[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Stack och köpte ett 5970. Kom hem. Drog loss pc:n och la upp den på bordet. Försiktigt mekade bort det gamla 275GTX. Öppnade lådan till 5970. Lyfte upp det. Kände kraften. Skulle sätta in det, det fick inte plats. Bli lite villrådig. Letar fram en avknippsartång för att ta bort delar av chassit. Misslyckas då metallen är hårdare än faaan. Lägger tillbaka 5970 i kartongen. Sätter tillbaka 275GTX. Kopplar ihop datorn igen. Svär lite när jag ställer tillbaka den.

Jaha, då blir det att se ifall jag har en gammal burk för det nya kortet... *suck*

Edit: Folk är välkomna att komma med förslag till nytt chassi i PM. Billigare = Bättre. Bra ifall det finns på INET. Föredrar dock att inte behöva knippsa isönder chassit då jag misslyckades att göra så med nuvarande.

Jag kan köpa kortet annars Tror ett Antec 300 borde ta ett 5970. Tänkte på dess vända HDD-bur.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Stack och köpte ett 5970. Kom hem. Drog loss pc:n och la upp den på bordet. Försiktigt mekade bort det gamla 275GTX. Öppnade lådan till 5970. Lyfte upp det. Kände kraften. Skulle sätta in det, det fick inte plats. Bli lite villrådig. Letar fram en avknippsartång för att ta bort delar av chassit. Misslyckas då metallen är hårdare än faaan. Lägger tillbaka 5970 i kartongen. Sätter tillbaka 275GTX. Kopplar ihop datorn igen. Svär lite när jag ställer tillbaka den.

Jaha, då blir det att se ifall jag har en gammal burk för det nya kortet... *suck*

Edit: Folk är välkomna att komma med förslag till nytt chassi i PM. Billigare = Bättre. Bra ifall det finns på INET. Föredrar dock att inte behöva knippsa isönder chassit då jag misslyckades att göra så med nuvarande.

Vill du vara helt safe så kör på antec p183, ca 15cm tillgodo utan buren.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Najs, fick 0.1 på 11 shares. Synd att man inte fick in mer shares på den...

Permalänk
Medlem

Monterade precis i 2 st 6950 ligger på 680 mhash borde kunna få upp dom i mer får kolla på det lite.

Vilket program är bäst att köra eller är det ingen större skillnad?
Vilken pool borde man farma i ? Swepool eller bitcoins.lc ?
När och hur kan man göra ett konto på bitcoins.lc ?

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

vet någon hur jag gör för att minska prestandan som tas lite?

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekzzor:

Monterade precis i 2 st 6950 ligger på 680 mhash borde kunna få upp dom i mer får kolla på det lite.

Vilket program är bäst att köra eller är det ingen större skillnad?
Vilken pool borde man farma i ? Swepool eller bitcoins.lc ?
När och hur kan man göra ett konto på bitcoins.lc ?

Kör själv med Phoenix 1.48 ska finnas någon typ av GUI till som kan starta om ifall det dör.

Utav dem två är bitcoins.lc bättre. Står den öppnar igen imorgon.

Kör själv PPS med deepbit.net (79.31 µBTC) men testar nu för skoj skull http://www.continuumpool.com/ med endast 5% avgift = 83.73 µBTC

Off topic: Man vs Machine .. on or off?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Kör själv med Phoenix 1.48 ska finnas någon typ av GUI till som kan starta om ifall det dör.

Utav dem två är bitcoins.lc bättre. Står den öppnar igen imorgon.

Kör själv PPS med deepbit.net (79.31 µBTC) men testar nu för skoj skull http://www.continuumpool.com/ med endast 5% avgift = 83.73 µBTC

Off topic: http://www.youtube.com/watch?v=UmQ5LsNMXZ4

Stod att de öppnade imorn (idag) igår med

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Skall se ifall jag kan flexa bort hårddisk hållaren. Har något gammal antec skit chassi. Annars så blir det kanske en 183. Blir först bästa billigaste från inet i princip och smäcka ihop en ny dator. Aldrig fel med nya leksaker ju!

