Låsa upp AMD Phenom II X2 555 till 4 kärnor

Permalänk
Medlem

Låsa upp AMD Phenom II X2 555 till 4 kärnor

Tjena jag behöver lite hjälp med att låsa upp dom 2 gömda kärnorna i min AMD Phenom II X2 555.
Jag har testat med att ta enable på "Unlock CPU Core" och höjt "CPU Voltage" till 1.4 men uppstarten av datorn stannar när Windows-symbolen kommer fram.

Min dator: http://www.ladda-upp.com/bilder-a/-576.jpg

Jag är inte så kunnig på sånt här men är tacksam för alla svar och JA jag har letat men inte hittat något som hjälpt mig, vill ha lite mer personlig hjälp.

Mvh Oscar

Permalänk
Medlem

bara för att det går att låsa upp fler kärnor betyder inte det att dessa kärnor fungerar bra och kan därför krasha datorn det finns ju faktikst en anledning att den säljs som en 2kärnig processor och inte en 4kärnig

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk

Som INCSlayer säger, så finns det inga garantier att just ditt exemplar av processorn går att låsa upp med lyckat resultat. Det är lite lotteri över det hela, om man får en processor som enbart är en nedlåst fullt fungerande fyrkärnig processor, eller om någon av eller båda de låsta kärnorna är kassa.

Om inte upplåsningen funkar, så kan du ju i alla fall överklocka processorn.

Visa signatur

~Pelle~