Rösta om SweClockers officiella musmatta

Permalänk
Avstängd

1an tycker jag, den ser proffsig ut. nr2 ser ut som nåt billigt

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tensu:

2:an må vara snyggt gjord, men det är ju inget sweclockers stuck på den för 5 öre. Den kan ju omöjligt få vinna.

Håller med, 2:an är snygg och så men min röst går på 1:an för att den är stilren och passar in på sweclockers klockrent! Och för att den är snygg också:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av B.Burns:

Frågan är väl vad är det för fel på dej?

Vet du vad? ALLA har rätt till en åsikt,även om det inte råkar vara din!
Skulle vanligtvis inte bry mej att svara på sånt här,men detta VM i motsägelse kan jag inte låta bli...
I en tråd där man kommenterar något subjektivt så kommer åsikter att skilja sej åt,detta är något dom flesta av oss accepterar och förstår.
Att sedan ta och citera en hel hög (däribland mej) och påstå att dom är patetiska och inte är "sanna entusiaster" anser jag klart mer respektlöst än att ha en åsikt om ett subjekt som råkar skilja sej från din egen.
Totalt allergisk mot sådana som dej "så vida du inte är kopplad till parallellporten eller dylikt och programmerat olika mönster själv. Det är coolt"

Tyckte för övrigt ALLA bidrag var bra,även nummer 2.....fast inte lika mycket.... och det är en åsikt som inte är mer värd en någon annans,men du (och alla andra) får leva med den!

Jag håller faktiskt med honom. Fast jag skulle inte använda så starka ord ;). Men det finns faktiskt vissa folk här på forumet som jag upplever som snobbiga och som uppträder väldigt överlägset. Så fort någon gillar något som inte är "stilrent" så är de p12or som tycker krig är tufft. Och jag har faktiskt sett några kommentarer om att den här sidan förstörs av p12or som inte är sanna entusiaster utan bara spelar fps och inte kan något om datorer. Jag säger inte att du uppträder så, men jag tycker att det är dålig stil av de som gör det. Just den där överlägsna attityden tycker jag är tråkig.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Samtliga förslag var grymma. Bra gjort, grabbar/tjejer!

Röstade på #2.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Avstängd

men gud vad är det för fel på folk? hur kan 2an vinna?!

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Nr 2 använder sig av följande brush(es).
http://www.brusheezy.com/Brushes/1176-High-Res-Dirt-Brush-Set

Leboef som han kallar sig har licensierat ett annat par av hans brushes under "Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Work 3.0 License." vilket är stor chans att även dessa är. Säkrast är väl att kontakta även honom på hans sida på leboef.deviantart.com.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

men gud vad är det för fel på folk? hur kan 2an vinna?!

Antagligen för att den tilltalar majoriteten?

Citat:

Nr 2 använder sig av följande brush(es).
http://www.brusheezy.com/Brushes/117...Dirt-Brush-Set

Leboef som han kallar sig har licensierat ett annat par av hans brushes under "Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Work 3.0 License." vilket är stor chans att även dessa är. Säkrat är väl att kontakta även honom på hans sida på leboef.deviantart.com.

Läs på föregående sida, sista kommentaren

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av sykes90:

ja röstade inte på tvåan, för jag är mognare, mer intelligent, ja helt enkelt bättre än dig på alla sätt och vis.

1+ om du är sarkastisk

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperDa:

Antagligen för att den tilltalar majoriteten?

jag har tappat hoppet

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Skrivet av oggee:

Kan du i egenskap av icke-P12 tala om för mig vad som är attraktivt med 2an? Är det de orginella mönsterna? Den egenskapade och inte alls överanvända fonten?

Jag blir förhållandevis(det är ju trots allt internet) upprörd över att 2an fått så många röster och kräver en intelligent förklaring.

Hej, nu kan inte jag svara för Hentai-san, men jag kan förklara varför jag skulle välja nummer 2 bland dessa alternativ.

I mitt tycke så är en del av dessa "stilrena" alternativ inte alls så stilrena då mönster och text blir alldeles för framträdande och intensiva med sina gråvita och orange färger som sticker ut alltför mycket i förhållande till bakgrunden, jag upplever det för plottrigt och oharmoniskt. Jag har dessutom väldigt låg tolerans mot färgen orange, så ju mindre framträdande den färgen är desto bättre. Jag upplever att färgerna i nummer 2 harmoniserar bättre med bakgrunden än resten av alternativen, det känns mer enhetligt enligt min smak.

Fonten är inget som faller mig i smaken men det gör inget då texten inte är så tydlig och framträdande.

Den enda saken som stör mig i tvåan är den vita qpad-loggan, bort med den eller gör den matchande grå så skulle det bli skitbra.

Ska bara tillägga att min filosofi är att en musmatta ska se snygg ut när man tittar på den men vara osynlig annars.

