Bästa android mobilen för spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Hur är det en bättre spelform? Så som du resonerar så är en playstation 2 en bättre spelform än PC.
Det finns spel med betydligt bättre grafik på Android, det finns spel som lirar 3d på android.

Är det ett specifikt spel du anser gör Iphone 4 bättre?

Här har du a la Iphone 4: http://www.148apps.com/app/365967582

Och här har du Optimus 3d: http://www.gameloft.com/smartphone-games/nova/ Notera att utöver att det ser ut som Halo på Xbox, så är det i 3D.

Fortfarande inte övertygad? Okej, vad kan du hävda är bättre då.. Få se.. du kanske anser att det finns fler "bättre" spel till Iphone 4?

Tanka ner androids playstation 2 emulator gratis, - Flera/Bättre spel.
Eller om du är inne på värdelös grafik, tanka ner playstation 1 emulatorn gratis?
Eller när vi ändå är igång, gameboy advance emulatorn? Gameboy color emulatorn? Givetvis gratis.

Ge dig. PC är bättre än konsoler av en enda anledning: Mus och tangentbord, och möjligtvis för att konsolerna nu är ~6 år gamla. Nu jämför vi två enheter som är väldigt lika till hårdvarudesign, men där den ena är ett slutet system och det andra ett öppet, men fragmenterat, system.

Den sista gnuttan av trovärdighet du kanske någonsin hade i den här diskussionen när du försöker att visa att Android är bättre på spel genom att handvälja två spel från båda plattformerna. Ett utav spelen är visserligen det snyggaste Androidspelet som jag har sett, men det luktar även "techdemo" om spelet, ett spel som utvecklades enbart för att visa upp hur "kraftig" Tegra 2 är. Sen att det ser skitkasst ut gämfört med Unreals iPhone tech demo gör ju inte läget bättre...

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Ge dig. PC är bättre än konsoler av en enda anledning: Mus och tangentbord, och möjligtvis för att konsolerna nu är ~6 år gamla. Nu jämför vi två enheter som är väldigt lika till hårdvarudesign, men där den ena är ett slutet system och det andra ett öppet, men fragmenterat, system.

Den sista gnuttan av trovärdighet du kanske någonsin hade i den här diskussionen när du försöker att visa att Android är bättre på spel genom att handvälja två spel från båda plattformerna. Ett utav spelen är visserligen det snyggaste Androidspelet som jag har sett, men det luktar även "techdemo" om spelet, ett spel som utvecklades enbart för att visa upp hur "kraftig" Tegra 2 är. Sen att det ser skitkasst ut gämfört med Unreals iPhone tech demo gör ju inte läget bättre...

Skillnaden mellan PC och Konsol är att spelen skrivs efter hårdvaran, inte en typ av directx. Vilken typ av kontroll man använder har ju inget med hur bra enheten är, det är endast en smaksak.

Det är inget Tech Demo, det är ett av 3 spel som kommer med Optimus 3D.

Tycker inte att det är såpass mycket snyggare än playstation 2 liren jag kör på optimus 2x, alternativt Quake 2-3 som finns på Android.

Anledningen till varför PC och Android är såpass mycket bättre, är just att man har frihet att installera/modda hur man vill. Alltså har du tillgång till alla spel som din prestanda klarar av, och inte bara de få spel som din tillverkare (apple) tjänar pengar på att sälja.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Ge dig. PC är bättre än konsoler av en enda anledning: Mus och tangentbord, och möjligtvis för att konsolerna nu är ~6 år gamla. Nu jämför vi två enheter som är väldigt lika till hårdvarudesign, men där den ena är ett slutet system och det andra ett öppet, men fragmenterat, system.

Den sista gnuttan av trovärdighet du kanske någonsin hade i den här diskussionen när du försöker att visa att Android är bättre på spel genom att handvälja två spel från båda plattformerna. Ett utav spelen är visserligen det snyggaste Androidspelet som jag har sett, men det luktar även "techdemo" om spelet, ett spel som utvecklades enbart för att visa upp hur "kraftig" Tegra 2 är. Sen att det ser skitkasst ut gämfört med Unreals iPhone tech demo gör ju inte läget bättre...

prata inte pc vs konsol den diskutionen hör itne hemma i den här tråden.

en mobil köper man itne för att spela på köp en psp(tror ja de heter) så blir du mer nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Hur är det en bättre spelform? Så som du resonerar så är en playstation 2 en bättre spelform än PC.
Det finns spel med betydligt bättre grafik på Android, det finns spel som lirar 3d på android.

