Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!
Tack för de vänliga orden och kul att problemet löste sig!

Vi kan inte heller installera facebook-appen nu på senare tid - misstänker att det beror på Facebooks flaggning av sin applikation (inte kompatibel med Android 3.x) - förhoppningsvis håller de på med en uppdatering - men detta är bara spekulation från vår sida.

Mvh
Asus Sverige

Okej, hoppas på updatering snart. lite jobbigt att behöva gå in via webbläsare :/

Skrivet av NisseVista:

Jag kan inte heller installera den, testa appen friend me på market. Den är det närmaste till en anpassad facebook app man kommer just nu

Tack! ska testas.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

32 gb version inklusive tangentbord?

Är det någon som vet om det kommer att släppas en 32 gb version *med* tangentbord? Om inte och om ASUS läser detta, varför inte?

Permalänk
Skrivet av khaan:

Är det någon som vet om det kommer att släppas en 32 gb version *med* tangentbord? Om inte och om ASUS läser detta, varför inte?

Nej? köp dom separat istället.

Permalänk
Skrivet av khaan:

Är det någon som vet om det kommer att släppas en 32 gb version *med* tangentbord? Om inte och om ASUS läser detta, varför inte?

Hej!
Vi har för närvarande inga planer på att lansera en version med 32GB+Docka i samma paket.
Anledningen är att vi nu släppt tangentbordsdockan på marknaden som ett separat tillbehör - håll utkik efter 'bundlingspaket' från ÅF:arna!

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

Är det någon som har lyckats att använda en HTC HD2 (Windows Mobile 6.5) som wi-fi router för att komma åt internet med TF101:an? Om ja, hur lyckades ni? Jag kan utan problem ansluta min Win7-bärbara till HD2:ans wi-fi router. Får det dock inte att fungera med TF101:an.
Om det inte går med wi-fi router, finns det något annat sätt att använda HD2:an för att ansluta TF101:an till nätet?

Permalänk
Medlem

Köpte den här plattan lite spontant igår , och är väldigt nöjd
Hade med den på jobbet idag och testade att köra Arcen som hotspot, funkade kanon !

Permalänk
Medlem

Trotsa den stora värmeböljan och gav mig iväg för att köpa en transformer idag. Var nöjd över att hitta en.
Dock blev jag mindre nöjd när jag packade upp den och satte på den. Skärmen har en fast vertikal blå linje med pixelfel som sträcker sig över hela skärmen. Man tycker att plattorna borde testas innan de säljs.
Blir till att returnera den imorgon.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Trotsa den stora värmeböljan och gav mig iväg för att köpa en transformer idag. Var nöjd över att hitta en.
Dock blev jag mindre nöjd när jag packade upp den och satte på den. Skärmen har en fast vertikal blå linje med pixelfel som sträcker sig över hela skärmen. Man tycker att plattorna borde testas innan de säljs.
Blir till att returnera den imorgon.

Trist!! Hoppas du får ett bra ex i morgon när du retunerar.

Permalänk

Finns där redig gps till den? Utan kostnad alltså, för det står mellan denna och en riktig gps. Vill nämligen har stor skärm.

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

Tja, skaffade min 32 gb för några veckor sedan och har funkat helt felfritt hittills, men inatt hände något. Jag använde plattan och tyckte att den va lite seg så jag testade att starta om den, men nu vägrar den att starta! Skärmen lyser men den kommer ingen vart. Är det någon som känner till problemet som kanske kan hjälpa till?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såja, nu har jag bytt ut min defekta transformer. Den nya verkar fungera som den ska.
Nu har jag bara samma problem som de flesta andra, dvs att få tag i Android 3.1 uppdateringen.
Gick in på Asus hemsida och hittade stället där man skulle ladda ner det. Där får man välja varifrån man ska ladda ner det, men när jag markerat något av alternativen så händer inte ett dugg..

Edit : Ok, man ska alltså ladda ner det till dator, packa upp det och sedan föra över det till transformern ?
Blir till att testa.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Klockrena ASUS.

Kolla in facebook gruppen där ni tar en bild på er själva och eran eee pad och därefter får en gratis sleeve.

Otroligt bra jobbat ASUS!

Permalänk
Medlem

Nu verkar det finnas ett antal nya fel på min utbytta transformer. Dock är det möjligt att de är mjukvarurelaterade.
Dockan bara lägger av titt som tätt och fungerar inte förrän man dockat ur plattan och dockat den tillbaka.
Sedan kraschar diverse apps titt som tätt.
Har förgäves försökt att förstå hur man uppdaterar till Android 3.1. Plattan hittar inte några updates själv och jag förstår inte hur jag ska gå tillväga för att göra det manuellt. På Asus hemsida finns något som heter Source code for Android 3.1. Frågan är dock vad man ska göra gör med den zippade fil man då tankar hem. Packar man upp den får man bara massor av småfiler utan någon ledning om vad man ska göra. Ingen setup ikon eller något liknande.

