Google Chrome fortsätter växa bland SweClockers läsare

Permalänk

Chrome är så jävla överskattat, dom som säger att den är så jävla mycket snabbare och bättre än FF har ju uppenbarligen något fel på sin dator!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk

Chrome har enligt mig ett mycket skönare GUI. Dessutom är det snabbt att ladda igång och har ett bra system för favoriter. Den tar även upp lite skärmyta vilket gör det hela ännu bättre.

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

För alla dem som säger chrome är snabb, då borde ni testa följande webbläsare, FF aurora och opera swordfish(11.5), surfa runt på era favorit sidor i några minuter, inga hastighetstester utan bara surfa runt på alla sidor som ni använder, sedan kommer ni att märka att dem är lika snabba som chrome, som sagt verkligheten är annorlunda än vad tester säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdroffe:

Chrome är så jävla överskattat, dom som säger att den är så jävla mycket snabbare och bättre än FF har ju uppenbarligen något fel på sin dator!

Går ju säga båda vägarna

Skrivet av buddaz:

För alla dem som säger chrome är snabb, då borde ni testa följande webbläsare, FF aurora och opera swordfish(11.5), surfa runt på era favorit sidor i några minuter, inga hastighetstester utan bara surfa runt på alla sidor som ni använder, sedan kommer ni att märka att dem är lika snabba som chrome, som sagt verkligheten är annorlunda än vad tester säger.

Då kan man väl säga att det är snabbt om det är lika snabbt som dom du nämner, eller?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

rymdstollen!! beror på vilket os man har tror jag i mitt ubuntu suger ff arne i laddtider medans chrome kickar igång hundradelen efter att fjäderknappen i musknappen släppt bläcket!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör med Mozilla Firefox 5 just nu, men den krashar rätt så ofta...
Skulle gärna använda Google Chrome om det inte vore för att dem spionerar hela tiden på vad man skriver in och kollar på för webbsidor.
http://www.idg.se/2.1085/1.332176/insticksprogram-avslojar-na...
Premunererar även på PC Tidningen och där står det i ett par sidor om att Google ser allt man gör på internet om man använder det.

Permalänk

Ni har inte webbläsarstatistik för den mobila sajten?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Emil_98:

Kör med Mozilla Firefox 5 just nu, men den krashar rätt så ofta...
Skulle gärna använda Google Chrome om det inte vore för att dem spionerar hela tiden på vad man skriver in och kollar på för webbsidor.
http://www.idg.se/2.1085/1.332176/insticksprogram-avslojar-na...
Premunererar även på PC Tidningen och där står det i ett par sidor om att Google ser allt man gör på internet om man använder det.

Yea right...du finns en ruta där man kan kryssa i om man vill att de ska se vilka sidor du är på för att öka hastigheten till de populäraste sidorna i nästa versions Chrome Vem fan skulle ha nytta av att se vilka sidor du vart på? De får ju inte fram lösenord precis

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Själv har jag kört med google chrome sedan det kom ut och tänker inte byta, gillar utseendet och hur man hanterar bokmärken.
Jag skiter i om FF är 1 ms snabbare på att ladda, jag har tid att vänta

Permalänk

Jag föredrar chrome för att det har funkat bäst för mig, har använt internet explorer, safari, google chrome samt firefox och personligen tycker jag att safari och chrome är de bästa samt de härligaste att sitta vid :). Vinnaren blir då chrome för att den är snabbare samt att jag hade lite problem med safari.
Jag säger inte att FF är dåligt men bara att jag föredrar chrome före FF (har för den delen använt mig av FF tidigare o tycker inte det är något fel med webbläsaren i sig).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av P-NILZ:

Nej jag tänkte på nightly builds från http://www.webkit.org/

Känner att jag inte har någonting att argumentera emot här, det hade bara varit idiotiskt. Och jag antar samtidigt att du aldrig använt en mac i företagssammanhang.

Nej det har jag inte.:P DÄREMOT har jag utvecklat Mac och dess användande i företagsmiljö. Minns inte vilken tråd, men är du nyfiken på vilket svar jag gav kan du alltid kolla de inlägg jag har skrivit (vilka nås via min profil:)).

