Permalänk
Medlem

Snabba svar tack :D BF3

Hej kommer mitt system funka på maxat tror ni på BF3
Här är mina specs :
i5 2500k @ 4.7 Ghz
msi p67gd65
gigabyte 6950 2gb (stock)

Visa signatur

i7 4770K 3.9GHz | MSI GTX 970 | ASUS Maximus VI HERO | 12GB RAM | Corsair HX 750w | Coolermaster Eisberg 120L | 2st 120GB Samsung 840 EVO |

Permalänk
Medlem

Hur ska vi veta de? system krav har inte släppts?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du har rätt..

Visa signatur

i7 4770K 3.9GHz | MSI GTX 970 | ASUS Maximus VI HERO | 12GB RAM | Corsair HX 750w | Coolermaster Eisberg 120L | 2st 120GB Samsung 840 EVO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

Hur ska vi veta de? system krav har inte släppts?

vet men men jag ville veta om det skulle inte lagga på max gissa

Visa signatur

i7 4770K 3.9GHz | MSI GTX 970 | ASUS Maximus VI HERO | 12GB RAM | Corsair HX 750w | Coolermaster Eisberg 120L | 2st 120GB Samsung 840 EVO |

Permalänk
Medlem

Jag tror att du ska kunna maxa det kommer det falla så är det på grafikkortet, ett till 6950 i Xfire så är du bombsäker.

Permalänk
Medlem

Vilken upplösning kommer du köra det på?
Jag tror tyvärr grafikkortet kan sätta stopp för att maxa det hela när tester kommer så får vi svar.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk

Så tror du man behöver ungefär samma specs för MW3? =P

Permalänk
Hedersmedlem

Du får väl vänta tills spelet kommit ut eller läsa en av de andra femtioelva trådarna som skapats här på forumet med nästan exakt samma fråga gällande BF3.

Och varför skulle det vara så viktigt att du får svar snabbt på detta?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceShip:

Så tror du man behöver ungefär samma specs för MW3? =P

Är quadcore och 6850 recommended för MW3 så sure :3

Permalänk
Medlem

Det går säkert , läste nånstans : "kan du spela bc2 så kan du spela bf3" , och varför behövs snabba svar , det är ju fyra månader kvar ?

Visa signatur

Cooler Master Haf X // Intel I7 2600k // 2x Gtx 560 ti oc SLI // 16gb ddr3 Corsair Vengeance // Ocz 120gb ssd // Ocz 1250w psu // Cpu kylare Corsair H100 // Sabertooth P67

Permalänk
Medlem

Svaret är ju faktiskt att du inte kommer att kunna "maxa" BF3 med den datorn. Grafikkortet kommer inte kunna klara av det med tanke på den upplösningen som skulle bli då Gigabytes 6950 klarar av att köra med 4 skärmar. Och ska man maxa så ska man maxa.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceShip:

Så tror du man behöver ungefär samma specs för MW3? =P

Mer än MW3 100% säkert..

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Du får väl vänta tills spelet kommit ut eller läsa en av de andra femtioelva trådarna som skapats här på forumet med nästan exakt samma fråga gällande BF3.

Och varför skulle det vara så viktigt att du får svar snabbt på detta?

venne

Visa signatur

i7 4770K 3.9GHz | MSI GTX 970 | ASUS Maximus VI HERO | 12GB RAM | Corsair HX 750w | Coolermaster Eisberg 120L | 2st 120GB Samsung 840 EVO |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SpaceShip:

Så tror du man behöver ungefär samma specs för MW3? =P

MW3 lär väl kunna köras på en gammal skoldator med tanke på hur skit det ser ut. BF3 nyttjar åtminstone teknik från detta seklet.

Permalänk
Medlem

Minimum:

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card.
Graphics card memory: 512 MB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Recommended

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon HD 6850
Graphics card memory: 1 GB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

FÖRSTA RESULTATET PÅ GOOGLE! kalla om att vara lat..

Permalänk
Skrivet av Uvania:

Minimum:

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card.
Graphics card memory: 512 MB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Recommended

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon HD 6850
Graphics card memory: 1 GB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

FÖRSTA RESULTATET PÅ GOOGLE! kalla om att vara lat..

