Vilket grafikkort ska man köpa?!

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort ska man köpa?!

Hej!

Vad är det bästa grafikkort jag kan köpa till min dator? för tillfället har jag
En Nvidia Geforce GT 220 som är sönder.

spec:

Nvidia Geforce GT 220

systemmodell: ixtreme M5120
Processor: AMD Phenom 9650 Quad-Core Processor (4cpu), ~2.3GHz
Minne: 6144MB ram

windows 7 home premium 64bitar

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsa på Nvidia geforce 460 eller ati radeon 6850 eller liknande båda går för runt 1300 kr - 1500 kr skulle jag tro.

Båda korten är väldigt strömsnåla och presterar ganska bra :), dock är ati kortet något strömsnålare om jag minns rätt

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk

Jag har fastnat för Asus GTX 580
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623550 Det är väl bra för den mängden pengar tycker jag.
Nu kommer säkert någon tomte att säga "köp HD 6990". Visst ATI är bra grafikkort. Det ska jag inte förkasta, men jag antar att eftersom du vill spela. Så är Nvidia bättre. Då de är ledande på att ha just spel drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slayingshark:

Jag har fastnat för Asus GTX 580
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623550 Det är väl bra för den mängden pengar tycker jag.
Nu kommer säkert någon tomte att säga "köp HD 6980". Visst ATI är bra grafikkort. Det ska jag inte förkasta, men jag antar att eftersom du vill spela. Så är Nvidia bättre. Då de är ledande på att ha just spel drivrutiner.

Eftersom den datorn TS har är en "köpe" dator från valfri elkedja(Elgiganten, SIBA, ONOFF etc)
Så är jag tveksam att hans nätagg har anslutningar till ett GTX580.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slayingshark:

Jag har fastnat för Asus GTX 580
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623550 Det är väl bra för den mängden pengar tycker jag.
Nu kommer säkert någon tomte att säga "köp HD 6980". Visst ATI är bra grafikkort. Det ska jag inte förkasta, men jag antar att eftersom du vill spela. Så är Nvidia bättre. Då de är ledande på att ha just spel drivrutiner.

Jag antar att du inte är seriös med ditt inlägg då har processor kommer flaska något extremt.
Men som tidigare sagts så är nog geforce 460 eller radeon 6850 bra alternativ för din dator

Permalänk
Medlem

Du kanske ska börja i andra ändan då du har en märkesdator , vad klarar ditt nätagg av ? vad får plats i lådan ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Skrivet av rocs:

Jag antar att du inte är seriös med ditt inlägg då har processor kommer flaska något extremt.
Men som tidigare sagts så är nog geforce 460 eller radeon 6850 bra alternativ för din dator

Jo jag är helt seriös. Det är ett bra grafikkort. Vilket var efterfrågan. Sen så kommer processorn nog göra det rätt ovärt. Men jag tänker att köper man ett bra grafikkort nu. Så kanske man har råd med ny moderkaka och processor nästa månad.

Skrivet av THEBADGUY:

Eftersom den datorn TS har är en "köpe" dator från valfri elkedja(Elgiganten, SIBA, ONOFF etc)
Så är jag tveksam att hans nätagg har anslutningar till ett GTX580.

Eftersom denna killen ska byta grafikkort, så måste han väl ha vetskap om detta? Jag tror ju knappast att någon utan kunskaper skulla vilja byta grafikkort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slayingshark:

Jo jag är helt seriös. Det är ett bra grafikkort. Vilket var efterfrågan. Sen så kommer processorn nog göra det rätt ovärt. Men jag tänker att köper man ett bra grafikkort nu. Så kanske man har råd med ny moderkaka och processor nästa månad.

Eftersom denna killen ska byta grafikkort, så måste han väl ha vetskap om detta? Jag tror ju knappast att någon utan kunskaper skulla vilja byta grafikkort...

Du vet att deeee... oem-datorer kommer inte med corsair 750w gold-nätagg precis. OEM-chassina brukar heller inte ha så gott om plats, eller speciellt bra luftflöde. Sen har vi ju det lilla problemet att processorn flaskar ett 580 rätt hårt. Vudare får du mer än gärna utveckla det där med att nvidia har bättre "speldrivrutiner" än ati(som f.ö går under namnet amd numera). Sen, hd 6980, är det någon ny modell som kommit ut då eller?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slayingshark:

Jo jag är helt seriös. Det är ett bra grafikkort. Vilket var efterfrågan. Sen så kommer processorn nog göra det rätt ovärt. Men jag tänker att köper man ett bra grafikkort nu. Så kanske man har råd med ny moderkaka och processor nästa månad.

ja det resonemanget var la smart men du missar andra vitala punkter folk pekar på. Nämligen att sådana OEM datorer sällan har något bra nätagg. Både när det gäller anslutningar och watt.