Är det ett specifikt spel du anser gör Iphone 4 bättre?

Här har du a la Iphone 4: http://www.148apps.com/app/365967582

Och här har du Optimus 3d: http://www.gameloft.com/smartphone-games/nova/ Notera att det är i 3D.

Fortfarande inte övertygad? Okej, vad kan du hävda är bättre då.. Få se.. du kanske anser att det finns fler "bättre" spel till Iphone 4?

Tanka ner androids playstation 2 emulator gratis, - Flera/Bättre spel.
Eller om du är inne på värdelös grafik, tanka ner playstation 1 emulatorn gratis?
Eller när vi ändå är igång, gameboy advance emulatorn? Gameboy color emulatorn? Givetvis gratis.

Okej så, vi förstår att Androids tegra telefoner utklassar Iphone 4.. men Iphone 4 är ju ändå mer prisvärd.. Eller?

Prisjakt:
Iphone 4 32gb: 6.3k (billigast)
Optimus 3d 40gb: 4.9k (billigast)

Men okej, jag håller med ditt citat : "Iphone är en BETYDLIGT bättre spelplattform än android"
...
..
.. NOOT.

iOS är en bättre plattform för spel främst av två anledningar. Den första är att det är enklare att utveckla för den då bredden av hårdvara är mycket mer begränsad för iOS än till Android. Alltid enklare att optimera när du vet hur mycket resurser du har att tillgå. Att skriva spel som endast ser bra ut på den senaste hårdvaran gör att du begränsar din potetiella kundgrupp kraftigt.

Den andra och största anledningen är helt enkelt för att det är mycket mer lönsamt för utvecklarna att utveckla till iOS då fler är villiga att betala för spel. Flera stora utvecklare som bland annat Epic Games och Id Software sa nyligen i intervjuer att det inte är lönsamt för dem att utveckla för android än och därför satsar de i första hand på iOS (länkar till dessa finns i andra inlägg jag gjort i denna forumdel, orkar inte leta fram dem nu).

Att apple satsar stenhård på just spel på sin platform bidrar ju även till att dra till sig utvecklarna. Detta visar t ex hårdvaran i iPad 2 på vars GPU är grymt kraftfull (betydligt snabbare än Tegra 2). Det ryckas om att stora spelutvecklare redan fått iPhones med den A5 processorn (samma som iPad 2) för att snabbt kunna se till att deras spel utnyttjar den extra kraften när den nya iPhone:en släpps senare i år.

Vad gäller de spelen du nämner så har NOVA 2 funnits till iOS länge och är långtifrån det snyggaste spelet för plattformen. Epic Games Infinite Blade som kör Unreal Engine 3 är överlägset mycket snyggare. Även andra spel som Real Racing 2, Rage, Dead Space för att nämna några är bättre på den punkten.

Permalänk
Skrivet av Lösbonde:

Hur är det en bättre spelform? Så som du resonerar så är en playstation 2 en bättre spelform än PC.
Det finns spel med betydligt bättre grafik på Android, det finns spel som lirar 3d på android.

Är det ett specifikt spel du anser gör Iphone 4 bättre?

Här har du a la Iphone 4: http://www.148apps.com/app/365967582

Och här har du Optimus 3d: http://www.gameloft.com/smartphone-games/nova/ Notera att det är i 3D.

Fortfarande inte övertygad? Okej, vad kan du hävda är bättre då.. Få se.. du kanske anser att det finns fler "bättre" spel till Iphone 4?

Tanka ner androids playstation 2 emulator gratis, - Flera/Bättre spel.
Eller om du är inne på värdelös grafik, tanka ner playstation 1 emulatorn gratis?
Eller när vi ändå är igång, gameboy advance emulatorn? Gameboy color emulatorn? Givetvis gratis.

Okej så, vi förstår att Androids tegra telefoner utklassar Iphone 4.. men Iphone 4 är ju ändå mer prisvärd.. Eller?

