Permalänk
Medlem

Nvidia 3D Surround-anläggning på modernt bord

Hej, och trevligt att du hittade hit!

Köpte ett 800D igår för att ersätta mitt Nine Hundred (v1) inför eventuell vattenkylning de kommande månaderna. Då tänkte jag att jag kan passa på att visa hur det ser ut på mitt skrivbord när jag ändå har gjort det så fint

Hoppas att det kan inspirera någon!

Nvidia 3D Surround-anläggning på modernt bord

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Varför börja alla skaffa razer naga helt plötsligt?

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Varför börja alla skaffa razer naga helt plötsligt?

Den blev rekommenderad av en vän så jag bestämde att köpa den efter det att katten bet av kabeln på min Logitech G9:a. Jag är inte alls nöjd med Naga, jag använder sällan fler än 3 av de extra knapparna och den känns alldeles för lätt och plastig. Jag saknar Logitech, de vet hur en mus ska ligga i handen!

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Inaktiv

Tänkte också köpa razer naga för det ser gött att spela wow med den, Men vadå är den inte bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Tänkte också köpa razer naga för det ser gött att spela wow med den, Men vadå är den inte bra?

Den fungerar utmärkt, det jag inte uppskattar så mycket är formgivningen och vikten samt känslan i själva musen. Det är förstås en väldigt subjektiv fråga men för mig är den alldeles för lätt, och det finns inga vikter att justera vikten med som med de flesta möss i prisklassen (runt 500-700 kr). Sedan är den så smal att ring- och lillfinger tar stöd från musmattan istället för musen som sådan.

Edit* Kanske borde nämna att jag har långa och slanka fingrar. Vännen som rekommenderade musen i fråga har korta och tjocka fingrar

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Fint galleri! Var hittade du det skrivbordet?!

Permalänk

Var köpte du stolen om man får fråga ?

Permalänk
Medlem

får man fråga var du köpte skrivbordet och vad det heter?:D
hur är det med nvidia soround? är själv ganska sugen på att skaffa ett till 570 och fler skärmar^^

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk
Medlem

Hur klarar två 470 av att driva nvidia surrond? vad kan du köra för inställningar och hur många fps får du då 3d är igång?

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Njure:

Den fungerar utmärkt, det jag inte uppskattar så mycket är formgivningen och vikten samt känslan i själva musen. Det är förstås en väldigt subjektiv fråga men för mig är den alldeles för lätt, och det finns inga vikter att justera vikten med som med de flesta möss i prisklassen (runt 500-700 kr). Sedan är den så smal att ring- och lillfinger tar stöd från musmattan istället för musen som sådan.

Edit* Kanske borde nämna att jag har långa och slanka fingrar. Vännen som rekommenderade musen i fråga har korta och tjocka fingrar

Okej tack för info

Permalänk
Medlem
Skrivet av camitza:

Fint galleri! Var hittade du det skrivbordet?!

Skrivbordet hittade jag på IKEA, men är inte säker på om de har kvar det i sortimentet.

Skrivet av Asheileon:

Var köpte du stolen om man får fråga ?

Stolen har jag snott från en advokatbyrå (Vinge), kan ringa och fråga var de får dem ifrån

Skrivet av Toobe-x:

får man fråga var du köpte skrivbordet och vad det heter?:D
hur är det med nvidia soround? är själv ganska sugen på att skaffa ett till 570 och fler skärmar^^

Skrivet av santair:

Hur klarar två 470 av att driva nvidia surrond? vad kan du köra för inställningar och hur många fps får du då 3d är igång?

Svar till er: GTX 470 i SLI fungerar alldeles utmärkt över tre skärmar i alla spel, BFBC2 kan köras på high (men inte högsta AA/AF i advanced) med bra fps, men om jag ska köra 3D blir det lite kärvt och jag får dra ned det till Medium för att få bra flyt.

Vad jag har gjort dock är att överclocka båda mina grafikkort 15% per kort. Min FPS blir därav betydligt bättre, och jag kan köra BFBC2 på High med 3D Surround på.

