Permalänk

Dator för bf3

Börja smått titta vad jag kan behöva för att spela BF3.
Det jag har nu är CPU:Amd Athlon™ Dual core Processor 4850e 2,50hz, GPU:ATI Radeon HD 2600 PRO, RAM:2 gb, OS:Windows Vista

Detta går BF ut med:
Minimum System Requirements
Processor: Dual Core
Memory: 2 GB
Hard Drive: 15 GB for Digital Version, 10 GB for Disc Version
Video Memory: 256 MB
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 10
Keyboard and Mouse
DVD Rom Drive

Recommended System Requirements
Processor: Quadcore Processor
Memory: 4 GB
Hard Drive: 15 GB for Digital Version, 10 GB for Disc Version
Video Memory: 512 MB
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 11
Keyboard and Mouse
DVD Rom Drive

Mitt krav är inte att spela på högsta nivå utan det räcker på mellannivå. Någon som har bra förslag? Kan jag behålla min processor och uppgrader grafikkort plus Internminne?
Jag hade tänkt om jag har 4 GB Internminne och ett grafikort på 1GB och vad i tusan mer, 800 mhz eller vad det nu är i minnesfrekvens eller om det var gpu, har inte så bra koll längre.
Eller ska jag satsa på att köpa Quadcore processor?
Tips om bra grafiikort eller bra paket vore trevligt. Jag kan söka och har sökt efter men inte funnit något. Länka gärna här om ni kan.
Ska jag köpa nu eller vänta? Problemet jag har nu med mitt grafikkort är att jag inte ens kan köra på medium på BFplay4free, det är illa.

P.s. undanbedes svar som ex. "sök på google" såna noob svar hör inte hemma här.
Tack i förhand.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Vad jag vet har inte BF gått ut med några systemkrav? Det här kan nog inte heller vara rätt för vad jag har hört kommer BF3 bara finnas i DX11?

Visa signatur

C>++

Permalänk

Jag såg nu att att det var det inofficiella. Men oavsett så vill jag ha tips.
Så detta nu men där hittade jag inte ngn källa:
Minimum:
OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Intel Core 2 Quad / AMD Quad Core or higher with at least 2.5GHz (4 Cores)
Memory: 3GB
Graphics: 768 MB Video Card (Nvidia GeForce GTX 280 / ATI Radeon HD 4870)
DirectX®: DirectX 11 support
Hard Drive: 15 GB

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AnnoyingIB:

Vad jag vet har inte BF gått ut med några systemkrav? Det här kan nog inte heller vara rätt för vad jag har hört kommer BF3 bara finnas i DX11?

Det är väl DX9 dom har skippat helt, och därmed stödet av Win XP.

Men som sagt, det är svårt att veta vad som kommer krävas, det enda som är klart är att dom använt ett GTX 580 i deras filmer vi sett änsålänge.

Vad ligger din budget på förresten?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är väl DX9 dom har skippat helt, och därmed stödet av Win XP.

Men som sagt, det är svårt att veta vad som kommer krävas, det enda som är klart är att dom använt ett GTX 580 i deras filmer vi sett änsålänge.

Vad ligger din budget på förresten?

Då har jag läst fel

Visa signatur

C>++

Permalänk

Betan borde ju starta snart eftersom realaset datumet är 25/10.

Hade för mig att det var de officella men hade fel som sagt.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Excalibur:

Betan borde ju starta snart eftersom realaset datumet är 25/10.

Hade för mig att det var de officella men hade fel som sagt.

Tråden kanske borde ligga i köpråd

Men vad har du för budget så kanske vi kan pilla ihop något.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Budgeten för enbart Grafiikort ligger på 800-1200 kr men måste jag införskaffa allt så får jag väl lägga ut en 3000-4000 kr men då menar jag att jag bygger allt själv. Köper då processor, grafiikort, moderkort (ev. kan jag ha det som jag har nu) ev. ramminne m.m. Jag har burk och nättagg som är bra.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tråden kanske borde ligga i köpråd

Men vad har du för budget så kanske vi kan pilla ihop något.

Såg inte ens att de hade en sådan men kan be en moderator att flytta tråden.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Avstängd

Problemet med att uppgradera en gammal burk är att ingenting kommer passa ihop längre.

Köper du en ny processor så behöver du tex köpa nytt moderkort och nya minnen etc.

Och jag kan nästan säga direkt att en 4850e kommer få det svårt att klara av spelet på medium.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

vad har du för modekort då? Om bussen är tillräcklig så kan du installera ett modernare CPU. Men frågan är om det är värt det.
Kanske inte är så smart att lägga pengar på äldre sockets, och då måste du köpa ett nytt moderkort med ram.