Prisjakt:
Iphone 4 32gb: 6.3k (billigast)
Optimus 3d 40gb: 4.9k (billigast)

Men okej, jag håller med ditt citat : "Iphone är en BETYDLIGT bättre spelplattform än android"
...
..
.. NOOT.

Rent ärligt så tycker jag grafiken i Iphone spelet du länkade ser bättre ut jämfört med den från android, som ser ut att komma från 98 imo. Den har mycket detaljer i karaktärerna, men omgivningen ser ut som en enfärgat bakgrundsbild, ungefär som "on shore" uppdragen i Pirates of the burning sea, om man nu har kört det.

Skrivet av jonte234:

prata inte pc vs konsol den diskutionen hör itne hemma i den här tråden.

en mobil köper man itne för att spela på köp en psp(tror ja de heter) så blir du mer nöjd.

Har en psp redan och ska köpa den nya när den kommer, men den är alldeles för stor och klumpig för att släpa med sig. Det är just därför jag vill lägga ut så mycket pengar för en mobil som har samma (helst bättre) grafik i spel.

Permalänk
Medlem

Som andra skrivit så är det nästan självklart att spelen håller högre kvalité hos iOS då utvecklarna vet vad de kan utveckla till och samtidigt få en bred grupp användare.

Under Android så är det väldigt stora skillnader och att enbart satsa på spel som de senaste lurarna med ett speciellt grafikchipp har är ingen vidare idé om man vill ha många användare (= köpare = pengar). Det är inte så svårt att förstå.

För övrigt så förstår jag inte hur emulatorer kom in i bilden. Det är nog det värsta man kan spela på om man inte har någon extern handkontroll kopplad till luren, spelen är ju knappast designade för touchlurar. Jag tycker tom att SNES kan bli jobbigt att lira under emulator ibland.

Sen att det finns supersnygga demos till båda plattformarna säger inte så mycket om hur spelen kommer att se ut och kännas vid spelande.

Kan även tillägga att jag inte gillar iOS pga vissa detaljer, så jag skriver inte som någon Applefanatiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Hur är det en bättre spelform? Så som du resonerar så är en playstation 2 en bättre spelform än PC.
Det finns spel med betydligt bättre grafik på Android, det finns spel som lirar 3d på android.

Är det ett specifikt spel du anser gör Iphone 4 bättre?

Här har du a la Iphone 4: http://www.148apps.com/app/365967582

Och här har du Optimus 3d: http://www.gameloft.com/smartphone-games/nova/ Notera att det är i 3D.

Fortfarande inte övertygad? Okej, vad kan du hävda är bättre då.. Få se.. du kanske anser att det finns fler "bättre" spel till Iphone 4?

Tanka ner androids playstation 2 emulator gratis, - Flera/Bättre spel.
Eller om du är inne på värdelös grafik, tanka ner playstation 1 emulatorn gratis?
Eller när vi ändå är igång, gameboy advance emulatorn? Gameboy color emulatorn? Givetvis gratis.

Okej så, vi förstår att Androids tegra telefoner utklassar Iphone 4.. men Iphone 4 är ju ändå mer prisvärd.. Eller?

Prisjakt:
Iphone 4 32gb: 6.3k (billigast)
Optimus 3d 40gb: 4.9k (billigast)

Men okej, jag håller med ditt citat : "Iphone är en BETYDLIGT bättre spelplattform än android"
...
..
.. NOOT.

Speltillverkarna behöver inte släppa spel som ska fungera på alla olika modeller av androidlurar, till ios är det betydligt enklare. Bara för att grafiken KAN vara bättre på android samt du KAN spela i 3D så betyder det inte att spelen behöver vara speciellt bra.

Tycker du det är vettigt att spela emulatorer på en mobil med touchskärm? Jag tycker det suger, ska man spela emulatorspel så krävs en extern kontroller, just därför är Xpera play den enda vettiga Androidmobilen. Sen skiter jag fullständigt i att emulatorerna till android är gratis, jag har inga problem att betala för mig.

Fler bra spel (optimerade för touch) släpps till Ios än till android, punkt slut.