Skrivet av Ekzzor:

Monterade precis i 2 st 6950 ligger på 680 mhash borde kunna få upp dom i mer får kolla på det lite.

Vilket program är bäst att köra eller är det ingen större skillnad?
Vilken pool borde man farma i ? Swepool eller bitcoins.lc ?
När och hur kan man göra ett konto på bitcoins.lc ?

1, 2st 6950 borde ligga mellan 544-864. Dina 680 låter därav rimligt. Att få upp dem, handlar mycket om clockfrekvensen samt flagsen du använder.
2, finns flera program, själv kör jag guiminer för det är simplast. Senaste versionen supportar också Phoenix 1.48 som just nu anses som en av de bästa. Men det finns ju massa olika. Bara att läsa på BitCoins forum. Tänk dock på att flagsen gör skitmycket. Det sägs också att du får ut ännu mer ifall du flashar ditt mobo med 6970 drivisarna. Finns som sagt flera trådar om det. Bara att leta lite.
3, swepool vs bitcoins.lc = samma skrot och korn just nu. Välj den du har tillgång till. JUst nu såå verkar det som de flesta föredrar bitcoins.lc då swepool haft mycket problem på sista tiden. Båda dessa kör Propotional för utdelning. Vilket gör att det tar lite tid innan du får btc.
4, Vi vet inte när de öppnar registrering igen. Men tills dess kan du ju testa antingen deepbit eller swepool.

@dempa88: Du får nog allt säga vilket program du använder för att vi skall kunna säga vilken tag du skall använda.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Sänk minnena för att spara el och undvika onödig värmeutvekling.

Myes, kör minnena i 300 via MSI afterburner, kör 5850na i 890 core. Ska se om jag kan komma upp lite högre.. Undervoltar CPUn lite också, kör ett Corsair 620 och vet ej hur mycket det pallar i längden...

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Skall se ifall jag kan flexa bort hårddisk hållaren. Har något gammal antec skit chassi. Annars så blir det kanske en 183. Blir först bästa billigaste från inet i princip och smäcka ihop en ny dator. Aldrig fel med nya leksaker ju!

1, 2st 6950 borde ligga mellan 544-864. Dina 680 låter därav rimligt. Att få upp dem, handlar mycket om clockfrekvensen samt flagsen du använder.
2, finns flera program, själv kör jag guiminer för det är simplast. Senaste versionen supportar också Phoenix 1.48 som just nu anses som en av de bästa. Men det finns ju massa olika. Bara att läsa på BitCoins forum. Tänk dock på att flagsen gör skitmycket. Det sägs också att du får ut ännu mer ifall du flashar ditt mobo med 6970 drivisarna. Finns som sagt flera trådar om det. Bara att leta lite.
3, swepool vs bitcoins.lc = samma skrot och korn just nu. Välj den du har tillgång till. JUst nu såå verkar det som de flesta föredrar bitcoins.lc då swepool haft mycket problem på sista tiden. Båda dessa kör Propotional för utdelning. Vilket gör att det tar lite tid innan du får btc.
4, Vi vet inte när de öppnar registrering igen. Men tills dess kan du ju testa antingen deepbit eller swepool.

@dempa88: Du får nog allt säga vilket program du använder för att vi skall kunna säga vilken tag du skall använda.

Kör på swepool ett tag då så får vi se om det blir någon utdelning

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av LF_Spawn:

Myes, kör minnena i 300 via MSI afterburner, kör 5850na i 890 core. Ska se om jag kan komma upp lite högre.. Undervoltar CPUn lite också, kör ett Corsair 620 och vet ej hur mycket det pallar i längden...

Hur fick nu ner minnena i 300MHz mha Afterburner? Jag kommer inte lägre än 560MHz (jag har fixat till UnofficialOverclocking i MSIAfterburner.cfg). Jag har ett 5850 som jag just nu kör i 815MHz (core) och 560MHz (minnen) då kommer jag upp i 71 grader ungefär, skulle tippa på att jag kan klocka core en aning mer om jag skulle få ner minnena i 300MHz och då kunna få mer än 300MHash/s som jag har just nu.

EDIT: Löste problemet genom att installera Trixx istället. Nu kör jag 300MHz (Minne), 850MHz (Core) får ut ca. 314MHash/s och kortet ligger på ca. 70 grader.