Skrivet av Slayingshark:

Eftersom denna killen ska byta grafikkort, så måste han väl ha vetskap om detta? Jag tror ju knappast att någon utan kunskaper skulla vilja byta grafikkort...

Graikkort kan ju vem som helst byta i princip bara dra ur och sätta i nytt. Kanske någon strömkabel, men det är nog enligt mig det enklaste att byta.
Om han hade vetskap om detta så hade han nog postat sina specifikationer så att vi vetat mer exakt vad han är ute efter. Nu säger han bara "Vad kan jag stoppa i" rätt svar är att vi inte vet, då vi saknar information och kan bara gissa utifrån premisserna han gett oss. och ett 580 passar nog inte in på just detta

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Du vet att deeee... oem-datorer kommer inte med corsair 750w gold-nätagg precis. OEM-chassina brukar heller inte ha så gott om plats, eller speciellt bra luftflöde. Sen har vi ju det lilla problemet att processorn flaskar ett 580 rätt hårt. Vudare får du mer än gärna utveckla det där med att nvidia har bättre "speldrivrutiner" än ati(som f.ö går under namnet amd numera). Sen, hd 6980, är det någon ny modell som kommit ut då eller?

HD 6980 är en felskrivning. Ska rätta den genast. Tackar att du påpekar detta. Sen även så har väl en 80 certifiering ingenting med vad man kan ha kopplat till det?

Sist jag kollade så går valfritt nätaggregat att ha till ett GTX 580 som har tillräcklig styrka. Utan någon nödvändig 80+ certifiering. Sen så är den rekomenderade styrkan på nätagget inte ett krav. Jag har själv just nu ett GTX 560 TI på ett 400 W nätaggregat i väntan på mitt nya ska komma. Och det flyter på fint förövrigt.

Processorn som jag har nämt i ett tidigare inlägg, kommer att skapa en flaskhals. Men om man utgår från frågan om vilket grafikkort man ska köpa så svarade jag. Det är det som jag anser vara bra. Det tar 2 respektive 3 expanstionsplatser.

Det du ville ha förklarat var även det om spelen ja. All PhysX är skrivet av Nvidia. Så deras kort har lättare för detta.

Permalänk
Medlem

Hej igen. Tack för alla svar!

Jag är sugen på att köpa Nvidia geforce 460 men är dock osäker fall den funkar med min Processor AMD Phenom 9650 Quad-Core Processor (4cpu), ~2.3GHz samt nätaggregat på 220-240v.

Finns det fler komponenter som spelar roll?

vad ska man köpa/tänka på för att allt ska falla på plats?

Stort tack igen för alla tidigare svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av happyfoe:

Hej igen. Tack för alla svar!

Jag är sugen på att köpa Nvidia geforce 460 men är dock osäker fall den funkar med min Processor AMD Phenom 9650 Quad-Core Processor (4cpu), ~2.3GHz samt nätaggregat på 220-240v.

Finns det fler komponenter som spelar roll?

vad ska man köpa/tänka på för att allt ska falla på plats?

Stort tack igen för alla tidigare svar!

Måste stå något mer än 220-240v på agget.
Dom siffrorna är rätt ointressant i sammanhanget.
Kolla igen och se om det står något om hur många WATT det kan leverera.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Måste stå något mer än 220-240v på agget.
Dom siffrorna är rätt ointressant i sammanhanget.
Kolla igen och se om det står något om hur många WATT det kan leverera.

Hej

Dc output: 250watt. hoppas det är rätt.

tack för poängteringen!

Permalänk
Medlem

Hej

omformulerar min fråga lite

Geforce gtx 460 grafikkort kräver minst ett nätaggregat på 450Watt och minst
24amps on the volt rail.

Kan någon rekommendera mig ett nätagg med minst av det som står ovan och som
passar med min Processor AMD Phenom 9650 Quad-Core Processor (4cpu), ~2.3GHz.

klara min processor av Geforce gtx 460 grafikkort?

Finns det fler komponenter som spelar roll i den här uppdatering av grafikkort?

Förlåt för den här krångliga sammanfattning.

Säg till fall jag är helt ute och cyklar och i så fall vad jag måste förstå.

tack i förväg!

Permalänk
Skrivet av happyfoe:

Hej

omformulerar min fråga lite

Geforce gtx 460 grafikkort kräver minst ett nätaggregat på 450Watt och minst
24amps on the volt rail.

Kan någon rekommendera mig ett nätagg med minst av det som står ovan och som
passar med min Processor AMD Phenom 9650 Quad-Core Processor (4cpu), ~2.3GHz.

klara min processor av Geforce gtx 460 grafikkort?

