Permalänk

Ny joystick

Tänkte skaffa mig en ny joystick, jag behöver inget avancerat då jag inte ska använda den till flygsimulatorer utan jag ska använda den till Hawx och till BFBC2, ska också använda den till BF3 senare också.
Kan ni rekommendera en inte allt för dyr, men ändå bra joystick?

Har hört bra saker om Logitech Extreme 3D Pro, men vad tycker ni?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Vive la liberté!

Hört en del om att den tappar kalibrering efter några månader och börjar dra åt ett håll av sig själv, vilket tydligen inte går att lösa med omkalibrering i kontrollpanelen.

Permalänk

Är Cyborg F.L.Y 5 bättre?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Jag har en Logitech Extreme 3D Pro har haft den nu i tror 3 år. Funkar fin fint. Dock när jag hade min gamla dator (HP dator) så tappade den kalibrering ibland fast väldigt sällan. Fast det lustiga var att det felet uppstod bara när jag hade windows vista. Uppgraderade sedan till W7 och då försvann felet helt. Men som sagt felet kom väldigt väldigt sällan och räckte med att starta om datorn så funkade han som normalt. Så köp!!

Tagga BF3!!
Jag var en av de första som fick testa det på DHS11, säger bara det var så J**la epic!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400A RGB | Moderkort: MSI Z270 GAMING PRO CARBON | CPU: Intel i7 7700K 4.4Ghz | CPU-kylare: Corsair H80I V2 | RAM: Corsair 16GB | SSD: 500GB | Grafikkort: GTX 1080 | PSU: Corsair 750W | Skärm: ACER XB273U 165Hz

Permalänk

De här två då?

Saitek X52 Flight Controller System

och

Saitek X52 Pro Flight Controller System

Vad är skillnaden mellan de två och är de bra?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Vive la liberté!

Pro har lite hårdare fjädring i spaken. Den vanliga är ganska jobbig att använda om man inte ökar fjädringen. Utöver det kan man göra lite mer med panelen för gasreglaget.
Bra kan man nog säga att de är, men beroende på vad för spel du vill använda de för kan det vara överdrivet dyrt.

Permalänk
Skrivet av Apanx:

Pro har lite hårdare fjädring i spaken. Den vanliga är ganska jobbig att använda om man inte ökar fjädringen. Utöver det kan man göra lite mer med panelen för gasreglaget.
Bra kan man nog säga att de är, men beroende på vad för spel du vill använda de för kan det vara överdrivet dyrt.

Ska som sagt ha det till Battlefield spelen, HAWX och Wings of Pray.

Ska jag ta Pro eller vanliga?

EDIT: Eller kanske de två är lite för overkill för min del?
Jag ska ju inte spela någon simulator.
Räcker logitech eller FLY 5 joysticken?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Vive la liberté!

Skulle tro att Logitech eller Fly 5 räcker

Permalänk
Skrivet av Apanx:

Skulle tro att Logitech eller Fly 5 räcker

Såg just nu att FLY 5 inte har force feedback.
Men finns det inga fler bra jiysticks som passar mig?
Vill helst inte behöva punga ut 1800 kr för något man inte kan använda till dess fulla potential.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Vive la liberté!

Finns i princip inga Force feedback joysticks på marknaden längre. Logitech Extreme 3D Pro har inte heller Force feedback
Enda som finns är typ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=136383
Vill du ha force feedback är det bättre att leta upp en begagnad Sidewinder Force feedback 2 på Tradera eller blocket. En av de bästa force feedback joysticks som gjorts.

Permalänk
Skrivet av Apanx:

Finns i princip inga Force feedback joysticks på marknaden längre. Logitech Extreme 3D Pro har inte heller Force feedback
Enda som finns är typ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=136383
Vill du ha force feedback är det bättre att leta upp en begagnad Sidewinder Force feedback 2 på Tradera eller blocket. En av de bästa force feedback joysticks som gjorts.

Blir nog FLY 5 eller logitech, vilken av de här två skulle du rekommendera?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Logitechen är nog helt okej, bara använt Logitech Force 3D Pro, men verkar vara samma som den du länkat fast med Force feedback. Även om det är tveksamt läge i sverige
så kanske du kan hitta joysticks i butiker inom EU, dvs om du inte måste ha den pronto.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Logitechen är nog helt okej, bara använt Logitech Force 3D Pro, men verkar vara samma som den du länkat fast med Force feedback. Även om det är tveksamt läge i sverige
så kanske du kan hitta joysticks i butiker inom EU, dvs om du inte måste ha den pronto.

Vill helst skaffa den inom några dagar, sen så finns det väl inte många andra som finns inom andra länder?
Kanske du skulle kunna länka till en sådan?

Just nu lutar det mest åt FLY 5 av de två jag nämnt i mitt förra inlägg.

EDIT: Är den här bra?

http://www.dustinhome.se/pd_5010546059.aspx?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_5520

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Tänker också på att köpa en joystick till bf3 och lite andra flyg spel. Tänkt på Cyborg F.L.Y 5 men den finns ej i lager oss inet. Någon annan ni har att rekommendera under 500kr? Den Thrustermaster ser helt okej ut.

Tänkt att spela bf3 kanske lite FSX och liknande.

Permalänk

synd att du inte vill lägga mkt pengar på annars jag har G940 och vad ska jag säga, jag ÄLSKAR DET,

speciellt FFB ( force feed back ) älskar när jag drar in G och joysticken vill åt andra hållet

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnigelMedTurbo:

älskar när jag drar in G och joysticken vill åt andra hållet

Ursäkta, vad menar du riktigt med den där meningen?

Permalänk
Skrivet av Fraita:

Ursäkta, vad menar du riktigt med den där meningen?

spelat nån gång med FFB stick? spelat flight sim ? då borde du veta meningen med den där meningen.

den tar i när du drar sticken back pga G force. så du får det svårt och hålla sticken stadigt.

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnigelMedTurbo:

spelat nån gång med FFB stick? spelat flight sim ? då borde du veta meningen med den där meningen.

den tar i när du drar sticken back pga G force. så du får det svårt och hålla sticken stadigt.

Ah, nu förstår jag! Tack

Permalänk
Avstängd

Använder en Logitech Attack 3, fungerar utmärkt!

Permalänk

Vill man ha force feedback finns ju Logitech G940 också. Tyvärr har den ett konstruktionsfel så att en av rattarna på gasen börjar "spika" om man har otur. Det är en sladd i gasreglaget som är för kort, men Logitech vägrar fixa det - jag fick en ny istället, vad jag nu ska ha den till... Får väl pilla isär den och fixa det när garantin går ut.

Hursomhelst, förutom det är det en utmärkt spak med bra force feedback.

Visa signatur

__________
Rickenbacker

Permalänk

Varför i hela friden har så många force feedback joystickar försvunnit från marknaden?? Nån som kan förklara?
Har haft/har en Extreme 3D Pro men den höll inte länge (drar åt ett håll), så 3D Pro är typ uteslutet för mig, då har man väl bara X52 kvar..