BF:Heroes hackad. EA konton svävar i fara!

Permalänk
Medlem

BF:Heroes hackad. EA konton svävar i fara!

Battlefield Heroes har blivit hackad och 550,000 användarnamn och MD5 hashade lösenord flyter ute i cyberrymden. Med detta info kan personer komma åt era EA konton, och alla spel som är bundna till det. Så om ni värdesätter era BF, Sims eller Fifa titlar så är det högtid för ett nytt, säkert lösenord.

MD5 hashade lösenord tar bara ett par sekunder att dekryptera om lösenordet inte håller hög standard. Så skynda er och ändra lösenorden innan någon annan gör det åt er!

Edit: Om era användarnamn finns med på den här listan så är det dags att oroa sig. (Bara användarnamn finns på listan. MD5 hasherna har klippts bort)

Borde även nämna att inga epostadresser fanns med på det läckta innehållet och att iaf mitt lösenord på listan var gammalt som jag redan ändrat ett flertal gånger. Så jag antar att bara lösenorden som användes under betafasen finns på listan.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Hedersmedlem

Källa på detta..?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Källa på detta..?

Citat:

Battlefield Heroes is Offline

We are currently investigating an apparent security breach related to our free-to-play Battlefield Heroes franchise. We are working to identify which accounts were affected and will take all precautions to ensure those players are notified as quickly as possible. We apologize for any inconvenience and hope to have the game back online shortly.

http://www.battlefieldheroes.com/

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fast det gäller inte om man inte någonsin spelat Heroes, eller?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem

Jäklar alltså, verkar vara sant ju..

LulzSecurity som står bakom attacken, hoppas allt ordnar sig för de som hade konton där..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Tur att jag såg denna tråd för mitt användarnamn fanns med på listan

Iof så har jag bara BFheros o xbox360 spel på mitt EA konto men kändes bra att byta lösen

Tack TS för tråden

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Klart som korvspad att mitt nickname låg med på listan.

Har ändrat lösen nu, tack för tipset/varningen!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Skrivet av the_speed:

Tur att jag såg denna tråd för mitt användarnamn fanns med på listan

Iof så har jag bara BFheros o xbox360 spel på mitt EA konto men kändes bra att byta lösen

Tack TS för tråden

Skrivet av Bebben:

Klart som korvspad att mitt nickname låg med på listan.

Har ändrat lösen nu, tack för tipset/varningen!

Vilken lista? Snälla klargör!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vilken lista? Snälla klargör!

Skrivet av phreec:

Edit: Om era användarnamn finns med på den här listan så är det dags att oroa sig. (Bara användarnamn finns på listan. MD5 hasherna har klippts bort)

Första posten, den listan.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag var också med på listan Räcker det att byta lösenord på EA och typ Steam eller ska man byta få alla sidor?

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Första posten, den listan.

Skrivet av voro12:

Jag var också med på listan Räcker det att byta lösenord på EA och typ Steam eller ska man byta få alla sidor?

Jag fanns inte med på listan, jag har dock bytt alla mina lösenord på diverse sidor. Du som fanns med på listan så rekommenderar jag också att du byter alla lösenord på alla sidor.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av voro12:

Jag var också med på listan Räcker det att byta lösenord på EA och typ Steam eller ska man byta få alla sidor?

Rekommenderas att byta på alla ställen där du använder samma lösenord.
LulzSecurity uppmanar alla som tar del av lösenorden att testa dem på alla möjliga olika hemsidor (PayPal, Facebook etc. etc.) för att ställa till ännu mer djävulskap.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

finns inte med på listan men byter lösenord ändå!

Permalänk
Medlem

Tack TS för tipset, var också med i listan..

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

Klart som fan att man är på listan: tack för tipset!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Mitt var också med, dax att byta lösenord jävla hacker h*ror. De är fan värre än Al-Qaida.
Tack för tipset.

Dock så är antagligen de flesta användar namnen där oanvändbara då(jag citerar från EA):

EA KONTOUPPDATERING

Om du har problem med att logga in kan det hända att du har ett äldre EA-konto. EA har nyligen ändrat sättet på vilket konton skapas för att göra dem enklare att hantera. Nu skapas EA-konton genom att använda en e-postadress. Om du tidigare skapade ett konto som inte är en e-postadress kan du uppdatera ditt gamla konto med ett "Classic-användarnamn" genom att klicka här.

Det var så i mitt fall, att mitt gamla konto namn har konverterats till min email.

Permalänk
Medlem

Nu får väl fan spelföretagen skärpa sig och kryptera både lösenord och email med AES 512 eller högre, detta börjar bli jävligt löjligt.

Edit: hoppas inte sweclockers kör med en taskig md5'a på lösenorden med.

Permalänk
Medlem

Hitta mitt lösen ord också, tur jag inte har det till nå viktigt så

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Hedersmedlem

Tur för oss att LulzSecurity nu är klara med sina galenskaper, och lägger ner sin verksamhet. Det är ju de som har stått för den mesta turbulensen med hacks inom spelvärden det sista (PSN, Bethesda, BF Heroes, DDoS mot HoN, LoL, EVE Online, m.m)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Varför gör LulzSecurity såhär? Vad får dom ut utav det?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Varför gör LulzSecurity såhär? Vad får dom ut utav det?

För att dom tycket det är roligt att jävlas, samtidigt tvingar dom företagen att ta säkerhet på allvar.

Permalänk
Skrivet av phreec:

Battlefield Heroes har blivit hackad och 550,000 användarnamn och MD5 hashade lösenord flyter ute i cyberrymden. Med detta info kan personer komma åt era EA konton, och alla spel som är bundna till det. Så om ni värdesätter era BF, Sims eller Fifa titlar så är det högtid för ett nytt, säkert lösenord.

MD5 hashade lösenord tar bara ett par sekunder att dekryptera om lösenordet inte håller hög standard. Så skynda er och ändra lösenorden innan någon annan gör det åt er!

Edit: Om era användarnamn finns med på den här listan så är det dags att oroa sig. (Bara användarnamn finns på listan. MD5 hasherna har klippts bort)

Klart mitt var med... Vart ska man byta lösenord då? Och jag har inte ens spelat BF Heroes?

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Tur för oss att LulzSecurity nu är klara med sina galenskaper, och lägger ner sin verksamhet. Det är ju de som har stått för den mesta turbulensen med hacks inom spelvärden det sista (PSN, Bethesda, BF Heroes, DDoS mot HoN, LoL, EVE Online, m.m)

Fan ta Lulz, dom ska inte få komma undan. Nu ska vi jaga ner dem och ge dem livstid på Cuba.

Permalänk
Medlem

Har dom fått tag på email också?

Tack TS!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Ååh vad jobbigt att försöka komma på alla ställen där jag är medlem. Undrar om jag behöver byta lösenord på mitt Google-konto då jag varken har samma lösenord eller användrarnamn där som till mitt EA-konto?

Tack TS!

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

samtidigt tvingar dom företagen att ta säkerhet på allvar.

Precis. De är ju öppna med att de hackar. Och deras gruppnamn är ironi på företagens säkerhet.

Jag ser hellre denna typen av hacking än när grupper gör det och ingen får reda på det, kanske inte ens företaget som blev av med info för då kan info läcka om och om igen.

Permalänk

Såklart man var med på listan ;d Fast betan till BF Heroes var väl flera år sedan?

Permalänk
Medlem

Puh! Jag hittar inte mitt nick på listan trots att jag spelat Heroes en hel del.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7