[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem

Vad är "poclmb" egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ok, så jag kan spara ned min wallet från mybitcoin till min dator, men hur synkas dessa två wallets? Eller fungerar det som det skulle göra med en verklig plånbok, jag måste ta ur pengar ur den ena och lägga dom i den andra? Eller ännu mer simpelt: mybitcoin är banken som jag tar ut pengarna från som är på mitt konto och min offline-wallet är min plånbok som jag sedan har pengarna i...? Så t ex så kan jag sitta och ha 10BTC i min offline-wallet och spara 2BTC på mybitcoin för att användas på olika sätt (donationer/MtGox/etc) Såg någon som skrev att han hade sin wallet krypterad på ett USB-minne och fungerar det som jag så virrigt har skrivit i denna posten så är det nog rätt smart att göra så...

Stämmer min virrighet? ;D

Edit: Eller fungerar det så här? Mining-pool -> mybitcoin -> manuellt till min offline-wallet?

Visa signatur

O.o

Permalänk

Fick mina 59 000kr idag till mitt konto! mums

Använder mtgox :):):)

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Fick mina 59 000kr idag till mitt konto! mums

Stort grattis! Sålde du måhända vid 30 USD?

Visa signatur

O.o

Permalänk
Skrivet av Wanuvas:

Stort grattis! Sålde du måhända vid 30 USD?

Jag sålde vid 22 :> (i lördags)

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Jag sålde vid 22 :> (i lördags)

Hur många bitcoins sålde du?
Och vad har du för rigg/riggar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Jag sålde vid 22 :> (i lördags)

många BTC de, hur länge hade du minat/köpt å sålt då?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Kan inte ändra min kontoaddress på Swepool, såfort jag försöker ändra på någon inställning står det "One or more errors encountered: Incorrect password", även om jag skriver in mitt lösenord i Old Password.

Skrivet av tJev:

många BTC de, hur länge hade du minat/köpt å sålt då?

~420 BTC borde det bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Jag sålde vid 22 :> (i lördags)

En (kanske känslig) fråga: Hur gör du med skatten?

Överkurs kanske, men påverkar det min inkomst (skatt/deklaration) så vill jag nog gärna ha kunskap om det i förväg så man slipper få en chock när deklarationen dimper ned nästa år!

Bortredigerat delar i enlighet med §8
Visa signatur

O.o

Permalänk
Skrivet av Wanuvas:

En (kanske känslig) fråga: Hur gör du med skatten?

Överkurs kanske, men påverkar det min inkomst (skatt/deklaration) så vill jag nog gärna ha kunskap om det i förväg så man slipper få en chock när deklarationen dimper ned nästa år!

Man tar det i företaget under valutathandel eller dyl.

Privatpersoner lär ta upp det i deklarationen.

Redigerat bort raderade delar av citerat inlägg
Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Måste lösas nu! En liten obetydlig summa på 0.2 BTC till den som löser detta!

Inte läst resten av inläggen än. Fast som jag ser det har du klockat under minnet för mycket. Du får höja minnet lite. Sedan vet jag inte vad för minner du använder dig av. Bästa OC app är ändå MSI Afterburner.

[edit] kom ikapp nu. Ser du hade flash trollet igång. Värsta är ändå dev flash versionen som slukar ram som en död ko!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Har ju fortfarande småångest... Behöver hjälp innan jag trycker.

Vilket kort av dessa ska jag beställa:
http://www.komplett.se/k/search.aspx?mfr=&bn=&sortBy=p&q=6950...

det ska helst inte kosta mer än 2100kr och det ska finnas i lager. Notera att många kort kommer in i lager imorrn.

Går å tar en dusch nu å hoppas på svar när jag kommer tillbaka
STORT tack på förhand

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=624065

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag måste få ned temperaturen på mina två 5850. korten diffar i temp ca 15-20 grader oxo. Idle ligger mellan 40 och 55 grader.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhffan:

jag måste få ned temperaturen på mina två 5850. korten diffar i temp ca 15-20 grader oxo. Idle ligger mellan 40 och 55 grader.