En annan sak är också PSU. Den måste också vara tillräcklig för ett nytt GPU.

Jag själv uppgraderade min dator med ett nytt cpu förra året. Hade en Intel E6800 på den, köpte en
E8500 istället och i år köpte jag ett nytt grafikkot till datorn, en GTX460 fabriks klockad för jag ville ha ett snabbare GPU med directX 11.

Jag är ganska uppgraderings glad, jag hade svurit att inte uppgradera mer, för det är lite onödigt att köpa saker tilll min gammla burk. Men för fem dagar sen köpte jag en vatten kylare för att min stockfläkt till CPU inte kalarade kyla när jag klocka den.

Alltid kul med nya tekniker

Visa signatur

OS: Win7 x64, GPU: Geforce Gigabyte GTX580 SOC
CPU: Intel i5 2500k (4.5gHz), MB: Asus P8P65 PRO Rev(3.1),
PSU: XFX 750w (modular), RAM: 2x Crosair Vengence 1600mz 4024mb
Cooling: CoolIT ECO A.L.C CPU COOLER
Chassi: Raven rv03

Permalänk

Jag får svara på frågan om moderkortet när jag kommer hem från jobbet, har inte riktigt koll på det och jag kan ju själv kolla vad som passar eller inte. Men skriver det här då.

Jag har sagt till mig själv att jag inte själv ska bygga en dator utan låta någon som verkligen kan men förra gången när jag lät någon som "kan" dvs. en i en butik så gick i stort sett allt sönder o fick bytas ut. Men det är kul att bygga själv så länge man tänker på säkerheten :).

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ediz:

vad har du för modekort då? Om bussen är tillräcklig så kan du installera ett modernare CPU. Men frågan är om det är värt det.
Kanske inte är så smart att lägga pengar på äldre sockets, och då måste du köpa ett nytt moderkort med ram.

En 4850e är ju dock AM2 baserad, vilket tar bort möjligheten för nya CPU om han inte vill köpa begagnat. Vilket inte är värt det.

Skrivet av Excalibur:

Jag får svara på frågan om moderkortet när jag kommer hem från jobbet, har inte riktigt koll på det och jag kan ju själv kolla vad som passar eller inte. Men skriver det här då.

Jag har sagt till mig själv att jag inte själv ska bygga en dator utan låta någon som verkligen kan men förra gången när jag lät någon som "kan" dvs. en i en butik så gick i stort sett allt sönder o fick bytas ut. Men det är kul att bygga själv så länge man tänker på säkerheten :).

Kan se om jag kan leta fram något.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Skulle vänta om du kan med köp, priserna på datordelar sjunker hela tiden, och är det just en BF3-dator skulle jag vänta åtminstånde till november med att köpa den!

Permalänk

Jag har nu ett Gigabyte M61PME-S2 moderkort och det står supports AMD socket AM2 så är det kanske blir dags att köpa helt nytt då. Detta är för DDR2 minnen också.
Mitt nättagg är på 620W ROHS (det stod fel i min signatur) med märket ACE.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av SM-LoD:

Skulle vänta om du kan med köp, priserna på datordelar sjunker hela tiden, och är det just en BF3-dator skulle jag vänta åtminstånde till november med att köpa den!

25/10 kommer spelet ut och jag har förbeställd det, tror inte jag vill vänta inte ens några timmar :).

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excalibur:

25/10 kommer spelet ut och jag har förbeställd det, tror inte jag vill vänta inte ens några timmar :).

Så, om du köper en dator den första november, eller mitten på oktober så tror jag faktiskt inte att du missar särkilt mycket, samtidigt som du med största sannolikhet sparar 1-2k om du köper samma saker som du tänkte köpa idag, (beroende vad du har för budget sklrt )

Permalänk
Skrivet av SM-LoD:

Så, om du köper en dator den första november, eller mitten på oktober så tror jag faktiskt inte att du missar särkilt mycket, samtidigt som du med största sannolikhet sparar 1-2k om du köper samma saker som du tänkte köpa idag, (beroende vad du har för budget sklrt )

Jag kommer att vänta men kan vara kul att se vad folk rekommenderar nu för jag kan ju ha otur att skiten går sönder och då måste jag skaffa det just nu. Mitten av oktober blir det då alt. början av oktober.