Förövrigt äger jag en LG Optimus 2X och spelen till android är helt enkelt inte lika bra som till Ios (förutom vissa tegraoptimerade spel, räknas på en hand).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kislotnij:

Rent ärligt så tycker jag grafiken i Iphone spelet du länkade ser bättre ut jämfört med den från android, som ser ut att komma från 98 imo. Den har mycket detaljer i karaktärerna, men omgivningen ser ut som en enfärgat bakgrundsbild, ungefär som "on shore" uppdragen i Pirates of the burning sea, om man nu har kört det.

Har en psp redan och ska köpa den nya när den kommer, men den är alldeles för stor och klumpig för att släpa med sig. Det är just därför jag vill lägga ut så mycket pengar för en mobil som har samma (helst bättre) grafik i spel.

spara pengarna å vänta på nästa psp eller om du vill gå stort nya wii

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jonte234:

spara pengarna å vänta på nästa psp eller om du vill gå stort nya wii

Skickades från m.sweclockers.com

Sa jag inte att jag skulle köpa nästa psp? Sa jag inte att den är för stor och klumpig att bära med sig?
Varför skriver du detta då?

Permalänk
Skrivet av Kislotnij:

Sa jag inte att jag skulle köpa nästa psp? Sa jag inte att den är för stor och klumpig att bära med sig?
Varför skriver du detta då?

Beror som sagt på,

Vill du ha sköna kontroller - Xperia Play

Vill du ha snygg grafik alternativt emulatorer för gameboy/playstation 2 etc. - Vilken android lur som helst med tegra 2.

Vill du lira 3D spel - Optimus 3D.

Vill du ha en hel uppsjö av flashliknande spel - Vilken mobil som helst.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Skrivet av HMB:

Speltillverkarna behöver inte släppa spel som ska fungera på alla olika modeller av androidlurar, till ios är det betydligt enklare. Bara för att grafiken KAN vara bättre på android samt du KAN spela i 3D så betyder det inte att spelen behöver vara speciellt bra.

Tycker du det är vettigt att spela emulatorer på en mobil med touchskärm? Jag tycker det suger, ska man spela emulatorspel så krävs en extern kontroller, just därför är Xpera play den enda vettiga Androidmobilen. Sen skiter jag fullständigt i att emulatorerna till android är gratis, jag har inga problem att betala för mig.

Fler bra spel (optimerade för touch) släpps till Ios än till android, punkt slut.

Förövrigt äger jag en LG Optimus 2X och spelen till android är helt enkelt inte lika bra som till Ios (förutom vissa tegraoptimerade spel, räknas på en hand).

Diskusionen i den här tråden har totalt spårat ut, det känns som en Playstation 3 vs Xbox fråga.. där alla säger att Xbox är 30 gånger bättre för den har deras favoritspel Halo.

Highend Android har betydligt bättre prestanda, och ja.. det finns massvis med spel som utnyttjar denna prestanda. Xperia Play har som sagt i särklass bästa kontrollerna.

TS frågade efter bästa Android luren, och fanboys länkar till en uråldrig Iphone 4 av okänd anledning.

- Pinsamt.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Diskusionen i den här tråden har totalt spårat ut, det känns som en Playstation 3 vs Xbox fråga.. där alla säger att Xbox är 30 gånger bättre för den har deras favoritspel Halo.

Highend Android har betydligt bättre prestanda, och ja.. det finns massvis med spel som utnyttjar denna prestanda. Xperia Play har som sagt i särklass bästa kontrollerna.

TS frågade efter bästa Android luren, och fanboys länkar till en uråldrig Iphone 4 av okänd anledning.

- Pinsamt.

Hah, roligt att du verkar påstå att jag är en applefanboy när jag har totalt bojkottat allt som har med dom att göra.

Hårdvaran i Iphone4 är utan tvekan i klass med Xperia Play, lägg till bättre skärm på Iphone4 samt ett riktigt bra utbud av spel där man vet att ALLA spel kommer fungera felfritt. Det går verkligen inte att säga samma sak om android. Vet inte om jag har sagt det innan men jag har en ZTE Blade samt en LG Optimus 2X så att kalla mig för fanboy gör ju inte direkt så att du framstår mer trovärdig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Hah, roligt att du verkar påstå att jag är en applefanboy när jag har totalt bojkottat allt som har med dom att göra.