De andra webbläsarna kanske har någon annan fördel, men en del skaffar saker, datorkomponenter fast de "bara" spelar harpan eller gör ett blogginlägg här och där och då är ju frågan om man behöver en webbläsare med muskler - kanske kanske inte, men folk skaffar dessa saker i alla fall.:P

När jag köper Apple så får jag det bästa av två världar. Jag får "musklerna på köpet" plus att jag slipper det aber som många i win-gänget ofta kan brottas med, nämligen "Vilken webbläsare ska jag ha som passar mina behov och som inte är lika klumpig som IE"? Med användandet av Safari slipper tänka på sådana bekymmer: jag har en problemfri värld från start och behöver inte fundera i liknande tankebanor.:)^^

My EnKrona.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av bjonss13:

rymdstollen!! beror på vilket os man har tror jag i mitt ubuntu suger ff arne i laddtider medans chrome kickar igång hundradelen efter att fjäderknappen i musknappen släppt bläcket!

Jo, det är ioförsig sant

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Yea right...du finns en ruta där man kan kryssa i om man vill att de ska se vilka sidor du är på för att öka hastigheten till de populäraste sidorna i nästa versions Chrome Vem fan skulle ha nytta av att se vilka sidor du vart på? De får ju inte fram lösenord precis

Spelar det någon roll om dom har nytta av det eller inte? Det är väl lika integritetskränkande ändå?

Ursäkta dubbelposten.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdroffe:

Spelar det någon roll om dom har nytta av det eller inte? Det är väl lika integritetskränkande ändå?

Ursäkta dubbelposten.

Det du inte ser har du inte ont av, däremot vad du tror...

Permalänk
Medlem

Använde chrome ett tag men scrollningen är så seg jämfört med firefox, fast den laddar sidorna en aningen fortare.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Skrivet av omega:

Det du inte ser har du inte ont av, däremot vad du tror...

Det är personligt vad man tycker om att folk ser vad man gör på nätet, precis som valet av webbläsare

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk
Medlem

VARFÖR INTERNET EXPLORER?!

själv använder jag den nya firefox, det har dock slutat fråga om jag vill spara flikar då jag stänger ner... varför vet jag inte, irriterande. Använder också chrome emellan åt, men firefox först och främst :3

Permalänk

Hade firefox några år men efter att det började frysa fast så bytte jag till chrome

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Finns det något vettigt alternativ för NoScript till Chrome ännu? En av orsakerna jag inte bytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Använde chrome ett tag men scrollningen är så seg jämfört med firefox, fast den laddar sidorna en aningen fortare.

Hur menar du att den ar seg? Jag har aldrig haft nagra problem med att scrolla i Chrome men du kanske pratar om nagot helt annat?

Visa signatur

|Antec 200|Asus M4A89GTD PRO|Phenom II x4 965@4GHz|Corsair A70|Asus HD6870|AData 2x2GB CL9 1600MHz@8-8-8-24|1TB Samsung f3|OCZ 600MXSP 600W|Asus PHC3-150|Asus VH242H 24"|

Permalänk
Entusiast

Använder Chrome.
Firefox var en favorit, men allt eftersom firefox växte blev den allt segare och till slut hamnade den i samma båt som Internet Explorer: En stor, seg och tungrodd mastodont.

Nu på sistone, i och med version 5, verkar det som om Mozilla börjar öppna upp öronen och förstå att användare inte vill ha en mastodont, utan en smäcker, smidig och snabb webbläsare. Nu återstår det om Mozilla kommer att hålla sig i det spåret.

En annan anledning till varför jag överväger Chrome, är att chrome fungerar så bra ihop med andra Google-lösningar och system, såsom Android, Documents med mera.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Chrome is the shit! Använde Firefox för många år sedan och tyckte det fungerade riktigt bra. Efter köp av senaste datorn blev det IE, vilket är vidrigt segt. Har inte ångrat bytet till Chrome.

