Rösta om SweClockers officiella musmatta

Permalänk
Medlem

Tycker Snatte's bidrag var de enda som som speglar SweC. Min röst föll på nr.5.
Inget fel på de andra bidragen men de är lite för intetsägande, hade kunnat användas av vem som helst. Lite mycket gaymer för min smak.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem

Stog mellan 1a och 2a. Valde 1a, så stilren.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av daweeeBD:

2an, trots att jag är 30 år och så långt ifrån P12 man kan komma.
Sen undrar jag vad många här gör med sina monster-riggar, om inte benchar och _spelar_ ? SLI och CF just for fun
Överlägsat bästa designen och absolut snyggast rent artistiskt.

Programmerar, redigerar filmer m.m. Jag själv sitter på arbetet med en i7, 16GB ram, ssd etc och å'va va slö den är vid filmredigering för hobby bruk. En sådär tre gånger så snabb dator i praktiken vore inte fel för just denna lilla syssla.

Sedan P12 snacket, så borde P12 bytas ut emot emot Gamers, även om orden har en viss synonymitet. (inte sagt att äldre inte spelar, men vårat behov att förmedla detta genom klädval, chassival etc är ofta inte lika stort) Att det på en produkt står ordet gamer är för många lite förnedrande, som om vi inte behöver ha produkten för vårt arbete. (lite som att det står Toy, Play, Have Fun etc på verktygen i vårt garage)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Tyckte själv att 2:an var snyggast,men röstade på nr 5 då jag redan har flera gaming mattor. Nr 3 och 5 är väl dom som skulle representera swec bäst i mina ögon.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

3an då den var klockren.

Permalänk
Medlem

Tvåan var riktigt snygg, men ettan påminner mer om Sweclockers på nåt sätt. Måste ändå säga tvåan för att den var sjukt snygg.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Bidrag 2 av OnlyCasanova tycker jag bäst om, känns som Battlefield.

När finns den att köpa? Får gärna finnas i flera storlekar, för jag vill ha 40.5x28.5cm. ^^

Tycker också att 2an är snyggast!

Musmattan som ska tryckas är en Qpad CT Large ( 41 x 29 cm ). Den är tyvärr 5mm(H)+5mm(B) för stor för dig

Permalänk
Medlem

Känns lite mycket fnatic över typ...alla!

Visa signatur

"Maybe if you weren't so distracted by sick children in Africa, you could've put a little more thought into Windows Vista."

Sheldon Cooper

Permalänk

Helvete, för bra alternativ för att välja

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Ni kanske borde lägga bidragen i slumpmässig ordning nästa omröstning då man sällan väljer första bästa när man vet att det finns fler alternativ.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Bidrag 2 av OnlyCasanova

Med motiveringen: Helt sanslöst grymt snygg

Jag vill även passa på att beställa denna, ni kan skicka den så fort det bara går...tack !

Permalänk
Medlem

3an är given

Permalänk
Medlem

Jag vill också beställa en så fort det går. Ser ju ut som att tvåan vinner överlägset och det är också den jag vill ha, så meddela så fort vi kan beställa

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

2an var snyggast tills man kommer på att man har sett konceptet förr (vilket går snabbt). Röstade därför på nr 6 som var fräschast utav bidragen.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

2 såklart!

Permalänk
Medlem

Kablar e fina grejer, trean var given.
Den ser ju inte ut att vinna, kan man specialbeställa måntro?

Permalänk
Medlem

2an och 6an var lätt bäst

Visa signatur

MSI 870A-G54 | AMD Phenom II x4 955 @ 3.6GHz | CM Hyper 212+ | Asus Radeon HD 6870 DCII | 4GB Corsair XMS3 | NZXT H2 | XFX Core 650W

Permalänk
Skrivet av Humper:

Oh no, den som ja tkr e sämst kommer att vinna <.<
Väldigt kiddo baserat, men har väl ganska låg åldersgrupp här kanske?

Jag röstade på 2an bara för att jag vill ha något som "sticker ut" lite och som inte är stilrent och ser ut som alla andra. Det har inget med min ålder att göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Oh no, den som ja tkr e sämst kommer att vinna <.<
Väldigt kiddo baserat, men har väl ganska låg åldersgrupp här kanske?

"kiddo baserat"

Menar du att du tycker den är barnlig på något sätt? Ser du rosa fluffiga gosebjörnar i den eller små blåa racerbilar eller dockor för den delen?

