ny cinema display, när? några rykten?

Permalänk
Medlem

ny cinema display, när? några rykten?

Sitter och funderar på att klicka hem en cinema display 27" till min MBP.

Tycker ni det är lönt eller ska jag vänta?

Enligt http://buyersguide.macrumors.com/ så ska jag vänta men vet inte riktigt om jag litar på att det kommer komma någon ny inom det närmsta halvåret. Längre än så tycker jag inte det är lönt att vänta

All info och spekulationer välkomnas varmt

//Nicklas

Permalänk
Medlem

Om du verkligen vill ha den, så hade jag väntat några månader. Har varit lite rykten på sistone att den ska uppdateras i Juli.

Personligen, så tycker jag Cinema Display är extremt överprisad. Jag vill själv ha en, men för 10000? Nej tack. Varför tar du inte en titt på Dell/Eizo/HP istället? Billigare och bättre panel.

Permalänk

Köp Dell's dito, de har bättre panel, anslutningsmöjligheter och är billigare. Dell H-IPS vs apple's S-IPS http://www.inet.se/artikel/2203202/dell-ultrasharp-27-u2711-i...

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Cinema Display går inte att justera i höjdled.
Har du ett skrivbord, där skärmplatsen är höj o sänkbar?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk
Medlem
Skrivet av Centura:

Om du verkligen vill ha den, så hade jag väntat några månader. Har varit lite rykten på sistone att den ska uppdateras i Juli.

Personligen, så tycker jag Cinema Display är extremt överprisad. Jag vill själv ha en, men för 10000? Nej tack. Varför tar du inte en titt på Dell/Eizo/HP istället? Billigare och bättre panel.

Diggar apples produkter helt enkelt. Gillar designen och smidigheten med sladdarna. Håller med om att den är lite överprisad. Väntar någon månad och ser om det kommer någon ny då. Tack för tipset!

Skrivet av Kristers bensin:

Köp Dell's dito, de har bättre panel, anslutningsmöjligheter och är billigare. Dell H-IPS vs apple's S-IPS http://www.inet.se/artikel/2203202/dell-ultrasharp-27-u2711-i...

Tackar för det tipset, ska fundera på den.

Skrivet av Jukkis:

Cinema Display går inte att justera i höjdled.
Har du ett skrivbord, där skärmplatsen är höj o sänkbar?

Nej det har jag inte, dock tror jag inte att det skulle bli något problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Köp Dell's dito, de har bättre panel, anslutningsmöjligheter och är billigare. Dell H-IPS vs apple's S-IPS http://www.inet.se/artikel/2203202/dell-ultrasharp-27-u2711-i...

Båda ska ha samma panel (LM270W) H-IPS.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Skrivet av tjarven:

Båda ska ha samma panel (LM270W) H-IPS.

Jasså hade ingen aning, står tydligen fel på de flesta sidor då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Köp Dells motsvarighet. Den har, vad jag har förstått, bättre färggamut (fast den är segare på att starta upp), mycket trevligare anslutningsmöjligheter, antiglare, och typ halva priset eller något – den var runt 6000 nyligen. Jag köpte just den för 6,7 och jag har aldrig använt en bättre skärm i mitt liv. Hade jag haft en Cinema Display här hade jag inte kunnat se inlägget pga glare.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Köp Dells motsvarighet. Den har, vad jag har förstått, bättre färggamut (fast den är segare på att starta upp), mycket trevligare anslutningsmöjligheter, antiglare, och typ halva priset eller något – den var runt 6000 nyligen. Jag köpte just den för 6,7 och jag har aldrig använt en bättre skärm i mitt liv. Hade jag haft en Cinema Display här hade jag inte kunnat se inlägget pga glare.

Dellen har CCFL bakgrunds belysning dvs ingen LED som cinema skärmen, därav uppstarts tiden.
Dellen är en fantastisk skärm och upplösning för det priset.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Okej, trevligt. Börjar bli övertygad

Ni skriver att den har bra anslutningsmöjligheter. Det står att den har display port, är det samma variant som den mini display port jag har på macbooken eller måste jag skaffa en adapter?

Så det är dellen som är "the shit" om man inte tar cinema displayen alltså.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Awsome, tackar för det!

Permalänk
Medlem

Själv är jag sugen på en Cinema Display också, fast jag tänkte inte ta en Dell eller nått annat... den har inte ström från skärmen till macbooken osv... så det går fetingbort även att den är billigare, dessutom passar Mac skärmen mer till mac tgb't + mus

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Själv är jag sugen på en Cinema Display också, fast jag tänkte inte ta en Dell eller nått annat... den har inte ström från skärmen till macbooken osv... så det går fetingbort även att den är billigare, dessutom passar Mac skärmen mer till mac tgb't + mus

Du är fri att köpa precis vad som helst. Jag hade dock inte tagit Cinema Displayen för dubbla priset eftersom jag gillar att få arbete gjort, och "en passande design" och en liten femkronorskabel tycker jag inte riktigt överväger skärmen som går att använda mellan 6 på morgonen och 21 på kvällen i rum med fönster. Fast förstås, nu hade jag inte tänkt att möblera om mitt rum för en skärm heller.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Dell skärmen är väll inte glossy heller till skillnad från Apple?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Dell skärmen är väll inte glossy heller till skillnad från Apple?

Precis.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

äsch, då man sitter vid datorn så vill man inte ha några fönster upprullade i vilket fall