Hårdvaran i Iphone4 är utan tvekan i klass med Xperia Play, lägg till bättre skärm på Iphone4 samt ett riktigt bra utbud av spel där man vet att ALLA spel kommer fungera felfritt. Det går verkligen inte att säga samma sak om android. Vet inte om jag har sagt det innan men jag har en ZTE Blade samt en LG Optimus 2X så att kalla mig för fanboy gör ju inte direkt så att du framstår mer trovärdig.

Öhm, vem fan med sinnet i behåll tror på honom efter allt han har skrivit nu? Det riktigt osar troll om honom

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Öhm, vem fan med sinnet i behåll tror på honom efter allt han har skrivit nu? Det riktigt osar troll om honom

Med tanke på att han har helt rätt så är det inte så svårt att tro på det han säger. Jag är i samma sits - har inte så mycket kärlek över för Apple, men klarar ändå att inse att Android ligger efter på vissa punkter. Du verkar istället sticka huvudet i sanden och försvarar ditt köp av en dyr Android-telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om spel är det viktigaste så tycker jag inte det finns något tvivel om att Xperia Play är den bästa telefonen för dig i den aspekten.
Du har riktiga spelkontroller och du kan få tillgång till ett i stort sett obegränsat antal spel med emulatorer för nästan alla konsoller.
Sedan något som jag inte tror någon nämnt här är att det finns en rad exklusive spel till Xperia Play som kräver fysiska knappar. Kolla t.ex. här(behöver jag säga mer egentligen? Vilken annan telefon kan komma i närheten av det där?): http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DHk23afO9MhI&v=Hk23afO9MhI

Edit: vet inte om länken blev rätt. Ni hittar den om ni söker på "Xperia Play", klippet heter "Xperia PLAY - Exclusive look on our 10 games!" och är av Gameloft.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Hur är det en bättre spelform? Så som du resonerar så är en playstation 2 en bättre spelform än PC.
Det finns spel med betydligt bättre grafik på Android, det finns spel som lirar 3d på android.

Är det ett specifikt spel du anser gör Iphone 4 bättre?

Här har du a la Iphone 4: http://www.148apps.com/app/365967582

Och här har du Optimus 3d: http://www.gameloft.com/smartphone-games/nova/ Notera att det är i 3D.

Fortfarande inte övertygad? Okej, vad kan du hävda är bättre då.. Få se.. du kanske anser att det finns fler "bättre" spel till Iphone 4?

Tanka ner androids playstation 2 emulator gratis, - Flera/Bättre spel.
Eller om du är inne på värdelös grafik, tanka ner playstation 1 emulatorn gratis?
Eller när vi ändå är igång, gameboy advance emulatorn? Gameboy color emulatorn? Givetvis gratis.

Okej så, vi förstår att Androids tegra telefoner utklassar Iphone 4.. men Iphone 4 är ju ändå mer prisvärd.. Eller?

Prisjakt:
Iphone 4 32gb: 6.3k (billigast)
Optimus 3d 40gb: 4.9k (billigast)

Men okej, jag håller med ditt citat : "Iphone är en BETYDLIGT bättre spelplattform än android"
...
..
.. NOOT.

Du kanske skulle ha tagit reda på att N.O.V.A. även finns till iOS? Dessutom släpper Gameloft oftast sina spel till iOS först och android får vänta.

Permalänk
Medlem

En bra spelmobil är ju såklart Xperia Play, fast de flesta androidtelefoner idag har bra spel osv. Det som ingen har sagt än är att plattformen Android utvecklades inte som spelplattform, så en Xperia Play kommer troligtvis bli en flopp.
Anklaga mig inte för det jag skrev, för det tog jag direkt från Swedroid som är ett forum som handlar om Android.

