Permalänk
Medlem
Skrivet av fsvo:

När ni var nere minade jag en stund på deepbit sen bytte tillbaka igen.

Fick en liten jämförelse för stale rate och jag har märkt tidigare att den varit ganska hög (3-4%) även om just det här är en liten sample. Jag antar poolen är faktorn här men har inte så stor koll på det tekniska kring stale rate, går det göra något åt det?

lc1 249 9 3,5% lc2 260 7 2,6% deepbit1 837 0 0% deepbit2 859 2 0,02%

Använder du dig av en client som supportar Long Polling?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Använder du dig av en client som supportar Long Polling?

Ja, phoenix står som connectad med RPC (+LP). Men oavsett var det samma inställningar för båda poolerna så jag drar slutsatsen att det beror på poolen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenshiin:

Funkar fint för mig nu (:, helt klart bästa Poolen enligt mig.

Kört Deepbit där jag fick bra mycket mindre BTC/dygn och testade också continuumpool PPS och PROB men det var sjukt hög Stale/reject rate.

Jag har nyss börjat med mining (ca 8 dagar) och sitter på ett 570 tills mina 6950 kommer så jag ligger på 123MHash/s med minimal OC och aggression 10 (11=crash av drivrutin).

Jag tyckte swepool var seg, men jag har inte mineat länge alls så kan absolut inte utvärdera ordentligt..
Tjänade klart mer på deepbit ppc miningen och har precis gått över till att pröva deepbit proportional kommande vecka.

Minar 24/7, ingen övrig användning av datorn.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

Jag har nyss börjat med mining (ca 8 dagar) och sitter på ett 570 tills mina 6950 kommer så jag ligger på 123MHash/s med minimal OC och aggression 10 (11=crash av drivrutin).

Jag tyckte swepool var seg, men jag har inte mineat länge alls så kan absolut inte utvärdera ordentligt..
Tjänade klart mer på deepbit ppc miningen och har precis gått över till att pröva deepbit proportional kommande vecka.

Minar 24/7, ingen övrig användning av datorn.

Och hur hör detta inlägg in i bitcoins.lc tråden?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk

jag har nu gjort en användare och en worker men när jag ska börja minea ska jag gå in på URL sidan som står på min worker då , för jag gick in där men råkade skriva fel username och nu kan jag inte försöka igen , vad ska jag göra ?

Permalänk
Medlem

Hej!

Inte riktigt, du anger URL:en samt Username / Password i din miner (t.ex. Phoenix, Diablo, CPU-miner eller dylika).
Du skall inte surfa in på URL:en eller dylika med användarnamnet/lösenordet.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Skrivet av Jine:

Hej!

Inte riktigt, du anger URL:en samt Username / Password i din miner (t.ex. Phoenix, Diablo, CPU-miner eller dylika).
Du skall inte surfa in på URL:en eller dylika med användarnamnet/lösenordet.

aa har laddat ner en wallet på bitcoin.org och sen en gui miner men hur kommer man in på poolen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brainpoper:

aa har laddat ner en wallet på bitcoin.org och sen en gui miner men hur kommer man in på poolen ?

förutsatt att du har ett konto på bitcoins.lc och skapat en worker... Starta GUIminer och fyll i uppgifterna till din worker?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

får sjukt mycket connections problems när jag minar på bitcoins.lc förlorar drygt 100 mhash/s pga det..
Vad beror det på? Får aldrig så när jag minar på swepool
Meddelandet är: problems communicating with bitcoin rpc

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Känns som att det går väldigt trögt nu.
Received Block 133492
Based upon 5335 valid shares. +0.07556250 - Stått på hela dagen, och detta är var jag fått.

Received Block 133427
Based upon 4758 valid shares. +0.08640904

Received Block 133381
Based upon 3900 valid shares. +0.07703575

Hur ser det ut för er?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Om du läser twitter posten längst upp i högra hörnet på sidan kan du se lite varför. Så jag förstår är det lite för mycket hashing-kraft ansluten till poolen än vad den klarar för tillfället, vilket leder till att din worker ibland blir utan jobb och går idle under en kortare stund, sedan får jag också lite titt som tätt connection problems med poolen också några sekunder.

Säker på att Jine & CO löser det så fort de kan (:, finns ingen annan pool som duger tycker jag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fyren:

Hur ser det ut för er?

Är det inte den ökade svårighetsgraden som syns då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenshiin:

Om du läser twitter posten längst upp i högra hörnet på sidan kan du se lite varför. Så jag förstår är det lite för mycket hashing-kraft ansluten till poolen än vad den klarar för tillfället, vilket leder till att din worker ibland blir utan jobb och går idle under en kortare stund, sedan får jag också lite titt som tätt connection problems med poolen också några sekunder.

Säker på att Jine & CO löser det så fort de kan (:, finns ingen annan pool som duger tycker jag.

