Permalänk
Medlem

Ny Brink patch

Ännu en gång levererar Splash damage en patch som åtgärdar många av de missar som var kvar i förra. Som helhet tycker jag att de gör ett bra jobb att eliminera problemen som fanns vid launch. Förhoppningsvis hittar spelare tillbaks nu då många av de medfödda problemen åtgärdats, och fler funktioner, särskilt för server-admins, har lagts till.

Har ännu inte speltestat dessa nyheter då jag sitter ute i skogen och firar midsommar, men det blir det ändring på till veckan :).

Citat:

New Brink PC Update Brings End Game Chat and Lots More
Written by badman on 23 June, 2011 - 17:29 | TaggedBrink

A brand-new update is now available for the PC version of Brink, containing a huge stack of improvements and fixes. End game chat, a new Stopwatch results screen, VoIP sliders, a fix for invisible players, networking optimizations, and a massive amount of weapon tweaks are all among the things you'll be getting in this one, and we've assembled the complete changelog for your perusal below. All you need to do to get the update is sign into Steam.

For the dedicated server admins among you, there's a new server available, too, and it's freshly optimized to cut the filesize down to a third. If you haven't already, we recommend updating your server as soon as possible - as before, players with the new update will not be able to connect to servers running the old version of Brink.

With all that out of the way, here's the full changelog for this update:

General

Fixed invisible players sometimes (dis)appearing
Combat Intuition no longer gets triggered by disguised players
Flash Bangs no longer affect spectators
Fixed being able to collide with grenades as a spectator
Fixed drag-to still applying when enemies respawned
Enabling cheats now disables character saving and stats reporting for that session
Team switch delays now get reset on map restart
Vsync is now enabled by default
Fixed 3rd person animation when hacking as an Operative
Fixed server/client aim issues
Fixed dark shadow-band on narrow FOVs
Fixed potential crash during map load on client if heavily lagged right before a map change
Fixed potential crash if disguising on a dedicated server
Fixed odd line appearing during some cinematics
Levels

Fixed overtime when repairing the crane on Shipyard
Fixed overtime not ending when Hackbox is removed on Reactor
Fixed Container City lab door sometimes appearing closed for clients
User Interface

Added better chat support for match results and during midtro/outros
Added improved Stopwatch mode end-game review screen
Added options for VOIP volume in settings menu
Fixed navigation issues on menus with password fields
Disabled chatting when in solo mode
Added support for up to 4 deployable icons
Fixed being able to click invisible filter buttons when the filters panel is collapsed
Balance

Tweaked several weapons (full details here)
Added body type health to Netvars for future tweaking
Added map spawn timers to Netvars for future tweaking
Optimizations

Optimized networking to reduce snapshot sizes
Optimised light-rendering
Minor performance improvement to static AO rendering
Added conditional to sun-rendering to speed it up slightly in case of all shadow
Fixed sunlight when indoors in Security Tower
Added support for dummy files to improve loading times
Dedicated Servers

No longer disconnect server if Steam connection is lost and grace period ends
Added listClients server command
Disabled missing mesh/sound/image warnings on servers
Disabled character compositing on servers to reduce server size

Vapenbalans i detalj.

Citat:

Brink Weapon Tweaks Detailed
Written by badman on 23 June, 2011 - 17:28 | TaggedBrink
Alongside today's game update, the PC version of Brink also received a big bundle of weapon tweaks put together by our balancing council. Among other things, heavy weapons and grenade launchers are getting a boost, while SMGs are dialled back a bit. Very nearly everything else gets tickled with the balancing stick, as well, so there's literally something for everyone.

We are still working to bring these tweaks over to the Xbox 360 and PlayStation 3 versions of Brink and will have more news on that soon.

Keep reading for the full list of adjustments.