Jag är 40år och har en helsvart musmatta som jag är mycket nöjd med om du undrar.

Permalänk
Medlem

för många yngre för att 6an ska vinna... 2an är lite som att ha neon ljus och bling bling i datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Antagligen för att den tilltalar majoriteten?

Läs på föregående sida, sista kommentaren

Jo men det var ju fonten han pratade om, inget nämt om använd brush. Sen är det bara min åsikt att det kanske inte är riktigt schysst då "Det är inte tillåtet att låna eller stjäla grafik. Allt måste vara skapat av tävlingsdeltagaren från scratch, undantaget SweClockers logotyp." En brush är ju inte från scratch utan något färdigt.

Permalänk
Medlem

Hur kan man fundera på något annat en 1:an?
2an är (enligt mig) för mycket, blingblingomfgz0rzlazerextreme.

Visa signatur

- Köp bitcoins ⓑⓑⓑ

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Men jag tyckte tvåan var snyggast.

Då finns det två alternativ.
1. Du har bara inte tittat ordentligt nog.
2. Du har ingen smak. Ett liv med Windows kan ha bidragit.

Citat:

Bara för att ni inte gillar design #2 så är inte alla som gör det P12-gaymers.

Det krävs något nedlåtande iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

för många yngre för att 6an ska vinna... 2an är lite som att ha neon ljus och bling bling i datorn.

Det är mer bling bling över 6an tycker jag. Den orange "swooshen" sticker mycket mer i ögonen än vad färgerna gör på 2an.

5an är väl egentligen den som mest representerar vad Sweclockers.com handlar om, hårdvara. Nummer 2 liknar mer en ren gamer matta helt klart. Man ser ju hur pass delad smaken faktiskt är hos medlemmarna i sådana här tävlingar.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarmlessWarrior:

Då finns det två alternativ.
1. Du har bara inte tittat ordentligt nog.
2. Du har ingen smak. Ett liv med Windows kan ha bidragit.
Det krävs något nedlåtande iaf

Du måste ha många vänner med den stilen. Allt handlar inte om fakta och det finns faktiskt gånger då någon annan än du också kan ha rätt. Allt är inte svart/vitt och verkligen inte i en tråd som den här. Här handlar det inte om vilken som är snyggast enligt dig utan vilken som är snyggast enligt majoriteten på swec. Alla tycker olika så man kan inte bara säga att någon är snyggast. Jag blir så j*vla trött på din överlägsna stil. Prova att tänka på andra som om de är lika bra som dig och du kanske lär dig något och slipper såna här arga kommentarer på köpet.

EDIT: Avstängd. Inte konstigt och inte konstigt om jag blir avstängd snart heller med min nerd-rage

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Vägde mellan 2:an och 6:an. Fick bli 2:an för den var mer spännande. De som har ett CM HAF chassi är nog gladast över 2:an, jag har inte det chassit. Jag är förresten 33 år och har annars rätt stilren smak.

Permalänk
Medlem

Eller så kan man säga som dom gör i den lokala konsum-affären: Det går bra i tvåan också!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Kan ni som inte röstar på 2an sluta låtsas vara så överlägsna? det är okej att alla har olika smak, så ska det vara. Men ni snackar om att man måste vara en liten unge för att gilla den, så är det inte. bara för att de andra är mer "stilrena" så behöver de inte vara snyggare. Volvo 740 är förbannat ful enligt mig men man måste väl ändå kalla den "stilren". Känns som att ni som klagar på att man röstar på 2an är samma personer som tycker att define r3 är det snyggaste chassit och alla som tycker annorlunda inte vet något om stil.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Du måste ha många vänner med den stilen. Allt handlar inte om fakta och det finns faktiskt gånger då någon annan än du också kan ha rätt. Allt är inte svart/vitt och verkligen inte i en tråd som den här. Här handlar det inte om vilken som är snyggast enligt dig utan vilken som är snyggast enligt majoriteten på swec. Alla tycker olika så man kan inte bara säga att någon är snyggast. Jag blir så j*vla trött på din överlägsna stil. Prova att tänka på andra som om de är lika bra som dig och du kanske lär dig något och slipper såna här arga kommentarer på köpet.

Enligt hans signatur så antar jag att han kör Linux. Givetvis tycker han att han är överlägsen oss Windows användare eftersom det, enligt han, kan bidra till dålig smak.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Skrivet av OnlyCasanova:

Hallå Sweclockare och tack för rösterna! Som sagt så faller den i smaken för vissa och inte andra men så är det med allt annat i världen också annars skulle alla köra volvo v70;)

Angående fonten så är den köpt av skaparen för ca 3-4 månader sedan, som designer har man koll på ett och annat när det gäller fonter. Fonten finns att ladda ner gratis för privat bruk på dafont.com

Är man intresserad för att använda den kommersielt bruk vilket är det enda jag gör med mina skapade verk så köper man ett och annat font då och då.

