Steve Jobs presenterar Ios 5 och Icloud den 6 juni

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Tänk på tonen och §1.

Tack för att ni hjälper till att skapa ett trevligt forum. Om jag missat något i tråden eller ni ser något, anmäl så tar moderatorerna det. Håll er argumentation på rimlig nivå, utan pajkastning.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en MacBook Air. Inte så stor koll på OSX men antar det kommer börja levereras med alla datorer (även om det inte är nya modeller) strax efter 6 Juni. Är mitt antagande rätt? Dvs är det värt vänta med köp av MBA tills Lion är släppt?

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Alltså nu måste det ju vara dags för iOS att få ett bättre notification system, är ganska jobbigt, listar några enstaka saker man missat i låsskärmen, sen när man låser upp så försvinner dom flesta så man får ju manuellt gå igenom apparna som skapat notifieringarna, lite drygt är det

Har kört Lion någon månad nu och visst känns det bra, inget revolutionerande men som någon annan sa, det är lite väl mycket iOS över många nya funktioner, aja, blir kul att kolla den 6:e iaf.

Skrivet av Neonxz:

Funderar på att köpa en MacBook Air. Inte så stor koll på OSX men antar det kommer börja levereras med alla datorer (även om det inte är nya modeller) strax efter 6 Juni. Är mitt antagande rätt? Dvs är det värt vänta med köp av MBA tills Lion är släppt?

OS X kommer installerat på alla datorer, men det är ju inte säkert att Lion släpps den 6:e, troligen inte, sen kommer det ju snart en ny MBA med, ibland om man köpt en dator väldigt nära ett nytt OS släpp så har man ibland fått uppdatera gratis eller mot en struntsumma på typ 99kr.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Avstängd

börjar det inte bli lite uttjatat med ordet I i varje namn

icar?

ican

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

börjar det inte bli lite uttjatat med ordet I i varje namn

icar?

ican

Mmm Apple borde börja med liknande produktnamn som dom flesta andra gör, iPhone borde egentligen heta P19191-x192+6363VDDDD-4830BBXXXXeerw 12E

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperA:

Mmm Apple borde börja med liknande produktnamn som dom flesta andra gör, iPhone borde egentligen heta P19191-x192+6363VDDDD-4830BBXXXXeerw 12E

hade ingen aning att telefoner hade serienummret som uttales namn nu för tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-martin:

Jag trodde att detta var ett forum för seriösa överklockande PC-användare och inte ett Apple forum.

SweClockers.com grundades 1999 och har sedan dess växt till att bli Sverige största webbtidning om datorer och hårdvara.

Ovanstående mening finns att beskåda här.

Skrivet av Neonxz:

Funderar på att köpa en MacBook Air. Inte så stor koll på OSX men antar det kommer börja levereras med alla datorer (även om det inte är nya modeller) strax efter 6 Juni. Är mitt antagande rätt? Dvs är det värt vänta med köp av MBA tills Lion är släppt?

Om jag var du skulle jag väntat lite. Det sägs att den nya MBA ska få Sandy Bridge. Ett rejält uppkliv från de rätt sega processorerna som sitter i dagens MBA.

I övrigt ser jag verkligen fram emot iOS 5! Det talas ju om att det eventuellt ska komma widgets etc. Ska bli mycket intressant! 6 juni är en dag att se fram emot.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Alltså nu måste det ju vara dags för iOS att få ett bättre notification system, är ganska jobbigt, listar några enstaka saker man missat i låsskärmen, sen när man låser upp så försvinner dom flesta så man får ju manuellt gå igenom apparna som skapat notifieringarna, lite drygt är det

Har kört Lion någon månad nu och visst känns det bra, inget revolutionerande men som någon annan sa, det är lite väl mycket iOS över många nya funktioner, aja, blir kul att kolla den 6:e iaf.

OS X kommer installerat på alla datorer, men det är ju inte säkert att Lion släpps den 6:e, troligen inte, sen kommer det ju snart en ny MBA med, ibland om man köpt en dator väldigt nära ett nytt OS släpp så har man ibland fått uppdatera gratis eller mot en struntsumma på typ 99kr.