Jaha, har märkt att det står "worker que empty, idle" etc ibland.

Skrivet av Elgot:

Är det inte den ökade svårighetsgraden som syns då?

Fullt möjligt, men tyckte inte jag märkte så mycket av den under helgen. Eller har det kommit en ny?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fyren:

Fullt möjligt, men tyckte inte jag märkte så mycket av den under helgen. Eller har det kommit en ny?

Gick den inte från ~870000 till 1379192 den 24:e?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag förstår så var det en användare som hade tusentals långsamma workers (CPU miners) anslutna till poolen. Detta ställde till det då det blev väldigt många connections mellan poolprogramvara och bitcoin på servern.

Permalänk

De senaste dagarna har min connection till bitcoins.lc droppat lite då och då, medan då jag använder swepool så får jag inga problem alls, håller ni på med en fix till detta? Sitter just nu enbart med 400MHash men snart 2GHash och då blir det mer kostsamt med connection problem.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem

Jag lägger in en post nu för att kunna återkomma senare ikväll:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kennel:

Vad jag förstår så var det en användare som hade tusentals långsamma workers (CPU miners) anslutna till poolen. Detta ställde till det då det blev väldigt många connections mellan poolprogramvara och bitcoin på servern.

Mycket riktigt, vi har haft vissa stabillitetsproblem då aktiviteten mot poolen har varit extrem.
Under vissa tidpunkter hade vi en användare som anslöt med 8000 miners, samtidigt. Ni kan ju ana hur det gick.

Skrivet av Azuricate:

De senaste dagarna har min connection till bitcoins.lc droppat lite då och då, medan då jag använder swepool så får jag inga problem alls, håller ni på med en fix till detta? Sitter just nu enbart med 400MHash men snart 2GHash och då blir det mer kostsamt med connection problem.

Anledningen till våra problem är som det står ovan, pga. hög belastning helt enkelt.
Vi arbetar på en lösning på antalet anslutningar via poolprogramvaran (pushpoold) och bitcoind-servern:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=22585.0

Vi är väldigt nära en lösning så snart bör problemen (även dessa varningar med Idle miner) vara lösta permanent.

Anledningen att du inte får samma problem med pushpoold är helt enkelt för att den poolen har mycket lägre hashrate, och slående mindre anslutningar... Det leder dock till att deras block tar flera dagar att lösa...

Jag rapporterar tillbaka här såfort vi har implementerat lösningen och jag är säker på att miljön håller till 101%.

(Vi ska även kasta in 32GB mer ram i noden som håller i virtuella maskinerna, för framtida expandering i form av en exchange-platform - köp / sälj dvs.)

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Såååja...

Klockan är tidigt på morgonkvisten denna Onsdag.
Vi har haft en hel del problem med patchen (bla. minnesläckage och andra resursläckor)

Men NU tycks det faktiskt fungera tillfredsställande Poolen är uppe, snabbare än någonsin, verkar lira helt perfekt, har inte hört något om idle-minders eller RPC-fel än... *peppar peppar*

Säg dock gärna till om ni upptäcker något tokigt så kikar jag på det direkt.
Godnatt

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

8000 anslutningar luktar botnät kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av perhuden:

8000 anslutningar luktar botnät kanske

Snarare superdator

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Hehe någon som jobbar på högskola som kände för att utöka sin veckopeng

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av perhuden:

Hehe någon som jobbar på högskola som kände för att utöka sin veckopeng

Jag skulle gärna vilja ha tag på IP-adresserna för det där. Jag sitter nämligen 50 meter från ett ganska omfattande beräkningskluster as we speak.

Permalänk
Medlem

Na, sådan information förblir skyddad. Det gäller alla era ip-adresser.
I övrigt kan jag länka till detta, som gör oss till en väldigt cutting-edge pool (då vi är dom enda som fokuserat på att lösa problemet vi hade)

http://davids.webmaster.com/~davids/bitcoin-3diff.txt
(Detta är resultatet av en veckas jobb, till denna tråd: http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=22585)

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Blev det bättre stale rate med patchen? Hoppade från mina 2,6% och 3,5% jag nämde ovan till:

[6774 Accepted] [98 Rejected] [RPC (+LP)]

1,4%

Permalänk
Medlem

Vi pushade nyss ut en ny patch gällande bitcoind.
Vi använder nu även bitcoind för att polla pushpoold om nya block (Long-polling notifications)

It looks good

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Riktar c.a 1300Mhash till bitcoins.lc nu!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem

jag får fortfarande warning: job finished, miner is idle

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket idle nu. I snitt så blir det 5 shares, sedan idle..

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Väldigt mycket idle nu. I snitt så blir det 5 shares, sedan idle..

Händer för mig ungefär en gång varannan timme. Om inte mindre...

Byt miner, inte pool

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se