Nej jag ser absolut inget barnligt med den musmattan och jag är snart 30år. Tar gärna en sådan.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Bidrag 6 är enkelt och snyggt och passar in med det mesta.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag röstar på 6:an, passar bäst hos mig.

Permalänk
Skrivet av HarmlessWarrior:

Då finns det två alternativ.
1. Du har bara inte tittat ordentligt nog.
2. Du har ingen smak. Ett liv med Windows kan ha bidragit.
Det krävs något nedlåtande iaf

"Jag är mycket bättre än alla andra, min smak är den ända smaken som finns, alla andra finns inte" ?
Nej, ingen kräver av dig att du ska vara otrevlig.

Skrivet av Dolphincat:

Fast det är ju ändå inte du som har gjort den...

Vill du att de ska avinstallera alla operativsystem och sen sätta sig och skriva ettor och nollor? gör det inte det, så har de inte gjort den helt själv... Någon stans måste man dra en gräns för vad som är okej, och swec valde att dra den senare än du skulle vilja. Man har olika åsikter.

Skrivet av biorrith:

"Jag vadle tvåan för krig är tufft!"

Skämt åsido, jag tyckte att bidrag nr. 6 var mest stilren. Röst lagd.
Tvåan var too much enligt min åsikt....

Vad ser du i tvåan som har med krig att göra?

Skrivet av oggee:

Förstår inte hur 2an kan leda!!!??? Är ni alla personlighetslösa gamers utan uppskattning för kreativitet och relevans? Det mest uttryckslösa bidraget kan för i helvete inte vinna! Min ordning(eller facit om man så vill): 5, 3, 1, 4, 6, 2

Facit? Du skulle lika gärna kunnat skriva "Alla som inte tycker som jag tycker fel". Bra stil... verkligen...

Skrivet av facedark:

p12a? Jag förstår inte hur man vill ha 2an som musmatta i sitt stilrena hemmakontor.

Tur att jag inte har ett stilrent hemmakontor isf

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mitt val stod mellan 2an och 6an. Jag valde 2an pga att jag inte vill ha ett orange streck i ögonvrån. Dock så har jag redan tagit den som bakgrundsbild!

Permalänk

Lägger min röst på 6:an

Permalänk
Medlem

1:an är snyggast och mest stilren (min röst hamnar här), 2:an är fräck men för mycket gamer för mig - känns inte som att den passar sweclockers. 6:an är ju skitful - fattar inte hur så många kan tycka att den är ett alternativ...

/Gelmax

Visa signatur

2 HTPC, 2 servrar, 1 köksdator, 2 speldatorer, 3 bärbara, 2 surfplattor... kan man ha för många datorer?

Permalänk
Medlem

2:an blev det. Snygg design men ändå lite diskret. Dessutom syns det nog inte lika mycket om den blir skitig
Bara jag som tycker 6:an har för intensiva färger? Känns som man kommer bli distraherad av den...

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Bidrag 3 all the way. Bidrag 2 ser ut som en demonstration av filter från Photoshop.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

5:an kelt klart har mest med sweclockers att gör. Som alla(många) andra säger ser 2:an ut som en P12 matta...

Permalänk
Medlem

Blir tvåan av OnlyCasanova. Ruskigt snygg.

/B

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem

Bidrag 3! Simpelt: Less is more

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bejje:

"kiddo baserat"

Menar du att du tycker den är barnlig på något sätt? Ser du rosa fluffiga gosebjörnar i den eller små blåa racerbilar eller dockor för den delen?

Nej jag ser absolut inget barnligt med den musmattan och jag är snart 30år. Tar gärna en sådan.

Många ser nog bidrag nr 2 som ganska spelinfluerad (FPS-spel ligger nära till hands). Detta kan associeras med yngre personer som spelar (generalisering givetvis) eller kanske andra gamingbrandade produkter (tänk t.ex. Fatal1ty) som av många upplevs som något som hör den yngre skaran till. Kanske ligger det en hel del i det bud_bundy skrev tidigare:

Skrivet av bud_bundy:

Sedan P12 snacket, så borde P12 bytas ut emot emot Gamers, även om orden har en viss synonymitet. (inte sagt att äldre inte spelar, men vårat behov att förmedla detta genom klädval, chassival etc är ofta inte lika stort) Att det på en produkt står ordet gamer är för många lite förnedrande, som om vi inte behöver ha produkten för vårt arbete. (lite som att det står Toy, Play, Have Fun etc på verktygen i vårt garage)

Hur som så verkar det i varje fall röra upp en del känslor, men det är ingen anledning till att inte föra en saklig diskussion på en trevlig nivå.