Permalänk
Skrivet av pekz0r:

Om spel är det viktigaste så tycker jag inte det finns något tvivel om att Xperia Play är den bästa telefonen för dig i den aspekten.
Du har riktiga spelkontroller och du kan få tillgång till ett i stort sett obegränsat antal spel med emulatorer för nästan alla konsoller.
Sedan något som jag inte tror någon nämnt här är att det finns en rad exklusive spel till Xperia Play som kräver fysiska knappar. Kolla t.ex. här(behöver jag säga mer egentligen? Vilken annan telefon kan komma i närheten av det där?): http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DHk23afO9MhI&v=Hk23afO9MhI

Edit: vet inte om länken blev rätt. Ni hittar den om ni söker på "Xperia Play", klippet heter "Xperia PLAY - Exclusive look on our 10 games!" och är av Gameloft.
Skickades från m.sweclockers.com

Kommer det ut några fler exklusiva xperia play spel ut i närmaste framtiden? Dom spelen ser ganska tråkiga ut och dålig grafik. Den enda jag kan tänka mig är kul är assassins creed, men det spelar man genom snabbt. Tbh så känns det som att dom kommer inte utveckla nåntng mer till den, för nuförtiden droppar företag support till deras telefoner efter ett halv år för då kommer nästa toppmodellen ut som dm satsar på. Som en exempel är att om luren kommer med icke den senaste android versionen och utvecklarna lovar att uppdatera "inom närmaste framtiden" så gör dom det i själva verket ytterst sällan. Det som telefonen släpps med det är det som kommer finnas tills den "dör ut".

Permalänk
Skrivet av Kislotnij:

Tbh så känns det som att dom kommer inte utveckla nåntng mer till den, för nuförtiden droppar företag support till deras telefoner efter ett halv år för då kommer nästa toppmodellen ut som dm satsar på. Som en exempel är att om luren kommer med icke den senaste android versionen och utvecklarna lovar att uppdatera "inom närmaste framtiden" så gör dom det i själva verket ytterst sällan. Det som telefonen släpps med det är det som kommer finnas tills den "dör ut".

On man kör med den tankegången att tillverkarna bara uppdaterar mobilerna ett halvår efter den här släppts för det kommer något nytt kommer man aldrig köpa en ny mobil för oftast vill man ha det bästa. Den nuvarande bästa plattformen för spel är utan tvekan Xperia Play. Inget slår fysiska knappar. Och att ni säger att android har dålig grafik förstår jag inte, antingen är ni väldigt kräsna eller så vet ni bara inte. Har själv en Desire och jag kan säkert säga att på de kvalitet spel jag testat så är det väldigt bra grafik, alltså på de spel som är gjorda med bra grafik, allt gäller på hur tillverkarna har gjort spelet. Bra kodning och optimering för den plattformen, och självklart är det svårare med android eftersom det finns många olika mobiler med olika prestanda som man kan utveckla till, om man väljer att göra så. Det finns ju utvecklare som väljer att utveckla till bara toppsegmenten av android. Det är ju enklare för utvecklare att göra spel mm för Iphone eftersom det är bara ett par mobiler i serien. Och android har faktiskt mellan 100-200.000 appar i market så det finns tillräckligt många, visst att apple har 300.000+, det finns fortfarande väldigt många spel i market. Även high end spel typ Nova.

Jag reserverar mig för eventuella grammatik fel iom att det är svårt att skriva en sådan lång text på Mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skit komputter just nu, ska uppgraderas i sommarn.

Dropbox. Ha alltid dina filer med dig. 2Gb gratis. http://db.tt/pF5PXWu

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Med tanke på att han har helt rätt så är det inte så svårt att tro på det han säger. Jag är i samma sits - har inte så mycket kärlek över för Apple,men klarar ändå att inse att Android ligger efter på vissa punkter. Du verkar istället sticka huvudet i sanden och försvarar ditt köp av en dyr Android-telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Öhm, jag tror du missförstod mig. Jag menade att Lösbonde var trollet, han som säger att Android är bäst på alla punkter och försöker visa det genom att gämföra två helt olika spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kislotnij:

Sa jag inte att jag skulle köpa nästa psp? Sa jag inte att den är för stor och klumpig att bära med sig?
Varför skriver du detta då?

Har du sett den nya pspn? bara undrar.

Permalänk
Medlem

Xperia Play är vägen att gå imo, de flesta spel mina polare har på sina ipod 4 har jag på min ipod touch first gen. Vettefan hur det blir när man kommer upp i prisklasserna dock. Om inte annat kör en Zte Skate och köp ett PSP? torde ju vara bästa lösningen?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Öhm, jag tror du missförstod mig. Jag menade att Lösbonde var trollet, han som säger att Android är bäst på alla punkter och försöker visa det genom att gämföra två helt olika spel...