Visa signatur

| i7 4790 K | Asus Z97-A | Gigabyte RTX 3060 12GB | 16 GB XMS 1600 | Samsung SSD 850 Pro 512 GB | Spinpoint F3 1 TB *2 | AX 750 W | Fractal Design R3 vit | Noctua NH-U12P | Asus Xonar Essence STX |
Nintendo switch, PS 3, Wii, C-64 & Mega Drive

Permalänk

Intressant att Firefox tappat mest. Internet Explorer går faktiskt inte ner i samma takt. Jag har kört med Google Chrome en längre tid. Firefox 4 och 5 är helt okej men har för mig att vissa av tilläggen jag brukade köra inte var kompatibla eller något liknande. Blir faktiskt lite sugen på att testa Opera igen det var ett tag sen sist.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Nu när Chrome har Adblock och Noscript så ser jag personligen ingen anledning att byta till något annat.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag känner ingen nostalgi för Firefox, än om jag erkänner att Mozilla går till historien som en av de viktigaste organisationerna i att förbättra och utveckla webben. Å andra sidan är jag inte lika imponerad av Chrome som många andra här.

Visst ett skäl är att jag samtidigt föredrar Firefox + vimperator, och inget tillägg hittills för Chrome har fungerat lika bra, fast inte det enda. Frånsett tillägg tycker jag att Firefox har bättre hantering av många tabbar. Grupperingar av öppna tabbar är också en utmärkt lösning i Firefox, där man enkelt kan byta mellan olika projekt och till det relaterade länkar.

Sett till stabilitet ser jag inga större skillnader. Nu använder jag visserligen mest Firefox och då Chromium i Linux, men har under flera år inte drabbats av några krascher att prata om. Det finns plus och minus med båda, men det är lite synd att de båda läsarna börjar bli mer och mer lika varandra.

Den här gången föll min röst på Firefox, men jag har mer och mer börjat använda mig av Luakit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Nu när Chrome har Adblock och Noscript så ser jag personligen ingen anledning att byta till något annat.

NoScript finns inte för Chrome. Du kanske tänker på Notscript som inte är samma sak?

Här är en kommentar om det från han som utvecklat NoScript
http://forums.informaction.com/viewtopic.php?f=8&t=6332#p2734...

Permalänk
Skrivet av Imdak:

Finns det något vettigt alternativ för NoScript till Chrome ännu? En av orsakerna jag inte bytt

https://chrome.google.com/webstore/detail/odjhifogjcknibkahlp...

Något krånglig att installera men finns bra instruktioner att följa

Permalänk
Medlem

Chrome var tidigare avsevärt snabbare än firefox, men numera är Firefox jämförbart och riktigt trevligt att använda. Men för mig kvittar det, de ser ju ungefär likadana ut.

Permalänk
Medlem

De gånger jag startar Firefox blir jag fly förbannad på alla tabbar som ska öppnas pågrund av uppdateringar av addons. Jag har inte hittat hur man stänger av det vilket i sin tur gör det till den sämsta webbläsaren i mitt tycke. När man exekverar webbläsaren ska man så snabbt som möjligt kunna navigera dit man vill, inte jaga kryssrutor på nyöppnade tabbar.

Chrome är verkligen bra, men jag har inte riktigt vant mig så jag är fast med IE av gammal vana (svårt att lära en gammal hund sitta?). Men använder Chrome mer och mer

Även om det finns en lösning på Fx-problemet så är det inte enkelt att åtgärda och förtjänar inte mitt användande

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

https://chrome.google.com/webstore/detail/odjhifogjcknibkahlp...

Något krånglig att installera men finns bra instruktioner att följa

Inte samma sak som NoScript.

Själv kör jag FF5 och körde FF4, FF3. Startar blixtsnabbt, laddar sidor fort och har trotts två veckors uptime med ett 30-tal sidor öppna varken blivit segt eller kraschat som en för en del.

För dig som påstod att Safari har allt och är en optimal webläsare och att allt som var Mac var bäst säger jag såhär: Safari finns på PC. Ingen använder det. Safari är säkert jättekomplett som webläsare. Om man är en "svensson" i datorsammanhang.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)