Jag kanske borde skaffa nya fläktar också som låter mindre plus ny hårddisk som är snabbare. Blir ju för tusan en helt ny dator :), kanske värt att köpa en redan ihop byggd för ca 6000-7000 kr eller ska man bygga själv? Jag vet att jag kan det för det har jag gjort några gånger.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

1.Inga systemkrav är släppta.
2.Det är flera månader kvar till release.

Dumt att börja gissa eller funta på bygge såhär tidigt.
dessutom helt fel del av forumet för tråden om det är meningen att du ska köpa mer än ett grafikkort.

Finns heller ingen anledning till spekulation om när betan skall starta då dice redan gått ut med att det sker i september

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

1.Inga systemkrav är släppta.
2.Det är flera månader kvar till release.

Dumt att börja gissa eller funta på bygge såhär tidigt.
dessutom helt fel del av forumet för tråden om det är meningen att du ska köpa mer än ett grafikkort.

Finns heller ingen anledning till spekulation om när betan skall starta då dice redan gått ut med att det sker i september

Sen var det fråga om grafiikort först men om du läser längre upp så är jag medveten om att det blivit fel del av forumet och en annan påpekade detta. Varför då ta upp det igen??

Bra att du vet att Betan släpps i september, det är väl bara att svara att den släpps då. Jag hade väl inte spekulerat om jag inte vetat det???

Känns som ett onödigt inlägg av dig. Klart som korvspad man kan spekulera och folk vet ju redan att om man ska spela bf3 på högst nivå måste ha en extremt kraftfull dator som kräver det absolut senast som finns just idag, inte om några måndader utan just idag. Så detta kan bli billigare i framtiden.

Så fritt fram att spekulera och ge förslag, jag är tacksam för detta.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excalibur:

Sen var det fråga om grafiikort först men om du läser längre upp så är jag medveten om att det blivit fel del av forumet och en annan påpekade detta. Varför då ta upp det igen??

Om man faktiskt är medveten om att tråden ligger fel så ber man en moderator flytta tråden till lämpligt ställe , det kanske du redan gjort iofs.

Skrivet av Excalibur:

Bra att du vet att Betan släpps i september, det är väl bara att svara att den släpps då. Jag hade väl inte spekulerat om jag inte vetat det???

Det var inte precis så att jag fick vrida åt mina kontakter hos dice för att få reda på den informationen.
Andra träffen på google gav mig svaret.
Lite får man faktiskt anstränga sig.

Skrivet av Excalibur:

Känns som ett onödigt inlägg av dig. Klart som korvspad man kan spekulera och folk vet ju redan att om man ska spela bf3 på högst nivå måste ha en extremt kraftfull dator som kräver det absolut senast som finns just idag, inte om några måndader utan just idag. Så detta kan bli billigare i framtiden.

Så fritt fram att spekulera och ge förslag, jag är tacksam för detta.

Tyckte mitt inlägg gav en ganska bra bild av läget.

Har inte sagt att man inte får/kan spekulera , dock har jag sagt att det är dumt.

Dice visade upp spelet på GDC tidigare i år , då med ett enskilt GTX 580 .
visserligen är det en bit kvar , kraven kan gå både upp och ner ,
men det ser inte ut som om man kommer behöva en speciellt exotisk dator för att grejja biffen.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Devildoll, precis jag skrev här ovan att jag skulle be en moderator att flytta tråden och det har jag gjort! Det ska göras senare under dagen.

Bra att du kan googla men eftersom vi inte inte sökt efter datumet så var det ju bra att du nämnde det men man behöver inte vara sarkastiskt över det utan bara svara, något du kan lära dig av.

Men nu kanske inte vill spekulera eller ge tips längre eftersom de inte vågar men eftersom min dator kanske går sönder imorgon så kan man ju ändå ge tips vad som kan komma att gälla. Jag har läst runt på många olika forumssidor och en del skriver, klarar din dator bf2bc2 så ska man klara av bf3 i medium men min dator klarar inte av bf2bc2.
Så i stället för att köpa ngt helt fel imorgon eller om ngn månad, eller ska jag skippa använda en dator alls bara för att vänta o se?!?
Själv tycker jag det är lite dåligt att man inte lägger ut systemkraven nu (anledningen är att spelet redan säljs, dvs. förbokas men man betalar redan nu), dock så tror jag en del på de som spekulerar för det brukar vara hyfsat rätt.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

bf3 vill man inte spela på low......... spara ihop cash till november o satsa på en helt ny burk med fräscha komponenter som håller ett par år ist för o satsa på gammal skit )))))))