Pistols

All pistols: Knockdown accuracy increased
Tokmak spread reduced to be more even
Tokmak recoil reduced
Tokmak pistol reload time slightly reduced
Kalt spread is tighter
Kalt recoil increased
Kalt pistol reload time slightly reduced
Sea Eagle slightly less accurate
Sea Eagle spread made more even instead of being tight
Sea Eagle pistol reload time slightly increased
Sub Machineguns

Kross max spread slightly increased
Tampa max spread slightly decreased
Tampa slightly more jittery when fired
Tampa SMG damage slightly increased
Carb-9 SMG damage slightly reduced
Carb-9 has even spread, instead of clustering towards the centre
Carb-9 recoil slightly increased
Carb-9 slightly less accurate
Assault Rifles

AR base ammo + 1 magazine, except Rockstedi
Gerund recoils more quickly under sustained fire
Rhett recoil now more manageable under sustained fire
Frkn3k damage increased
Frkn3k refire rate increased
Frkn3k triple burst recoil changed to make the weapon behave better
Frkn3k accuracy changed to act similarly to that of the other ARs when moving/not in ironsights
Euston max spread increased for some stances (crouch, standing, walking)
Euston spread rate slightly reduced overall
Rokstedi slightly more accurate in ironsights
Shotguns

Hjammerdeim heavy shotgun heavy shotgun damage increased
Hammerdjeim heavy shotgun magazine increased from 8 to 12, where the modulo is 3. Ammo count changed to reflect new magazine size
Hammerdjeim recoil reduced
Hjammerdeim reload time slightly reduced
Hjammerdeim refire rate increased
Mossington spread is now more even, along with the Hammerdjeim (used to be almost ring shaped)
Mossington initial spread is increased but doesn't grow as much per shot
Mossington has slightly more recoil
Grenade Launchers

EZ-Nade splash damage radius significantly increased Lobster grenade punt damage significantly increased
Lobster reload time increased
Lobster splash damage radius increased
Lobster running accuracy reduced to be the same as walking/crouch/ironsight
Heavy Machineguns

All HMGs: Minimum spread while running reduced to be the same as that for walking
Chinzor HMG damage slightly increased
Chinzor HMG recoil slightly reduced
Maximus HMG damage slightly increased
Maximus HMG recoil slightly reduced
Gotlung minigun damage significantly increased
Gotlung minigun reload time slightly increased
Gotlung Minigun minimum spread increased to work in line with its damage increase

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

ser bra ut men hur är det med fuskandet? Aimbottarna var lite småjobbiga.

Permalänk
Medlem

kanske man ska ta och börja gibba lite igen.
förövrigt, vet någon om eyeifinity fungerar i Brink?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahrkey:

ser bra ut men hur är det med fuskandet? Aimbottarna var lite småjobbiga.

Av de ca hundra timmar jag är uppe i nu så har jag faktiskt inte märkt av något aimbottande. Däremot har jag spelat tillsammans med folk som är riktigt duktiga som har blivit aimbotanklagade felaktigt.

Det fusk/bugg som jag stört mig mest på är när folk blivit osynliga, men förhoppningsvis ska det vara fixat nu. Annars försöker vi hålla admins på lokalenserverna under peak times som tar hand om eventuella fuskare/tk:ers/etc.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joppes:

kanske man ska ta och börja gibba lite igen.
förövrigt, vet någon om eyeifinity fungerar i Brink?

Snälla för guds skull säg inte det löjliga ordet ''gibba'' :S

Det heter spela..

Visa signatur

PNY GTX480 OC+
1055T@ 3,8ghz+ NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den kvicke:

Snälla för guds skull säg inte det löjliga ordet ''gibba'' :S

Det heter spela..

Brink kan man spela. Man kan även skjuta någon i Brink, men för att personen verkligen ska dö (inte kunna bli återupplivad av medics), behöver du gibba personen.

Helt rätt använt.
Det härstammar från och har för mig alltid använts då du skjuter på en 'död' spelarmodell så att den går i slamsor och vi använde det uttrycket '97 när vi spelade quakeworld på nätet.

Om du inte har något att tillföra annat än att hoppa på löjligheter och klaga tycker jag att du kan hålla dig borta från tråden.

