst på mobilen och tvärs om!

Permalänk
Medlem

Tycker dock det fattas en massa svenska sidor i ANdroid market som finns i Iphone som borde finnas här med.

Tycker utbudet är sämre i Android. Det finns dock spel man ej kan rekomendera att ladda ner. finns det nå¨n sån android tråd för apps man ej ska ladda ner!

Permalänk
Medlem

Tjenare jag undrar om det finns någon app som gör min mobil (Acer liquid s100) till en router,så att man kan ge andra mobiler internet.Som är ansluten till mej via wifi.

hoppas ni förstår vad jag menade, jag är ganska dåligt på att förklara.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Togato:

Tjenare jag undrar om det finns någon app som gör min mobil (Acer liquid s100) till en router,så att man kan ge andra mobiler internet.Som är ansluten till mej via wifi.

hoppas ni förstår vad jag menade, jag är ganska dåligt på att förklara.

Inga problem, kräver bara att du rootar luren.
Följer med alla Liquid roms.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Skrivet av Z3bb4n:

Google Reader kan man inte leva utan! Riktigt skön RSS läsare som synkar med Google Reader som körs genom browsern så läser du något på mobilen så markeras den som läst på mobilen och tvärs om!

Finns ju en bugg med den som gör att när man läser i mobilen så uppdateras den inte i Google Reader på datorn. Läsa Google reader på datorn -> Google reader mobilen fungerar dock.

Har newsrob. Ska testa greader nu.

Permalänk
Medlem

Sleep as an Droid

Köp säger jag bara!

Permalänk
Medlem

En App som jag ännu ej funnit: Som på ett enkelt sätt ger specifika personer möjlighet att nå mig och övriga gäller Silent profil. Vill oxå att det efter inställd tid ska återgå till Normal profil och full tillgänglighet. Handy Profil för Symbian gör exakt det. Testade en App som heter PhoneWeaver som säkert kunde allt men som var lite väl avancerad och orkade ej sätta mig in i allt. Har Desire med senaste f/w.

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Medlem

Nysläppta SwipePad BETA är helt underbar. Gör multitasking så mycket bättre. Rekommenderas till alla!

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd

Svårt att komma ihåg födelsedagar?
Sök efter personen och lägg till födelsedagen i din kalender. Du kan även se en lista på sparade födelsedagar och en widget gör att du kan se de 3 nästkommande födelsedagar direkt på din homescreen!

http://fodelsedagar.wordpress.com/

//henkepenka

Permalänk
Avstängd

Version 1.8 av appen födelsedagar är nu släppt!

Många nya funktioner! Bland annat att lägga in födelsedagar manuellt!

http://fodelsedagar.wordpress.com

//henkepenka

Permalänk
Medlem

Min favorit!

Min favorit app för Android är helt klart: Bankdroid

En perfekt app för att på ett och samma ställe, koppla upp sig mot alla sina bankkonton. Du kan inte utföra några överföringar etc, utan enbart ta del av lagersaldot. Helt underbar enligt mitt tycke!

Visa signatur

Pellets, vi hjälper dig att hitta billig pellets online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfa-Omega:

Copilot suger verkligen stenhårt, hälften av vägarna saknas för mig.
Finns det verkligen inget bättre?

Själv kör jag med Aura GPS funkar kanon ! Finns en test version på market 7 dagar..... finns även på en annan site att tanka. (Du kanske fattar vart?)

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på nån grym väckarklocka? Om det finns nån som går igång även fast man slår av mobilen så man slipper ha den på på kvällen? Samt kanske få lägga in egen signal o vakna till (dock inge krav). Har letat men inte hittat så många bra o välja på, o nå sömnmönster osv bryr ja mig inte om, utan nån enkel sak bara.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Skrivet av NukeHenk:

Nån som har koll på nån grym väckarklocka? Om det finns nån som går igång även fast man slår av mobilen så man slipper ha den på på kvällen? Samt kanske få lägga in egen signal o vakna till (dock inge krav). Har letat men inte hittat så många bra o välja på, o nå sömnmönster osv bryr ja mig inte om, utan nån enkel sak bara.

"Klocka" som följer med Android gör ju allt det där (inte säker på det första, har aldrig provat det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

"Klocka" som följer med Android gör ju allt det där (inte säker på det första, har aldrig provat det).

Jo kanske den gör men tycker inte den fungerar bra alls. Händer ju även att den inte ens drar igång larmet. Så därför jag letar efter någon bättre. Borde ju finnas nån tycker ja som funkar som man vill :/

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Skrivet av NukeHenk:

Jo kanske den gör men tycker inte den fungerar bra alls. Händer ju även att den inte ens drar igång larmet. Så därför jag letar efter någon bättre. Borde ju finnas nån tycker ja som funkar som man vill :/

Har funkat felfritt för sen jag fick min telefon (1 år).
Annars har du massor att välja på här:
https://market.android.com/search?q=alarm

Permalänk
Medlem

Wordpress appen är riktigt bra. Man kan uppdatera sin wordpress blogg när som helst, hur som helst.
https://market.android.com/details?id=org.wordpress.android&f...

Permalänk
Medlem

Vad heter den här status-bar appen?

Permalänk
Skrivet av rool:

Vad heter den här status-bar appen?

http://pfx.se/upload/uploads/a_3g.JPG

Det där är standard Android, 2.2 och neråt.