Indolenta jävlar på forumet

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marreinho:

Indolenta jävlar på forumet

Fick mig ett riktigt gott skratt:P Den som väntar på något gott väntar alltid för länge, eller vad säger man?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av aref770:

Hej kommer mitt system funka på maxat tror ni på BF3
Här är mina specs :
i5 2500k @ 4.7 Ghz
msi p67gd65
gigabyte 6950 2gb (stock)

KentJesus vad många trattar det finns på detta forum!
Det är inte 100 procent att du kan maxxa skiten men idag sitter du på ett high end kort som är mycket bra, och på mindre än 4 mån lär inte ditt kort fasas ut och bli dåligt. Du sitter säkert.

Alla systemkrav som släppts är förövrigt falska, hänvisa till artikeln på förstasidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HALLABLALA

Permalänk
Medlem

Ah fast...nä inte riktigt va?

Dem stämmer inte någonstans

Skrivet av Uvania:

Minimum:

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card.
Graphics card memory: 512 MB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Recommended

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon HD 6850
Graphics card memory: 1 GB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

FÖRSTA RESULTATET PÅ GOOGLE! kalla om att vara lat..

.....kalla om att vara något....kan man säga så..? ah, dum
Kolla förstasidan till HÖGER

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Ni behöver inte göra hån av TS. Dom kraven är fabricerade. Ej äkta dvs.

För övrigt TS. Det är nog 40 trådar i detta ämnet så sluta nu. Sök.

Jag menar att gissa sig vad BF3 ska kräva, är riktigt taget ut luften. Om nya Frostbite är så "revlutionerande"
som EA påstår så lär det bli skyhöga krav.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

sålänge ingen har uppfunnit tidsmaskinen än så är det meningslöst att fråga om dator x kan spela ett spel som inte släpts än.
nej , inte ens när utvecklaren har släppt genuina systemkrav , för de behöver inte betyda nått alls.

vill man veta så får man antingen prova själv , eller kolla upp värdena hos någon annan som provat.

och precis som Akus säger så har inte dice släppt några official systemkrav än

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Så länge det bara är en tråd om ämnet så tycker jag inte att det är något fel att diskutera kring det. Man kan ju göra vissa antaganden baserat på tidigare spel och trailers som de har släppt. Skulle personligen tro att du behöver ett till grafikkort för att maximera Bf3.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

sålänge ingen har uppfunnit tidsmaskinen än så är det meningslöst att fråga om dator x kan spela ett spel som inte släpts än.
nej , inte ens när utvecklaren har släppt genuina systemkrav , för de behöver inte betyda nått alls.

vill man veta så får man antingen prova själv , eller kolla upp värdena hos någon annan som provat.

och precis som Akus säger så har inte dice släppt några official systemkrav än

Man behöver nog inte uppfinna en tidsmaskin för att ta reda på systemkraven för BF3. Dice lär ju veta vad som krävs för att driva BF3 med bra FPS och höga grafikinställningar. Dom har ju redan låtit journalister och besökare på E3 spela BF3 och Dice vet säkert vilka komponenter som fanns i de datorerna vid E3.

Men visst, det är ju svårt för oss på Sweclockers att veta om TS (eller de 100 andra) kan maxa BF3. Men "maxa" tycker jag är fel uttryck, för om man verkligen ska maxa ett modernt spel så krävs det grymt mycket mer grafikkraft, oproportionerligt mycket mer än den visuella ökningen. Jag tror nog de flesta undrar om de kan köra spelet med ganska hög grafik utan lagg, dem menar nog inte "maxa" bokstavligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceShip:

Så tror du man behöver ungefär samma specs för MW3? =P

MW3 bygger på samma motor = samma krav som MW2

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Jag spelar max settings bfbc2 med mitt system förutom vsync, ligger runt 65-80fps. Och jag är inte nöjd.
Maxa ett spel kan man definera på många sett. Personligen när jag köper ett spel vill jag lira allt på max och inte känna ett enda fps drop.

T ex så köper man ju inte en golfklubba för att sedan bara kunna utnyttja den till 70% , så resonerar jag när jag köpt ett spel, sen om ekonomin räcker är ett annat dilemma!