Permalänk
Medlem

2x radeon 5850 klarar man det med ett fractal 650w agg eller är det klent.

Cpu intel i7 930

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Kör själv med Phoenix 1.48 ska finnas någon typ av GUI till som kan starta om ifall det dör.

Utav dem två är bitcoins.lc bättre. Står den öppnar igen imorgon.

Kör själv PPS med deepbit.net (79.31 µBTC) men testar nu för skoj skull http://www.continuumpool.com/ med endast 5% avgift = 83.73 µBTC

Off topic: Man vs Machine .. on or off?
http://www.youtube.com/watch?v=UmQ5LsNMXZ4

http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=10264.0 Är ett GUI till Phoenix, Funkar rätt bra lite buggar ibland.

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Medlem

Funderar på att börja mina och köpa mig möjligtvis 2st 6950 för att köra det i CrossFire.

Nu är de såhär att mitt moderkort inte stödjer CrossFire officiellt. Men ska ju gå att köra ena kortet i 16x och ena i 4x.

Nu är frågan, hur pass mycket förlorar jag på att köra det ena i 4x? Så pass mycket att det är värt att köpa in ett nytt moderkort också?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Funderar på att börja mina och köpa mig möjligtvis 2st 6950 för att köra det i CrossFire.

Nu är de såhär att mitt moderkort inte stödjer CrossFire officiellt. Men ska ju gå att köra ena kortet i 16x och ena i 4x.

Nu är frågan, hur pass mycket förlorar jag på att köra det ena i 4x? Så pass mycket att det är värt att köpa in ett nytt moderkort också?

Mvh

Du förlorar ingenting på det, det går bra att köra i en x1 slot om man vill det.

Permalänk
Avstängd

Vad är wallet id dom vill att man ska skriva på hemsidan?

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om jag köper

Får mitt 5970 plats i den burken? http://www.dustinhome.se/pd_5010316130.aspx?

Ser ju i alla fall ut att vara väldigt rymmligt. Kortet är cirka 33cm.
Datorn kommer användas till lite spel, utöver miningen. Därav 1090T.

@partynikko: För att mine:a gör det ingen skillnad ifall det är 1x, 4x, 8x, 16x... Vid spel så blir det dock skillnad. Sedan om det inte stödjer det, så menar du bara att du tänkte sätta in ett andra kort och köra det separat? Då behöver du la inte blanda in Crossfire...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Du förlorar ingenting på det, det går bra att köra i en x1 slot om man vill det.

Hur menar du? ;p.

Är väl lite svårt att få upp maxprestandan på ett kort på x1 port? Eller x4 i detta fallet

Skrivet av Hzup:

@partynikko: För att mine:a gör det ingen skillnad ifall det är 1x, 4x, 8x, 16x... Vid spel så blir det dock skillnad. Sedan om det inte stödjer det, så menar du bara att du tänkte sätta in ett andra kort och köra det separat? Då behöver du la inte blanda in Crossfire...

Är det verkligen så? Underligt.

Nej jag tänkte köra CrossFire för att maximera mining, spelar inga krävande spel direkt.

Permalänk
Avstängd

Någon som kan förklara vad wallet ID är som bitcoin hemsidan vill ha vid inlogg?

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Vad tror ni om jag köper
http://img809.imageshack.us/img809/760/dustinhome.png

Får mitt 5970 plats i den burken? http://www.dustinhome.se/pd_5010316130.aspx?

Ser ju i alla fall ut att vara väldigt rymmligt. Kortet är cirka 33cm.
Datorn kommer användas till lite spel, utöver miningen. Därav 1090T.

@partynikko: För att mine:a gör det ingen skillnad ifall det är 1x, 4x, 8x, 16x... Vid spel så blir det dock skillnad. Sedan om det inte stödjer det, så menar du bara att du tänkte sätta in ett andra kort och köra det separat? Då behöver du la inte blanda in Crossfire...

Tror mer på detta. Inte säker på att det får plats dock.
http://www.dustinhome.se/pd_5010464825.aspx

Det du länkade är verkligen sunkigt - och litet.