Så länge det är temp under 90C så är det lungan.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Wanuvas:

Edit: Eller fungerar det så här? Mining-pool -> mybitcoin -> manuellt till min offline-wallet?

Jag har kört sådär hela tiden.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Vad gör swepool bättre än t.ex. BTCGuild?

Eller minar ni till swepool för att visa tacksamhet för TS?

Permalänk
Medlem

För er som inte har fått era pengar ifrån Mt Gox ännu. Mailade dom och frågade om jag hade skrivit in fel bankinformation eller något liknande, för att jag inte hade fått mina pengar än. Jag fick snabbt svaret:

Hello,

We've been hearing reports of this and believe it is because our servers have been under heavy load. We are aware of the issue and are doing our best to resolve the problem as soon as possible.

We apologize for any inconvenience or frustrations this may have caused you.

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem

Skulle jag kunna få en länk till där man kan använda denna valuta eller växla in den :)?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

http://bitcoincharts.com/markets

Bara att välja en.. själv har jag än bara använt paypal som går på direkten i stort sätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

http://bitcoincharts.com/markets

Bara att välja en.. själv har jag än bara använt paypal som går på direkten i stort sätt.

Vilken sida har du använt med PayPal? Eller du menar att hitta köpare via t ex IRC?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legendary:

Sen förstår jag inte på swepool.net, jag ser "workers wage" Förut var det ju var man fick per dygn ungefär.

Men nu på workers wage ståre 0.01 btc med runt 260 mhash, medans det stod lika mycket på dygnslön med ett kort som hade runt 65 mhash, hoppas jag inte trasslar till det för mycket!

Worker wage beror på (om jag förstått rätt) hur många shares du har fått i förhållande till resten av poolen. Så kommer du in sent i ett block(?) blir din lön lägre då du proportionellt sett inte arbetat lika länge. Ökar du din MH/s kommer din lön att ökas också efter hand, men inte om alla andra också samtidigt ökar sin MH/s lika mycket eller om det tillkommer fler miners till poolen.

Detta är inget jag läst någonstans dock, men det känns logiskt och jag tror jag har rätt Piska mig annars.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

på proportionellt får man mer lön ju mindre det är på poolen eller tvärtom??

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeeee:

på proportionellt får man mer lön ju mindre det är på poolen eller tvärtom??

Japp, per block i alla fall. Men ju mer folk det är inne på poolen, desto snabbare går det att lösa block, och därför jämnar det ut sig.

Permalänk

Då har man beställt 4st XFX 6950

Visa signatur

hälsningar Robin
blog.iRobin.se
Jag har twitter, @iRobindotse

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedKing:

Då har man beställt 4st XFX 6950

Hur mycket fick du pröjsa? 8lax?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

Måste nästan vara grafikkortstillverkare som kommit på detta sätt att distribuera pengarna?

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legendary:

Round Stats

Your shares this round: 588
Pool shares this round: 874414
Round duration: 26h 8m
Estimated payout: 0.03btc

Hur läser jag av detta, är 0.03btc vad jag kommer få ut? Eller kommer jag få 588*0.03? o.o
I dont really get it.. När uppdateras min balance förövrigt?

Detta är alltså swepool.net!

Nej du får ut 0.03BTC... Detta pga ännu en fet difficulty höjning

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Nej du får ut 0.03BTC... Detta pga ännu en fet difficulty höjning

~500shares på 26 timmar... Tro fan du får lite BTC då! Du får köpa bättre graffekort

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk

är mybitcoin nere för Er andra också eller är det bara för mig det strular?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk

Mina workers har lagt ner sen i morse. Jag kommer inte åt att kolla till dem - är det ngt problem med swepool?

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.