Ett 6950 tror jag slackar ganska bra i Bf3, själv ska jag köpa det dyraste jävla grafikkortet som finns o köpa när bf3 kommer och dessutom slumpa äckel Nvida )))

Detta är min åsikt och inget annat.

Visa signatur

MSI P67A-C45, 2600k @ 4.7ghz + Corsair H50, Corsair 8GB XMS3 ddr3 1600mhz, Chieftec 1000W, MSI 480 @ 845/2000, WD black 1TB + 3st WD green 2TB, Fractal Design R3 XL. Benq G2420HD
-----------------------------------------------------------------------------------
Lenny

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Man behöver nog inte uppfinna en tidsmaskin för att ta reda på systemkraven för BF3. Dice lär ju veta vad som krävs för att driva BF3 med bra FPS och höga grafikinställningar. Dom har ju redan låtit journalister och besökare på E3 spela BF3 och Dice vet säkert vilka komponenter som fanns i de datorerna vid E3.

Men visst, det är ju svårt för oss på Sweclockers att veta om TS (eller de 100 andra) kan maxa BF3. Men "maxa" tycker jag är fel uttryck, för om man verkligen ska maxa ett modernt spel så krävs det grymt mycket mer grafikkraft, oproportionerligt mycket mer än den visuella ökningen. Jag tror nog de flesta undrar om de kan köra spelet med ganska hög grafik utan lagg, dem menar nog inte "maxa" bokstavligen.

demot de visade på e3 är enligt dice pre-alpha , per definition har spelet inte ännu alla funktioner/egenskaper det fulla spelet skall ha. , kan nog hända en hel del fram tills oktober.

jag ser bara inte meningen med att vilja veta systemkrav eller om ens dator klarar ett spel flera månader i förväg.
vad har man tänkt göra om man får svaret: "nej" ? köpa nytt redan idag? det är ju inte det smartaste.

uppvisningen tidigare i år på GDC sköttes av en maskin bestående av bland annat ett enskilt GTX 580.
och det såg ju ut att flyta på fint.

men att utifrån det gissa sig fram till om person x kan spela spelet i si och så med 4 x aa och medium textures om h*n har ett t.ex GTX 460 SE redan nu verkar bara onödigt , enligt mig

blir ju någon form av betatest i september , där lär man kunna få en hyffsad fingervisning .

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Har ni nt läst att systemkraven som ligger ute nu är falska?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

jo , det har påpekats tidigare i tråden.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

demot de visade på e3 är enligt dice pre-alpha , per definition har spelet inte ännu alla funktioner/egenskaper det fulla spelet skall ha. , kan nog hända en hel del fram tills oktober.

jag ser bara inte meningen med att vilja veta systemkrav eller om ens dator klarar ett spel flera månader i förväg.
vad har man tänkt göra om man får svaret: "nej" ? köpa nytt redan idag? det är ju inte det smartaste.

uppvisningen tidigare i år på GDC sköttes av en maskin bestående av bland annat ett enskilt GTX 580.
och det såg ju ut att flyta på fint.

men att utifrån det gissa sig fram till om person x kan spela spelet i si och så med 4 x aa och medium textures om h*n har ett t.ex GTX 460 SE redan nu verkar bara onödigt , enligt mig

blir ju någon form av betatest i september , där lär man kunna få en hyffsad fingervisning .

Jag tror vi har samma åsikt. Klart som fan att det är onödigt att spekulera systemkraven för BF3 redan nu. Dom som skriver: Kan jag "maxa" BF3 med mitt GTX 460?
Dom har ju inget bättre för sig, de har väl lite långtråkigt och längtar efter sitt favoritspel och då skapar de trådar som denna.
Men jag tror att Dice vet vad som kommer att krävas av BF3, ungefär i alla fall. Man kommer inte kunna maxa BF3 med ett GTX 460, för om man kan det då blir jag ledsen (för om ett gtx 460 kan maxa bf3 då kan inte grafiken vara så snygg, men vi har ju alla sett att BF3 ser sjukt snyggt ut, därför kan det inte vara fallet. Oavsett hur bra man optimerar så finns det också gränser. och den gränsen ligger nog över ett gtx 460)