Finns det fler komponenter som spelar roll i den här uppdatering av grafikkort?

Förlåt för den här krångliga sammanfattning.

Säg till fall jag är helt ute och cyklar och i så fall vad jag måste förstå.

tack i förväg!

Processorn "klarar av" grafikkortet, jag tror att de kommer passa bra ihop
Nätagget (delen som ger ström till allt) måste ha tillräckligt mycket effekt för grafikkortet (450W) och moderkortet måste ha PCI-E

Du sa att ditt nätagg är på 250W, vilket tyvärr inte funkar alls. Om du har ATX-standarduttag på moderkortet kan du lätt byta nätagg, men många märkesdatorer har helt idiotiska kontaker på moderkort och sådant.

Jag skulle nog köpa ett billigt kort och sedan försöka byta ut det mesta i datorn (processorn kan du nog ha kvar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av happyfoe:

Hej

omformulerar min fråga lite

Geforce gtx 460 grafikkort kräver minst ett nätaggregat på 450Watt och minst
24amps on the volt rail.

Kan någon rekommendera mig ett nätagg med minst av det som står ovan och som
passar med min Processor AMD Phenom 9650 Quad-Core Processor (4cpu), ~2.3GHz.

klara min processor av Geforce gtx 460 grafikkort?

Finns det fler komponenter som spelar roll i den här uppdatering av grafikkort?

Förlåt för den här krångliga sammanfattning.

Säg till fall jag är helt ute och cyklar och i så fall vad jag måste förstå.

tack i förväg!

Är lite osäker på om atx passar i lådan eller om de slängt in något mindre. Mellan de fyra skruvhållen nätagget sitter med ska måtten vara 138*64mm för att det ska få kallas atx.
http://www.inet.se/artikel/6900492/xfx-core-edition-450w är ett mycket prisvärt köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellomannen:

Processorn "klarar av" grafikkortet, jag tror att de kommer passa bra ihop
Nätagget (delen som ger ström till allt) måste ha tillräckligt mycket effekt för grafikkortet (450W) och moderkortet måste ha PCI-E

Du sa att ditt nätagg är på 250W, vilket tyvärr inte funkar alls. Om du har ATX-standarduttag på moderkortet kan du lätt byta nätagg, men många märkesdatorer har helt idiotiska kontaker på moderkort och sådant.

Jag skulle nog köpa ett billigt kort och sedan försöka byta ut det mesta i datorn (processorn kan du nog ha kvar)

Hej
tack för svaret!

hur tar jag reda på fall jag har en PCI-E och ATX-standarduttag på moderkortet? Har nämligen ingen aning hur de ser ut.

AMD Phenom 9650 Quad-Core Processor (4cpu), ~2.3GHz

Permalänk

Hade jag varit dig hade jag köpt ett HD 6870, de kostar ca 1450kr och är det grafikkort som ger mest prestanda för pengarna, men mät i din låda hur mycket plats där finns för grafikkort, mät även hur stort ditt nätagg är (kanske fota också?) så kan vi hjälpa dig med om det är ett SFX eller ATX eller vad det nu är samt med vilket grafikkort som kommer passa i chassit. Antar att du har ett av de vanliga standard FSP 250W OEM ATX-aggen men kan ju inte vara säker. Är det ett ATX chassi och du har plats så hade jag rekommenderat att skaffa ett lämpligt 4-500w agg (typ XFX core eller FSP) och sedan sätta in ett HD 6870 så får du en riktigt ordentlig prestanda boost mot vad du hade innan.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Alternativ 1: Köp ett identiskt grafikkort eftersom du vet att det funkar.

Alternativ 2: Leta efter ett grafikkort som kan fungera bra på ett 250W nätagg (skulle gissa prisklassen under 1000 kr) och hoppas att det går vägen.

Alternativ 3: Köp ett nytt nätagg på minst 450W och ett grafikkort i prisklassen 1000-2000 kr och be någon montera allt åt dig om du känner dig osäker.

Alt. 4: Köp ny dator som är framtidssäker.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk

Om du ska bara byta ut grafikkortet så kan ett tips vara att leta efter ett beg G92 kort (typ 8800GT), min bror fick tag på ett sådant för under 300kr och kör det på ett FSP 250W agg och det funkar riktigt bra, väldigt mycket kraft för 300kr även om det inte är det snabbaste idag, det är samma krets som används i GTS 250 och är bra mycket snabbare än ett GT 220.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Om du ska bara byta ut grafikkortet så kan ett tips vara att leta efter ett beg G92 kort (typ 8800GT), min bror fick tag på ett sådant för under 300kr och kör det på ett FSP 250W agg och det funkar riktigt bra, väldigt mycket kraft för 300kr även om det inte är det snabbaste idag, det är samma krets som används i GTS 250 och är bra mycket snabbare än ett GT 220.