Tack för rösterna och lycka till allihop grymma bidrag!

Fast det är ju ändå inte du som har gjort den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dolphincat:

Fast det är ju ändå inte du som har gjort den...

Fonten som används i dem andra bidragen är väl knappast något dem själv har skapat heller?

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörkret:

Öhm.. Grejen är att när de flesta skriver "OMG P12-fjortisar" så är det nedlåtande och enbart för att sätta sig ovan de som man kallar detta. Detta är inte en åsikt, det är bara ett påhopp.

Jag gillade också 2an och röstade på den, precis som Kilroy så är jag också en i denna värld "äldre" herre som hängt med på Swec sedan länge. Alltså inte din vanliga "P12". Att då behöva läsa igenom en mängd med inlägg av dåligt maskerade påhopp tillför knappast något på forumet och hjälper ej heller stämningen.

Man röstar på det man gillar och smaken är som baken, delad och hårig.

Kära medgubbe (jag ska fylla 36)!

Anledningen till att jag överhuvudtaget svarade på Kilroys utlägg (förutom att han citerade just mej) var just det att tonen i hans inlägg var klart otrevligare än dom han citerade,alltså att kalla folk dumma saker för dom kallar folk dumma saker löser inget,som Du nämnde man vill ha en trevlig stämning i forumet.
Jag kan förstå Kilroys tanke,men han utryckte sej klumpigt helt enkelt.

OT: jag röstade på nummer 6, det självklara gubbalternativet enligt mej.....

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?

Permalänk
Skrivet av Dolphincat:

Fast det är ju ändå inte du som har gjort den...

Av bidragen som kom till final hur många är det som har gjort egna fonts?

Ta 1 och 6 till exempel.

Programmet photoshop använder sig av fonts som du har på datorn, de fontsen du har på datorn fick du köpa i ett paket från microsoft.

Alltså är fontsen i photoshop köpta precis som mitt, hur kommer det sig de ledande finalisterna har använt de då?

Permalänk

6'an va ju defnitivt hetast. va tvungen att rösta på den. Men tyvärr är den nog inte lika snygg på en musmatta. Men som BILD HELT AWESOME

Permalänk

tycker helt klart #2 är en av dom snyggaste gjorda, dock får den inte min röst då jag tycker det är lite mycket gamer stuk utan det blev #6 istället.
saknar några bidrag i finalen men alla utvalda har sin charm så grattis till den slutliga vinnaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjärntumör:

Hej, nu kan inte jag svara för Hentai-san, men jag kan förklara varför jag skulle välja nummer 2 bland dessa alternativ.

I mitt tycke så är en del av dessa "stilrena" alternativ inte alls så stilrena då mönster och text blir alldeles för framträdande och intensiva med sina gråvita och orange färger som sticker ut alltför mycket i förhållande till bakgrunden, jag upplever det för plottrigt och oharmoniskt. Jag har dessutom väldigt låg tolerans mot färgen orange, så ju mindre framträdande den färgen är desto bättre. Jag upplever att färgerna i nummer 2 harmoniserar bättre med bakgrunden än resten av alternativen, det känns mer enhetligt enligt min smak.

Fonten är inget som faller mig i smaken men det gör inget då texten inte är så tydlig och framträdande.

Den enda saken som stör mig i tvåan är den vita qpad-loggan, bort med den eller gör den matchande grå så skulle det bli skitbra.

Ska bara tillägga att min filosofi är att en musmatta ska se snygg ut när man tittar på den men vara osynlig annars.

Jag är 40år och har en helsvart musmatta som jag är mycket nöjd med om du undrar.

Bra svar! Det var ungefär som den enda förklaringen som dök upp i mitt huvud; att det var en bra balans mellan färgerna och att den såg bra ut om man kisade(inget ont i detta, jag kollar sällan på min egen med full uppmärksamhet). Håller med om det men med tanke på att de andra har så många andra kvalitéer blir jag förvånad, t.o.m. upprörd, över hur rösterna är fördelade. Det är ytterst sällan jag vill döma ut majoriteten och skrika "Vart är världen på väg?" men det här väckte verkligen det draget i mig.

Ålder är inte så relevant som mognad och P12 är, motsägande nog, en term för folk som avsaknar det senare. Ungefär som fjortis alltså.

Jag får väl skratta åt det hela, acceptera att verkligheten besegrat mig och lägga min energi på något mer värt än rageande!

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk

Hur blir det med diskandet? Vore väldigt trevligt att få en update.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Jag röstade på ettan, tycker den känns bäst att ha på mitt skrivbord. Funderade att lägga min röst på tvåan också men tycker den kändes för photoshop-tutorial aktig ut. (No offence!, den var ju snygg)!

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

ni som säger att 2an till talar för mycket gaming och sen röstar på 1,4 eller 6. hur till talar dem hårdvara. bara undrade?
själv röstade jag på 5an

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)