Tack, avvaktar ett tag på nya MBA då

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Småsugen på en surfplatta, borde fungera minst lika bra som en billigare bärbar i dagens läge. Kan de inte släppa en ipad med android bara D: bästa utav två världar!

Förövrigt kan det inte vara många privatpersoner som köper biljetter dit(?) för det priset

Nä, förmodligen mest företag som skickar dit sina utvecklare. Har för mig att det kostade runt 10 lax för att komma in på Mobile World Congress i Barcelona också.

Nåväl, är ju inte ämnat för "privatpersoner".

Permalänk
Medlem
Skrivet av tal666:

a) behöva ta ut den på andra; typ: konsumenter. b) underblåser Apple´s tro att de är på något sätt annorlunda och speciella. c) visar något av en ryggradslöshet, eftersom de ej har förmågan att säga; nej tack. till detta.

Har du ens läst tråden?

a) Öh nej, detta är en struntsumma för dom personerna som hör hemma på WWDC. b) Hur kan dom vara speciella när liknande konferenser kostar lika mycket, för några år sedan var det tom en Adobe konferens som kostade det dubbla. c) Vilka kan inte säga nej tack? Ingen är tvingad att vara där, helt upp till folket själva och tro det eller ej, dom som är där vill vara där. Dom är inte på något sätt ditlurade.

WWDC är inte som du verkar tro att man bara ska dit och kolla på produktlanseringar.......

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

lite komiskt att när det kostar 10k för denna konferans så ska det spys galla över allt.
Men som Jesper nämnde Adobes kostar med, händer inget.

Är det folk smyg-hat mot apple eller vad är problemet?
Sen förstår jag inte heller varför bry sig vad det kostar, har ni betalat? nä

Förstår fanimej inte typiske svenskens jävla klagande på allt.
allt från uteblivna pingvinstänger för 3-4kr från Inet till bra rea priset hos komplett och nu detta som dom själva inte ens försökt betala.

Gah, helvete va folk är negativa till allt, vakna upp ur dimman och lägg den energi på något annat istället.
Dessa konferanser ger ju ut till marknaden i slutändan på nåt sätt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Moderator
Moderator

Andra varningen till tråden, nästa person som provocerar igång ett verbalt slagsmål blir bestraffad hårt. Argumentera sakligt.

Citat:

§ 1 Trivsel
För att hålla diskussionerna på en trevlig och konstruktiv nivå ska alla medlemmar följa de etiska regler som gäller på såväl internet som i det vardagliga livet.

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.3 Personliga ärenden, privata diskussioner och liknande får inte förekomma i forumet. Använd i stället forumets funktion för privata meddelanden.
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

10k för en konferens är inga stora summor i sammanhanget. Ska vi ta liknande konferenser;

JavaOne 2011 - runt 11500kr

Jfokus 2011 - 12500kr+moms

Google I/O 2011 - ca 4000kr

SDC 2011 - 11200kr

MS TechEd 2011 12000kr

Ser du ett mönster än? Detta är inga stora summor för företag, vilket är till vad det riktar sig till. Den dyrast jag själv har varit på kostade runt 5000kr och bekostades av högskolan.

Tack för det här inlägget! Tänkte precis leta upp vad konferenser brukade kosta. Detta sätter ju definitivt perspektiv på saker och ting, var Google's så "billig"? Trevligt att de lägger lite press på konferens priserna hehe... fattar ni... press? eftersom det finns journalister på pla... äh skit samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spooner:

Tack för det här inlägget! Tänkte precis leta upp vad konferenser brukade kosta. Detta sätter ju definitivt perspektiv på saker och ting, var Google's så "billig"? Trevligt att de lägger lite press på konferens priserna hehe... fattar ni... press? eftersom det finns journalister på pla... äh skit samma.

Jo, blev själv lite förvånad av hur billigt Google konferens var när jag läste om det. Som sagt... priser på över 10k är dock inget ovanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Förstår inte gnället, iOS och iCloud är betydligt mer läsbart än Ios och Icloud och fullkommligt korrekt då de är produktnamn. Annars borde det heta Gigabyte Ga-ph67a-ud3 också, smärre oläsbart.