Väldigt sant, alternativ 5

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Hej!
om jag har ett gtx 470 och vill uppgradera mig, är det bäst att:
1. Köpa ett till gtx 470 och köra i SLi
2. Köpa ett gtx 580
3. Köpa 2 st hd 6950
Mitt nätagg är ett corsair TX 650 W

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem

Skulle säga att Radeon HD6670 är ett bra val, drar mycket mindre ström än 8800GT och drar inte så mycket mer ström än det du hade, så det borde inte vara några bekymmer med nuvarande nätaggregat. Kostar ca 700-800kr. Annars finns Radeon HD5670 presterar inte mycket sämre än 6670 men kostar 100-200kr mindre. Prestandan blir ungefär 2ggr bättre i spel oavsett vilket kort du väljer av dessa. Kolla dock så det inte är några problem med plats, 6670 är ca 5cm längre än nuvarande (220GT).
Radeon HD6670 http://www.comegadata.se/PartDetail.aspx?q=p:3995967;c:36132;...
Radeon HD5670 http://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=78850833 (länken till misco funkade inte för tillfället)

Permalänk

Vilket är det billigaste nVidiakortet man kan ha som är bättre eller lika bra som 4870x2?

Permalänk
Skrivet av hoonbrand:

Vilket är det billigaste nVidiakortet man kan ha som är bättre eller lika bra som 4870x2?

Varför NVIDIA-fixeringen? Jag är själv ett stort NVIDIA-fan men dagsläget känns AMD överlägsna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Varför NVIDIA-fixeringen? Jag är själv ett stort NVIDIA-fan men dagsläget känns AMD överlägsna.

Skickades från m.sweclockers.com

För att jag känner mig inte nöjd med mitt 4870x2. Det är varmt och får artefakter och kraschar hela burken ganska ofta. Jag har även ett annat nvidia skräpande som kanske kan användas till physx eller nåt tillsammans. Har en känsla av att allt funkat lite bättre med drivers och sånt helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av hoonbrand:

För att jag känner mig inte nöjd med mitt 4870x2. Det är varmt och får artefakter och kraschar hela burken ganska ofta. Jag har även ett annat nvidia skräpande som kanske kan användas till physx eller nåt tillsammans. Har en känsla av att allt funkat lite bättre med drivers och sånt helt enkelt.

Du kan inte använda 4870x2 till physx om det år det du tänker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Du kan inte använda 4870x2 till physx om det år det du tänker.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är det jag menar. Jag vill byta kort för jag är inte nöjd med mitt 4870x2. Och jag tar då hellre nvidia ist för amd pga av att jag då ev kan använda physx + att jag har för mig att de korten är svalare och jag tycker driversen funkar bättre.

Permalänk
Medlem

Ide 6

Köp ett GT 220 ellr motsvarande och sälj datorn på blocket. Spara pengar och köp en billig rigg från INet eller motsvarande.

+ Bättre dator
+ Lättare att uppgradera i framtiden
+ du kan f den som du vill
- Os och montering kan bli svårt i en låg budget.
- En viss kunskap om datorer krävs
- kanske tar ett tag att spara pengar

Du kommer INTE bli missnöjd!

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av happyfoe:

Hej

omformulerar min fråga lite

Geforce gtx 460 grafikkort kräver minst ett nätaggregat på 450Watt och minst
24amps on the volt rail.

Kan någon rekommendera mig ett nätagg med minst av det som står ovan och som
passar med min Processor AMD Phenom 9650 Quad-Core Processor (4cpu), ~2.3GHz.

klara min processor av Geforce gtx 460 grafikkort?

Finns det fler komponenter som spelar roll i den här uppdatering av grafikkort?

Förlåt för den här krångliga sammanfattning.

Säg till fall jag är helt ute och cyklar och i så fall vad jag måste förstå.

tack i förväg!

Rekommenderade ett nätagg innan som räcker och blir över. Plus instruktioner på hur du kollar om det passar.
Din dator(moderkort/cpu) kommer klara grafikkortet. Grundar det på 1. Cpun passar inte på ett moderkort med agp 2. ditt gamla grafikkort säljs bara med pci-e anslutning.
Kolla på 24-pinnars atx-kontakten och jämför med bilder på google. Jag tror de kör standard men kan ju inte lova något. Vill du gardera dig ännu bättre googla fram måtten på kontakten för jag vet att det finns dokument med information om atx-standarden