Någon som har några tips ?

Edit : Hittade detta tidigare i tråden :

Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!

3.1-uppdateringen finns även att ladda ner manuellt nu via http://support.asus.com , sök på TF101, klicka på Download -> Select OS (Android) -> Firmware

Version V8.4.4.5(WW) är den som gäller för Nordiska enheter.
Det finns även instruktioner i PDF att ladda ner från sidan , du behöver ett microSD-kort.

Men förhoppningsvis har din FOTA kommit redan!

Mvh
Asus Sverige!

Måste man ha ett Micro-sd kort eller kan man föra över det med USB ?
Det står att man ska följa stegen i SOP-manualen , vad det nu är ?
Någon som vet ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

har nu skaffat en eee pad men har några frågor. tips på en bra videospelare som är gratis. Vart ska jag lägga pdf filer när jag för över från datorn? (böcker).
Edit: förtydligade.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

har nu skaffat en eee pad men har några frågor. tips på en bra videospelare som är gratis. Vart ska jag lägga pdf filer när jag för över från datorn? (böcker).
Edit: förtydligade.

Rockplayer är bra.

Lägg dom i paddan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

har nu skaffat en eee pad men har några frågor. tips på en bra videospelare som är gratis. Vart ska jag lägga pdf filer när jag för över från datorn? (böcker).
Edit: förtydligade.

Hade också lite strul med just detta. Att lägga filer direkt på skrivbordet som på en dator verkar inte gå (iallfall fattade jag inte hur). Dessutom förbjöds jag lägga filerna överallt där jag försökte.
Man måste lägga filerna i mappen mnt/sdcard/ som verkar vara någon slags rotmapp för paddan.
Där kan man skapa egna kataloger och hålla på.
För att kopiera en fil från USB minnen så går du först in i removable katalogen och sedan i i USB minnet. Sedan håller du in fingret någon sekund på filen du vill kopiera. Du får då upp en meny där du väljer kopiera.
Gå sedan till mnt/sdcard mappen och klistra in filen där du vill (finns en ikon för klistra in högst upp till höger).

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

eftersom att jag är ny gällande android så har jag några frågor. Hur stänger jag av programmen som finns i multitask rutorna? och hur får jag bort bilden(widget) som jag la på ena skrivbordet?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

"Långt tryck" på ikonen, så visar sig papperskorgen i övre högra hörnet, dra och släpp.
(Alltså, håll fingret stilla på ikonen ett tag, klicka inte på den.)

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Nu verkar det finnas ett antal nya fel på min utbytta transformer. Dock är det möjligt att de är mjukvarurelaterade.
Dockan bara lägger av titt som tätt och fungerar inte förrän man dockat ur plattan och dockat den tillbaka.
Sedan kraschar diverse apps titt som tätt.
Har förgäves försökt att förstå hur man uppdaterar till Android 3.1. Plattan hittar inte några updates själv och jag förstår inte hur jag ska gå tillväga för att göra det manuellt. På Asus hemsida finns något som heter Source code for Android 3.1. Frågan är dock vad man ska göra gör med den zippade fil man då tankar hem. Packar man upp den får man bara massor av småfiler utan någon ledning om vad man ska göra. Ingen setup ikon eller något liknande.

Någon som har några tips ?

Edit : Hittade detta tidigare i tråden :

Måste man ha ett Micro-sd kort eller kan man föra över det med USB ?
Det står att man ska följa stegen i SOP-manualen , vad det nu är ?
Någon som vet ?

Hej!
Du behöver MicroSD.
SOP (instruktion) finns att ladda ner på samma sida (PDF).

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Skrivet av niklas12343:

Klockrena ASUS.

Kolla in facebook gruppen där ni tar en bild på er själva och eran eee pad och därefter får en gratis sleeve.

Otroligt bra jobbat ASUS!

Tack! Kul att ni hittade!

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här är på asus eller androids sida men när man går in på inställningarna för asus tangentbord så är "automatiskt punkt" felstavat. det står autmoatisk punkt. tänkte bara tipsa om den lilla felstavningen :).
Gillar plattan riktigt mycket, riktigt skön att läsa på. En sak jag undrar däremot. Vilken app brukar ni läsa med? använde mylibrary men tyckte att det var suddigt. använder adobe reader nu men där kan man ju inte göra bokmärken.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Måste tipsa om spalshtop, bästa appen ever!