Tack.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nightcrawl:

Brink kan man spela. Man kan även skjuta någon i Brink, men för att personen verkligen ska dö (inte kunna bli återupplivad av medics), behöver du gibba personen.

Helt rätt använt.
Det härstammar från och har för mig alltid använts då du skjuter på en 'död' spelarmodell så att den går i slamsor och vi använde det uttrycket '97 när vi spelade quakeworld på nätet.

Om du inte har något att tillföra annat än att hoppa på löjligheter och klaga tycker jag att du kan hålla dig borta från tråden.

Tack.

Va?

Killen säger ''gibba'' istället för att säga ordet ''spela'' Tror inte ens ''gibba'' finns med i det svenska lexikonet.

Visa signatur

PNY GTX480 OC+
1055T@ 3,8ghz+ NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den kvicke:

Va?

Killen säger ''gibba'' istället för att säga ordet ''spela'' Tror inte ens ''gibba'' finns med i det svenska lexikonet.

Vad har det med saken att göra? Jag tvivlar på att ens hälften av våra dator-relaterade termer finns med i ordboken, likförbannat använder vi dom dagligen utan problem.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Hedersmedlem

Vill ni fortsätta om "gibba" vs "spela" får ni ta det i PM eller skapa en ny tråd, åter till ämnet!

Permalänk
Medlem

Ja, svårt att förstå poängen där.

Vad tycker ni annars om hur Brink utvecklas? Själv tycker jag att det blir bättre och bättre med alla uppdateringar, och mycket av det strul som var vid release har blivit åtgärdade. Dock inte utan att strulet hann skrämma iväg en hel del spelare utifrån de siffror folk har berättat så har antalet aktiva spelare minskat ganska stadigt.

Även om jag älskar spelet, så börjar jag nu känna att det är dags för fler maps. Gärna ett kit så att folk kan börja producera tredjepartsmaps och lite mer content. Jag tror att detta behövs för att hålla spelet levande och få en engagerad community. Den community som finns behöver också försöka vara mer optimistiska och fokusera på vad som är bra, och promote:a spelet vidare. Vore tråkigt om detta spel skulle tvärdö.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den kvicke:

Snälla för guds skull säg inte det löjliga ordet ''gibba'' :S

Det heter spela..

wo, wow vänta nu. Vad är det för fel på ordet Gibba nu då, det är ett underbart ord som har följt med sedan QuakeWorld tiden. Men jag antar att du inte var med under den tiden?
Sen vad är det för vits att reagera som du gör på spel-relaterade ord i ett spelforum.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Ja, svårt att förstå poängen där.

Vad tycker ni annars om hur Brink utvecklas? Själv tycker jag att det blir bättre och bättre med alla uppdateringar, och mycket av det strul som var vid release har blivit åtgärdade. Dock inte utan att strulet hann skrämma iväg en hel del spelare utifrån de siffror folk har berättat så har antalet aktiva spelare minskat ganska stadigt.

Även om jag älskar spelet, så börjar jag nu känna att det är dags för fler maps. Gärna ett kit så att folk kan börja producera tredjepartsmaps och lite mer content. Jag tror att detta behövs för att hålla spelet levande och få en engagerad community. Den community som finns behöver också försöka vara mer optimistiska och fokusera på vad som är bra, och promote:a spelet vidare. Vore tråkigt om detta spel skulle tvärdö.

Jag håller helt med dig, efter att jag har levlat min gubbe till max så känns det ganska så tråkigt. Ska spelet överleva så borde dom satsa på att få ut dev-tools till comunityt så att vi kan få nya kartor att spela. För att grinda om i samma maploop blir väldigt snabbt tråkigt.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

Jag håller helt med dig, efter att jag har levlat min gubbe till max så känns det ganska så tråkigt. Ska spelet överleva så borde dom satsa på att få ut dev-tools till comunityt så att vi kan få nya kartor att spela. För att grinda om i samma maploop blir väldigt snabbt tråkigt.