Visa signatur

MSI P67A-C45, 2600k @ 4.7ghz + Corsair H50, Corsair 8GB XMS3 ddr3 1600mhz, Chieftec 1000W, MSI 480 @ 845/2000, WD black 1TB + 3st WD green 2TB, Fractal Design R3 XL. Benq G2420HD
-----------------------------------------------------------------------------------
Lenny

Permalänk
Skrivet av HarkL:

bf3 vill man inte spela på low......... spara ihop cash till november o satsa på en helt ny burk med fräscha komponenter som håller ett par år ist för o satsa på gammal skit )))))))

Har sagt tidigare att jag inte tänker vänta till november utan till i början av oktober eller när betan släpps i september (om det blir då vill säga, hittar inget officellt dvs. att bf3 själva gått ut med det, utom att det ska vara 12 mån efter att MoH släpps).

Har inte tänkt satsa på ngt gammal skit utan tänkt satsa på ny fräsch burk men vissa saker som ex. nättagget kan jag nog behålla skulle jag tro. 620 W och bra ampere samt själv lådan.

Men har inte råd att köpa saker för ex. 20000 - 30000 kr som det finns utan måste hålla en budget på helst 4000 kr men max 7000 kr (då får jag låna). Bf3 har jag redan betalat för så det får jag den 25/10, så jag måste anpassa mig efter det spelet men tror att jag klarar det på 4000 - 7000 kr (dvs. utan skärm, mus, tangentbord, hårddiskar)

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

allt är relativt, jag har alltid satsat på bra moderkort och bra processor i min grund när jag bygger datorer, sedan uppgraderat datorn bit för bit när pengarna har rullat in köp en intel processor och ett AMD grafikkort så blir det perfekt

Visa signatur

MSI P67A-C45, 2600k @ 4.7ghz + Corsair H50, Corsair 8GB XMS3 ddr3 1600mhz, Chieftec 1000W, MSI 480 @ 845/2000, WD black 1TB + 3st WD green 2TB, Fractal Design R3 XL. Benq G2420HD
-----------------------------------------------------------------------------------
Lenny

Permalänk
Medlem

Bästa du kan göra är att avvakta tills de går ut med de riktiga systemkraven eller tills beta kommer ut så man verkligen kan se hur spelet flyter på.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av HarkL:

allt är relativt, jag har alltid satsat på bra moderkort och bra processor i min grund när jag bygger datorer, sedan uppgraderat datorn bit för bit när pengarna har rullat in köp en intel processor och ett AMD grafikkort så blir det perfekt

Tack för tipset, jag ska tänka på det, lägga pengarna på det och sen uppgradera sen när stålarna rullar in :).

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excalibur:

Har sagt tidigare att jag inte tänker vänta till november utan till i början av oktober eller när betan släpps i september (om det blir då vill säga, hittar inget officellt dvs. att bf3 själva gått ut med det, utom att det ska vara 12 mån efter att MoH släpps).

Har inte tänkt satsa på ngt gammal skit utan tänkt satsa på ny fräsch burk men vissa saker som ex. nättagget kan jag nog behålla skulle jag tro. 620 W och bra ampere samt själv lådan.

Men har inte råd att köpa saker för ex. 20000 - 30000 kr som det finns utan måste hålla en budget på helst 4000 kr men max 7000 kr (då får jag låna). Bf3 har jag redan betalat för så det får jag den 25/10, så jag måste anpassa mig efter det spelet men tror att jag klarar det på 4000 - 7000 kr (dvs. utan skärm, mus, tangentbord, hårddiskar)

De gick ut på E3 och sa att det är öppen beta i september. Anledningen till att systemkrav inte kommit än är troligtvis för att de inte har optimerat tillräckligt för att veta vad som kommer krävas. Om du kan vänta tills början av oktober så skulle jag rekommendera det. Du kommer få bättre delar för samma pengar då + att du har datorn innan BF3 kommer. Du behöver inte vänta tills november. Vilket märke är det på nätagget?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Nättagget har Ace som märke (har gått in på deras hemsida www.ace-case.com men inte funnit att de ens kör nätagg hehe).

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk

Hitta den färdig gjorda dator på komplett. Ska inte köpa den nu utan som jag sagt långt tidigare att jag väntar tills i sep/okt. Men denna om ex. min dator pajar imorgon, skulle eventuella denna duga, dvs. nu får man spekulera, själv skulle jag tro att den duger att spela på medium.
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10478 är även ett bra pris, kanske blir bättre senare eller att man får en ännu bättre burk för samma pris. Detta är ju som sagt med allt i även nättagg m.m.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit