Permalänk
Medlem

Redstone, Minecraft

Redstone är minecrafts motsvarighet till elektriska ledare. det kan användas till allt från att öppna dörrar till att, ja vad som helt.

Denna tråd tänkte jag använda för att man ska kunna visa upp vad man byggt och förklara lite om hur det fungerade och (om man vill) varför man byggde det.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

ja, jag börjar väll själv. jag byggde en additions räknare. kort och gott. jag satte (utan att tänka på det) svaret på fel sida. Man hör en hel del av min kompis som spelar wow i bakgrunden (det är han som driver servern)

http://K5U2JHBzIcg&feature

jag fixar en bugg i kretsen också. kommer lägga till klipp både om hur kretsen ser ut och fungerar senare.

fick idén när jag såg "topp five redstone creations" men har inte orkat bry mig om att ha minus också i dagsläget (en sak i taget)

servern använder worldedit modddet, jag är OP och kör tomanyitems moddet och client side mod för world edit men det syns inte i klippet.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Redstone är minecrafts motsvarighet till elektriska ledare. det kan användas till allt från att öppna dörrar till att, ja vad som helt.

Denna tråd tänkte jag använda för att man ska kunna visa upp vad man byggt och förklara lite om hur det fungerade och (om man vill) varför man byggde det.

http://imageshack.us/photo/my-images/225/2011061500002.jpg/

byggde två sjusegments skärmar och en binär till decimal omvandlar dock bara 4-bits så den kan visa tal upp till 15

varför? för att jag kan antar jag

dock är den riktigt seg

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

ja, jag börjar väll själv. jag byggde en additions räknare. kort och gott. jag satte (utan att tänka på det) svaret på fel sida. Man hör en hel del av min kompis som spelar wow i bakgrunden (det är han som driver servern)
K5U2JHBzIcg&feature

gillar den här

tanken är att jag ska göra nått liknande

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

http://imageshack.us/photo/my-images/225/2011061500002.jpg/

byggde två sjusegments skärmar och en binär till decimal omvandlar dock bara 4-bits så den kan visa tal upp till 15

varför? för att jag kan antar jag

dock är den riktigt seg

nice, min "binära" översättare är ett jäkla vidunder (egen design) den funkar oftast men är varken snabb snygg eller kompakt.

skulle du kunna spela in lite om hur den funkar?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

nice, min "binära" översättare är ett jäkla vidunder (egen design) den funkar oftast men är varken snabb snygg eller kompakt.

skulle du kunna spela in lite om hur den funkar?

du ska inte göra så som jag gjorde

kolla på den här killens Stephen's Redstone Display Tutorial hela serien http://www.youtube.com/user/scjoiner#p/u/24/_Vch9KCj4eI

så kommer du lära dig hur man gör en snabb och bra miniräknare som båda kan addera och subtrahera

men om du vill kan du få komma in på servern och kolla

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

Skriver här så jag hittar tråden senare

Annars var de en cool miniräknare, Kogster!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillgubbn:

Skriver här så jag hittar tråden senare

Annars var de en cool miniräknare, Kogster!

tack funderar på hur att lägga till minus... har du nåt du vill visa upp när du hittar hit igen?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Hej, har en server som jag och mina kompisar spelar på
Någon som kan rekommendera några moddar?

Speciellt någon/några som blockar användning av bedrock/tnt mfl.
Ps. kan man ha mods till om man har server med exe filen?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Du måste ha Bukkit för att kunna ha mods.
Sen så kan du använda WorldGuard för att restrikera material.

Visa signatur

Facebookdatorn:: Define R6 TG, Aourus Master Z390, 8700K 5.0GHz, 32GB RAM 2666MHz, 2x RTX2080, Samsung C32HG70, 250GB 970 SSD, 500GB 860 SSD + 2TB WD Green, 2TB WD Red
Bild: Nikon D300s m. grepp, Nikon D700 m. grepp, Nikon D3000 IR-konverterad, SX60HS, FZ200, FZ300, EOS M, SB910, 24-70 f/2.8, 50mm f/1.8 mm. Hero 3 Black, Hero 4 Black, Hero 4 Silver Övrigt: Laptop U500VZ-CM083H m. 12GB RAM. HTPC: Äldre i5 1080TI, 32GB Ram

Permalänk
Medlem

Såg en liten grej i Top 5 redstone creations

så jag byggde min egen

http://v=r0cXAD9hCa8

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Pistons!! första lekandet:

http://v=g9PyPcnqNIc&feature

ingen annan som vill visa upp sina saker? :/

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Hur ska jag sätta redston/facklor på det röda området för att få alla att fungera? Kan inte sätta det ett block uppåt för det kommer vara vatten där.

EDIT: eller på något annat ställe förutom ett block över den röda markeringen

EDIT: Fixade det, kommer upp med en film lite senare.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

http://img837.imageshack.us/img837/138/minecraftpiston.png

Hur ska jag sätta redston/facklor på det röda området för att få alla att fungera? Kan inte sätta det ett block uppåt för det kommer vara vatten där.

EDIT: eller på något annat ställe förutom ett block över den röda markeringen

EDIT: Fixade det, kommer upp med en film lite senare.

Bra du klura ut det vad är det du bygger? Gruvingång?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt med piston

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Jag har byggt en hiss men tyvärr är den lite trasig så jag måste laga den
Men postar när jag är klar

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Nice lägger du upp något där du visar hur du gjorde det också? gillar musiken i dina filmer

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Nice lägger du upp något där du visar hur du gjorde det också? gillar musiken i dina filmer

Kan se om jag ha tid lite senare ikväll att lägga upp en tutorial. Kommer nog ändå ta ett tag för jag är inget direkt proffs ^^ Prövade mig fram mest.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Har en rulltrappa och ett transport band som jag klurar på just nu, har även en port/grind/sak som öppnas uppåt och inte en bit som går ned och en som går upp

massa på g om folk är tillräckligt intresserad så kan försöka lägga upp en liten video.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Hade varit kul med en video på det

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Hade varit kul med en video på det

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

coolt, finns det någon tutorial på hur man gör den vidd 0:40?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

coolt, finns det någon tutorial på hur man gör den vidd 0:40?

Jag kan göra en senare det är jätte lätt när du ser det

min test värld http://www.mediafire.com/?4ul1mxd4v691hm1

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Haha tittade på denna tråden precis efter jag spelat Metro 2033 så musiken känns lite bekant

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Har precis börjat fatta hur man använder redstone och piston, men jag undrar hur man gör så att dem hela tiden forsätter? så t.e.x. så att man inte behöver trycka på spaken för att den ska utföra en rörelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Har precis börjat fatta hur man använder redstone och piston, men jag undrar hur man gör så att dem hela tiden forsätter? så t.e.x. så att man inte behöver trycka på spaken för att den ska utföra en rörelse.

Redstoen repeaters

Bra länk http://www.minecraftwiki.net/wiki/Redstone_circuits

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

tyvärr så säger det ingenting för mig på sidan. vadå XNOR GATE? osv. Finns det ingen tutorial istället för att bläddra flera sidor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

tyvärr så säger det ingenting för mig på sidan. vadå XNOR GATE? osv. Finns det ingen tutorial istället för att bläddra flera sidor?

Om du vill att den ska hålla på hela tiden spawna en redstone repeater/gör en.
Eller nu blev jag lite osäker.

Ladda ner testvärlden och testa lite i som någon länkade ovan

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Om du vill att den ska hålla på hela tiden spawna en redstone repeater/gör en.
Eller nu blev jag lite osäker.

Ladda ner testvärlden och testa lite i som någon länkade ovan

Aaa jag gjorde precis clock generator men problemet är hur jag ska få det att fungera på mina saker jag vill

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Redstone nördar, önskar man vore likabra som er:)

Själv har jag minimalt med utrymme och önskar skjuta ner marken en bit och "fälla in" min trappa till kåken, vettefan hur dock