Permalänk

Gigabyte 6990 Temperatur

Tjenare alla glada sweclockersmedlemmar!

Har nyligen skaffat mig ett gigabyte radeon 6990, mkt nöjd med det, men har en fundering. I idle ligger temperaturen på runt 60-65 grader celsius. Är inte det lite mycket, trodde det skulle ligga runt 40-50 grader. I alla fall om man kollar sweclockers test av kortet när det inte belastas.
I idle ligger fläkthastigheten på 30 % (1700 rpm). och går upp när jag spelar så klart, kortet ligger då på allt mellan 70-85 grader.

Har bra luftflöde i chassit, 3 intake fäktar i fronten och 3 utsug där bak. och system tempen visar 29-31 grader.
och skulle det vara någon skillnad med temperaturer mellan asus kortet oh gigabyte? Båda har väl samma kylare.

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

har du fler skärmar elller tv inkopplade?

Permalänk

ja, just nu har jag en tv och 2 skärmar på kortet. Innan hade jag bara en skärm och tv. men kan det påverka så mycket med extra skärmar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LastToKnow:

ja, just nu har jag en tv och 2 skärmar på kortet. Innan hade jag bara en skärm och tv. men kan det påverka så mycket med extra skärmar?

Ja. Korten klockar inte ner sig till Idle mode när två skärmar är inkopplade.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

aha okej, tack för svar!

Permalänk
Medlem

Inkopplade som i anslutna, eller aktiva?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk

Alla är aktiva, när jag avaktiverade tvn och en skärm (fortfarande inkopplade) så klockade kortet ner sig till 250 mhz (låg på 450 mhz innan med alla skärmar inkopplade.