Kollar just nu på vanliga serier via datorn på transformern! 1080p fungerade rätt bra med! Spelat lite swg och starcraft också! Tom ljudet fungerar bra, lätt värda 31 kr!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Måste tipsa om spalshtop, bästa appen ever!

Kollar just nu på vanliga serier via datorn på transformern! 1080p fungerade rätt bra med! Spelat lite swg och starcraft också! Tom ljudet fungerar bra, lätt värda 31 kr!

Finns inte splashtop med från början?
Edit: när ska keyboard lagget fixas i browsern?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Måste tipsa om spalshtop, bästa appen ever!

Kollar just nu på vanliga serier via datorn på transformern! 1080p fungerade rätt bra med! Spelat lite swg och starcraft också! Tom ljudet fungerar bra, lätt värda 31 kr!

Splashtop finns redan med i appen MyCloud. Så du betalade 31kr i onödan :/
Fast du kan ju kolla om det är någon skillna på dessa två appar.. om man får något mer när man köper appen separat

Permalänk
Medlem

Läste precis på XDA hur man kan köra en fullfjädrad Linuxdistro på en Transformer (just nu Ubuntu, se http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1116471 för detaljer) och blev riktigt sugen på att köpa en tablet.

Lite svårt att släppa tanken på OpenArena och Warzone 2100 i flera timmar på batteri, och då ska vi heller inte glömma XBMC

Hur ser ASUS på detta (utöver biten med rootning) och finns det någon möjlighet för er hjälpa utvecklingen? Vore kul med en officiell lösning för dual boot nu medan Transformern är unik på marknaden med tangentbordsdocka.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Splashtop finns redan med i appen MyCloud. Så du betalade 31kr i onödan :/
Fast du kan ju kolla om det är någon skillna på dessa två appar.. om man får något mer när man köper appen separat

Sedär, det missade jag =( Hur som helst verkar det vara smidigare att starta me splashtop's egen app

Antar att det är versionen med HD stöd, dvs 2 kärnorn tegra?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Splashtop finns redan med i appen MyCloud. Så du betalade 31kr i onödan :/
Fast du kan ju kolla om det är någon skillna på dessa två appar.. om man får något mer när man köper appen separat

Om man trots allt vill köpa appen så är den på rea idag... (USD 1,99, men kvittot säger SEK 7!)

Har ingen Transformer än...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oblomov:

Om man trots allt vill köpa appen så är den på rea idag... (USD 1,99, men kvittot säger SEK 7!)

Har ingen Transformer än...

Hmm är du säker på att det är HD versionen? Står fortfarande 4,9 us för mig.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!
Du behöver MicroSD.
SOP (instruktion) finns att ladda ner på samma sida (PDF).

Mvh
Asus Sverige

Tack för svar !
Då blir det till att införskaffa ett MicroSD kort då.

Angående SOP instruktionerna så kanske jag bara är helt blind, men jag hittar verkligen inget sådant på er sida.
Jag väljer transformern, fliken ladda ner, samt operativsystemet Android.
Då får jag upp fyra expanderbara menyer :
1. Firmware
2. Source code
3. Others
4. Manual.

I firmware finns uppenbarligen det som ska laddas ner för att uppdatera firmware.

I source code finns källkoden till uppdateringarna.

I others finns en FAQ pdf, som dock inte innehåller några instruktioner utan säger att plattan ska ladda ner uppdateringen automatiskt.

I manual finns manualen till transformern som inte heller innehåller några instruktioner, utan också bara säger att plattan kommer att ladda ner uppdateringen automatiskt.

I övrigt hittar jag inget annat.

Ett annat litet problem jag har är att dockan slutar att reagera lite då och då. Tex när jag sätter i en USB sticka så händer detta ofta. Samma om man startar upp den från viloläge.
Finns det något att göra åt detta ? Kanske 3.1 uppdateringen fixar det, eller är det någon inställning som måste göras ?

I övrigt verkar det vara en mycket trevlig produkt. Dock verkar en del appar ha en tendens att krascha lite väl ofta, tex google maps.

Edit : Hittade SOP instruktionerna transformer forums. Så nu ska det förhoppningsvis gå bra.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Nu Har jag känt och klämt på transformern på onoff och jag har funderat på att köpa den när jag får pengar men efter idag ska jag garanterat köpa den. Vart ju helt kär, haha.
prövade att gå in på YouTube och kolla på Big buck bunny 1080p och det flöt på väldigt bra faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com