Mjo, nu kommer ju dlc i början på Juli, så förhoppningsvis räcker de två nya maps:en lite längre. Men jag tror att det behövs mer än så i längden. Frågan är ju vad vi har att se fram emot efter denna dlc. Kommer det mer eller ger de upp sen?

Satt och lirade lite ikväll, efter att ha levlat upp min lvl 20 engineer så gick jag tillbaks till min medic (lvl 20) och bara köttade runt i public och försökte heala och reviva så mycket som möjligt. Var ändå rätt skoj. Men ännu roligare var det när jag kom på att fan, jag har ju bara kört medium body hela tiden. Så nu blev det ett par timmar som light medic med smg och den feta revolvern. Jävlar vad skoj jag hade. Medics är helt tokiga, särskilt som light och man lyckas slide:a runt bra. Går man ner så kan man ju ligga och köra downed fire tills man antingen får self-revive eller någon vänlig själv ger en sprutan. Det enda jag har att klaga på från kvällens upplevelse är nog att parkour-biten är dåligt implementerad. Ryckigt och helt utan flyt :(.

edit:
Håller med dig joppe om gibb eller icke, men tänk på vad den snälle moderatorn sade

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Mjo, nu kommer ju dlc i början på Juli, så förhoppningsvis räcker de två nya maps:en lite längre. Men jag tror att det behövs mer än så i längden. Frågan är ju vad vi har att se fram emot efter denna dlc. Kommer det mer eller ger de upp sen?

Satt och lirade lite ikväll, efter att ha levlat upp min lvl 20 engineer så gick jag tillbaks till min medic (lvl 20) och bara köttade runt i public och försökte heala och reviva så mycket som möjligt. Var ändå rätt skoj. Men ännu roligare var det när jag kom på att fan, jag har ju bara kört medium body hela tiden. Så nu blev det ett par timmar som light medic med smg och den feta revolvern. Jävlar vad skoj jag hade. Medics är helt tokiga, särskilt som light och man lyckas slide:a runt bra. Går man ner så kan man ju ligga och köra downed fire tills man antingen får self-revive eller någon vänlig själv ger en sprutan. Det enda jag har att klaga på från kvällens upplevelse är nog att parkour-biten är dåligt implementerad. Ryckigt och helt utan flyt :(.

edit:
Håller med dig joppe om gibb eller icke, men tänk på vad den snälle moderatorn sade

Ja Light medic är helt galna att spela med eller mot. Jag saknar bara lite vapen när jag själv spelar så då blir det för det mesta Medium size. Något jag skulle vilja se i DLC är mer UI customisation, typ bara som en sån simple grej att ändra Crosshair. Provat att ändra lite i consolen men många av ändringarna man gör känns inte bra, ex som draw_gun 0.
Nae så skäpper bara dom lite på tyglarna och låter comunityt komma in så tror jag det kan bli något riktigt bra, men som det verkar nu med DLC's etc så tror jag inte det kommer bli av på ett tag.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

Ja Light medic är helt galna att spela med eller mot. Jag saknar bara lite vapen när jag själv spelar så då blir det för det mesta Medium size. Något jag skulle vilja se i DLC är mer UI customisation, typ bara som en sån simple grej att ändra Crosshair. Provat att ändra lite i consolen men många av ändringarna man gör känns inte bra, ex som draw_gun 0.
Nae så skäpper bara dom lite på tyglarna och låter comunityt komma in så tror jag det kan bli något riktigt bra, men som det verkar nu med DLC's etc så tror jag inte det kommer bli av på ett tag.

Mjo, som du säger, mer UI och customizationgrejer saknar jag. Sånt var ju tidigare standard och enkelt att ändra runt med i tidigare quakelir. Stort plus att man iallafall får ändra fov:en om man så önskar :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när DLC:n släpps? Har hört rykten som säger "start of July" men om någon har ett exakt datum vore det trevligt.

DLC:n ska förövrigt vara fritt att ladda hem under de två första veckorna som det släpps. Är man segare än så på att få hem det får man tydligen pröjsa.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.