Dragon Age-serien är som jag har sagt det bästa spelet i 3D, enligt min åsikt, och det fungerar utmärkt.

Min vän kör surround med GTX 590, han kan maxa BFBC2 dock med max AA/AF Efter en snabb titt på NVIDIAS s.k. roadmap ser det ut som läge för uppgradering under 2012-2013

Edit* med snott menar jag fått p.g.a. att en skruv fattades, jag fick den och lagade den ^^

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Trevligt hörn !

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Skrivbordet hittade jag på IKEA, men är inte säker på om de har kvar det i sortimentet.

...

Dragon Age-serien är som jag har sagt det bästa spelet i 3D, enligt min åsikt, och det fungerar utmärkt.

Min vän kör surround med GTX 590, han kan maxa BFBC2 dock med max AA/AF Efter en snabb titt på NVIDIAS s.k. roadmap ser det ut som läge för uppgradering under 2012-2013

Edit* med snott menar jag fått p.g.a. att en skruv fattades, jag fick den och lagade den ^^

Tack för svar

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen din stol

Permalänk
Medlem

Som tidigare inlägg, stolen såg jävligt skön ut! Härligt rum med!

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

ser riktigt trevligt ut

Visa signatur

MSI P67A-C45, 2600k @ 4.7ghz + Corsair H50, Corsair 8GB XMS3 ddr3 1600mhz, Chieftec 1000W, MSI 480 @ 845/2000, WD black 1TB + 3st WD green 2TB, Fractal Design R3 XL. Benq G2420HD
-----------------------------------------------------------------------------------
Lenny

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Var köpte du stolen om man får fråga ?

Det ser i alla fall ut att vara en Kinnarpsstol om det hjälper något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segimer:

Det ser i alla fall ut att vara en Kinnarpsstol om det hjälper något.

Nästan säker på att det inte är Kinnarps, då dom är mer kontorsinriktade! Ser mer ut att vara en stol som inte kommer från Jysk, utan ett mer dyrare möbelvaruhus!

Sen så tycker jag att du ska gå in i denna tråden här så du får ett mycket finare skrivbord!

Tips -----> RocketDock eller ObjektDock + Ultramon (så du kan få en fin bakgrundsbild över alla skärmarna) +Rainmeter !! (varför ha ett rörigt skärmskrivbord när man kan ha det riktigt snyggt!!!)

Edit/ såg nu att du hade typ 5760*1080 bakgrundsbild, så glöm det jag skrev om ultramon, tror redan att du har det, då jag ser att du aktivitetsfält på alla skärmar!!!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Nästan säker på att det inte är Kinnarps, då dom är mer kontorsinriktade! Ser mer ut att vara en stol som inte kommer från Jysk, utan ett mer dyrare möbelvaruhus!

Bara för det var jag tvungen att krypa under stolen på jobbet (samma modell) för att titta och det stod Kinnarps

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segimer:

Bara för det var jag tvungen att krypa under stolen på jobbet (samma modell) för att titta och det stod Kinnarps

Skickades från m.sweclockers.com

Tur att jag skrev "nästan säker " då

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Riktigt nice

Var köpte du stolen någonstans ?

Edit : Såg nyss att ni redan skrivit märket och det, så det är lätt att lista ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segimer:

Bara för det var jag tvungen att krypa under stolen på jobbet (samma modell) för att titta och det stod Kinnarps

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av skog1s:

Tur att jag skrev "nästan säker " då

Skrivet av mihon:

Riktigt nice

Var köpte du stolen någonstans ?

Edit : Såg nyss att ni redan skrivit märket och det, så det är lätt att lista ut.

Haha, ja, jag blev ju själv lite nyfiken nu och kröp under stolen för att kika. Mycket riktigt är det en Kinnarp-stol skog1s kommenterade tidigare att Kinnarp inte är kontorsinriktade, men jag "snodde" den som sagt från en advokatbyrå som inte behövde den, så kontorsinriktade är de tydligen

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.