Då ber jag om ursäkt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jenz1992:

Du kanske skulle ha tagit reda på att N.O.V.A. även finns till iOS? Dessutom släpper Gameloft oftast sina spel till iOS först och android får vänta.

Poängen var att det var 3D.. folk skrev att det inte fanns några snygga spel till android.
Jag visade vad som kom med gratis vid ett köpa av en semi-highend android.

Självklart har i princip alla smartphones utvecklare historiskt sätt utvecklat mer åt Iphone då apple var marknadsledande i början, både i prestanda och nytänkande. Iphone 4 släpptes för ett år sedan, och extremt mycket har hänt under det här året, trots att den ligger rejält i efterkälke i all typ av prestanda (förutom upplösning) så är den prissatt som att den skulle leda utvecklingen.

Att någon rekomenderar Iphone 4 i sweclockers mobilaforum, är ungefär som att någon skulle rekommendera att köpa en Dell dator i det vanliga forumet.. eller för den delen en Mac.

Såvida det inte är någonting specifikt i mjukvaran du är ute efter, i detta fall ett specifikt spel så är highend-android både mer prisvärd och bättre.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immort:

Tror nog att xperia play är ett bra val, sen utvecklas det ju exklusiva titlar dit
samt tillgång till gamla PSONE spel.

Och Minecraft kommer först till den. Men de finns coola tegra exklusiva spel med. Drog hem ett som känns nästan precis som pc spelet Freelancer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenz1992:

Du kanske skulle ha tagit reda på att N.O.V.A. även finns till iOS? Dessutom släpper Gameloft oftast sina spel till iOS först och android får vänta.

Fast inte i 3d

Permalänk
Skrivet av HMB:

Hah, roligt att du verkar påstå att jag är en applefanboy när jag har totalt bojkottat allt som har med dom att göra.

Hårdvaran i Iphone4 är utan tvekan i klass med Xperia Play, lägg till bättre skärm på Iphone4 samt ett riktigt bra utbud av spel där man vet att ALLA spel kommer fungera felfritt. Det går verkligen inte att säga samma sak om android. Vet inte om jag har sagt det innan men jag har en ZTE Blade samt en LG Optimus 2X så att kalla mig för fanboy gör ju inte direkt så att du framstår mer trovärdig.

Vart påstår jag att du är en fanboy? Jag skrev att diskussionen handlar för mycket om vilka spel som de olika enheterna har och för lite om själva enheten.

Xperia play är mycket riktigt väldig svag prestandamässigt, det är väll just därför den floppar lite. Dess gpu skall dock vara bättre än Iphone 4, men svagare än 3DS och andra mobila spelenheter. Känns lite som en halvkass blandning mellan dessa två genre.

Personligen hade jag nog hellre i så fall haft en inkopplad kontrollenhet, och kört på 3D optimus.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Köpa mobil för att primärt spela på i dag? iPhone, iPhone och iPhone (eventuelt iPad och android mobil)

Dock som mobil tycker jag om Android lurar.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Jag skrev att diskussionen handlar för mycket om vilka spel som de olika enheterna har och för lite om själva enheten.

Fast det är väl just det som är det intressanta i detta fall?

Vad spelar det för roll vilken hårdvara du har om det inte finns spel till plattformen som tar vara på kraften? iOS är en större plattform för spel än Android i dagsläget, det är fakta.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Fast det är väl just det som är det intressanta i detta fall?

Vad spelar det för roll vilken hårdvara du har om det inte finns spel till plattformen som tar vara på kraften? iOS är en större plattform för spel än Android i dagsläget, det är fakta.

Det är ju det som finns, TegraZone exempelvis.. och vad som nämndes tidigare så finns det massvis med emulatorer till android, för playstation 2 spel etc.

Så länge man har en highend-android så fungerar alla spelen jag provat, men en stor nackdel med android är precis som med PC att eftersom hårdvaran varierar så kan inte personerna med budget mobiler ta del utav allt innehåll på Android Market.

Och eftersom Android Market är en "öppen" marknad, så är det större varians i spelens kvalité. Vissa är helt poänglösa, medans vissa är riktigt underhållande. Men då man kan reklamera spelen inom 24 timmar brukar detta inte påverka oss som konsumenter.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!