Sen skulle jag köpa ett kort så du kan köra quad-fire. T.ex. detta har jag. http://www.dustinhome.se/pd_5010330784.aspx?csref=Prisjamfore...

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Skrivet av partynikko:

Hur menar du? ;p.

Är väl lite svårt att få upp maxprestandan på ett kort på x1 port? Eller x4 i detta fallet

Nej. Köp till pci-e extenders 16x->4x så får du fysiskt möjlighet att köra detta.

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kmkz:

Någon som kan förklara vad wallet ID är som bitcoin hemsidan vill ha vid inlogg?

vet nu np's

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Kortet andvänder inte hela bussens bandbredd.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Hur menar du? ;p.

Är väl lite svårt att få upp maxprestandan på ett kort på x1 port? Eller x4 i detta fallet

Är det verkligen så? Underligt.

Nej jag tänkte köra CrossFire för att maximera mining, spelar inga krävande spel direkt.

För spel så kommer du att förlora på det, hur mycket får du googla själv. Men när det gäller bitcoin/folding så spelar det ingen roll.

Permalänk
Medlem

Om det står "Your address: 1CVuMgAMEtZmFN6TvDojS5mFgaQ2hm3Hb6"
högst upp på swepool.net, och det är samma kod som min adress på mybitcoin.com, skickas mina coins direkt till mybitcoin så fort jag får dem då?

edit: jag har 0.08 coins på swepool men inga på mybitcoin.... :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

@dempa88: Du får nog allt säga vilket program du använder för att vi skall kunna säga vilken tag du skall använda.

använder programmet i guiden

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Nej jag tänkte köra CrossFire för att maximera mining, spelar inga krävande spel direkt.

crossfire skalar inte 100%, så om du kör båda korten för sig och en worker på varje så borde du väl få ut mer...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklas1988:

Tror mer på detta. Inte säker på att det får plats dock.
http://www.dustinhome.se/pd_5010464825.aspx

Det du länkade är verkligen sunkigt - och litet.

Sen skulle jag köpa ett kort så du kan köra quad-fire. T.ex. detta har jag. http://www.dustinhome.se/pd_5010330784.aspx?csref=Prisjamfore...

Bytte ut chassit(vet inte ifall kortet (XFX 5970 Black Edition) får plats, men moderkortet har ju inte "änns" sata3(6gbit). Därav tror jag jag håller fast vid nuvarande kort. Kommer nog heller aldrig köra quad på moderkortet då korten är för dyra.

@vogel1: Mig vetligen måste du trycka instant payout för att betala ut det direkt alternativt ha autoöverföring. Men tror den minsta summan som kan autoöverföras är 0.1BTC.

@dempa88: testa f1000, eller -s0.01

Edit: Såg Att Cool Master HAF 912 "supports extra long graphic cards like 5970". Tror jag satsar på en sådan då direkt. Slippa beskymmret med det.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Hzup:

@vogel1: Mig vetligen måste du trycka instant payout för att betala ut det direkt alternativt ha autoöverföring. Men tror den minsta summan som kan autoöverföras är 0.1BTC.

@dempa88: testa f1000, eller -s0.01

Edit: Såg Att Cool Master HAF 912 "supports extra long graphic cards like 5970". Tror jag satsar på en sådan då direkt. Slippa beskymmret med det.

Det där med instans payaut hade jag också missat, tack

när jag skriver -s 0.01 efter det andra i extra flags så går mitt grafikkort bara i 60% load

haf912+ är ett riktigt bra chassi, go for it

Permalänk
Medlem

För er som använder Guiminer och ett 6xxx kort. Tänk på att uppgradera till versionen 2011-06-09 eller senare så ni kan köra Phoenix 1-48. Ökade min mhash med 5-10%. Bara genom att byta från OpenCL till Phoenix 1.48.

Just nu står det mellan Cooler Master 430 Elite och HAF 912. Lutar dock åt HAF912. Någon mer med tankar om chassin är välkomna. Beställer under natten nämligen! Vill ha datorn upp och rullande innan helgen! Uppdaterad: http://img713.imageshack.us/img713/2198/dustinhome2.png

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010