Jag kunde läsa Ga-ph67a-ud3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

SweClockers.com grundades 1999 och har sedan dess växt till att bli Sverige största webbtidning om datorer och hårdvara. Ovanstående mening finns att beskåda här.

Sen har man ju sett Swecs föreflyttvideo från det lilla kontoret, där stod det flera feta iMac som arbetsplatsburkar. Det enda jag tycker är synd är att Apple inte har någon egen docka till sina bärbara. Det är så smidigt med bärbara PC för kontorsbruk, bara stoppa ner i dockan så har man allt anslutet.

Permalänk
Medlem

10,000kr för att vara med? Inte tal om att vissa av deras produkter har överpris men detta är över gränsen. Får alla en Macbook Air med nya Oset som folk vid Google I/O fick när de fick en Galaxy tab som var värd mer än biljetten?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

b)Hur kan dom vara speciella när liknande konferenser kostar lika mycket, för några år sedan var det tom en Adobe konferens som kostade det dubbla.

Senast jag kollade skulle Adobe ha 35k för sin fullversion av CS5. Det är, till skillnad från utvecklarkonferenser, något som privatpersoner är intresserade av (nu går det visserligen inte att tanka en biljett till Apple WWDC (: ).
Men jag håller med dig, det blir alltid massvis med argumentationer när det handlar om Apple.
De som inte gillar Apple kan väl hålla sig borta från Apple-delen på forumet/strunta i att kommentera nyheter?

PS: Jag gillar inte heller Apple. Jag brukar läsa nyheterna, men hålla mig utanför pajkastningen...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

10,000kr för att vara med? Inte tal om att vissa av deras produkter har överpris men detta är över gränsen. Får alla en Macbook Air med nya Oset som folk vid Google I/O fick när de fick en Galaxy tab som var värd mer än biljetten?

Åhh.. men herregud människa. Kolla i tråden innan du skriver.. 10 000kr för att delta i en utvecklingskonferens är ganska standard.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av m0rk:

Åhh.. men herregud människa. Kolla i tråden innan du skriver.. 10 000kr för att delta i en utvecklingskonferens är ganska standard.

Kan bara instämma angående kostnaden. Man får alltid vänta sig att betala x tusenlappar för utvecklingskonferenser, själv åkt på ett antal logistik relaterade och det är inte billigt kan jag lova. Där diskuteras de senaste ideerna och tankegångarna, folk samlas och kan utbyta funderingar. Sporrar utvecklingen med en kreativ miljö.

Nu senaste var det väldigt intressant att höra John Gattorna prata, har börjat tugga hans bok "Dynamic Supply Chains" som man fick gratis på konferensen, ännu bättre var det att få en chans över middagen att prata med mannen själv och kolla hur hans lösningar funkar gentemot mitt företags situation.

De pengarna är väl spenderade om man får skjuts med problem man själv har i och med att man kan bolla mot andra utvecklare!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Kan bara instämma angående kostnaden. Man får alltid vänta sig att betala x tusenlappar för utvecklingskonferenser, själv åkt på ett antal logistik relaterade och det är inte billigt kan jag lova. Där diskuteras de senaste ideerna och tankegångarna, folk samlas och kan utbyta funderingar. Sporrar utvecklingen med en kreativ miljö.

Nu senaste var det väldigt intressant att höra John Gattorna prata, har börjat tugga hans bok "Dynamic Supply Chains" som man fick gratis på konferensen, ännu bättre var det att få en chans över middagen att prata med mannen själv och kolla hur hans lösningar funkar gentemot mitt företags situation.

De pengarna är väl spenderade om man får skjuts med problem man själv har i och med att man kan bolla mot andra utvecklare!

Den sista jag var på själv handlade om programvarutillförlitlighet. Var ganska tungrot då det var mängder med matematik på presentationer, men samtidigt lärorikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Senast jag kollade skulle Adobe ha 35k för sin fullversion av CS5.

Öh? Varför jämför du priset av en produkt med priset på en konferens?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Öh? Varför jämför du priset av en produkt med priset på en konferens?

Menade bara att Adobe är kända för att ta överpriser för sina saker (Apple också för den delen)...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Permalänk
Medlem

När släpps iOS 5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DPG:

När släpps iOS 5?

I höst... september är ingen dålig gissning