Permalänk
Medlem

Galaxy S2 eller Iphone 4?

Hej
Nu är det dags för en nu lur, men jag vet inte vilken?

Det står mellan Samsung Galaxy S2 och Iphone 4.

S2 = ca 5000 kr
Iphone 4 = ca 6000 kr (16 gb)

Jag har haft en Android lur innan (x10 mini) och jag tycker att det inte finns några roliga appar , kan det bero på att alla appar inte är tillgängliga för min telefon? Har haft problem med en app som skulle finnas i Market men den fanns inte för mig. Fick då reda på att den inte var tillgänglig för X10 Mini

Jag tycker App Store hos Iphone 4 har större utbud av spel och vanliga appar. S2an har ju iförsig bättre processor och kamera och lite större skärm , men sen kommer ju Iphone att få iOS 5 också som gör att jag hellre vill ha en Iphone istället för Android Men sen så kostar ju Iphonen 1000 kr mera också, så är det värt det? Eller är S2an en kanonlur?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

skaffade själv en S2 nyligen och är grymt nöjd med den!

Men jag tror det är lite som många säger, alla dom nya telefonerna är riktigt bra så du blir nog nöjd oavsett vilken du köper

Är det annars något speciellt spel eller speciell app du är ute efter?

Själv installerade jag just FPSE till min lur, det är en PSX emulator som gör att jag kan köra alla dom gamla klassiska PSX spelen vilket kommer göra morgondagens tur på båten till Finland betydligt roligare

Och ja jag har faktiskt en gammal PSOne hemma i garderoben med en massa spel så jag är laglig ifall nu någon tänker påpeka nå sånt

Permalänk
Skrivet av xeno95:

Hej
Nu är det dags för en nu lur, men jag vet inte vilken?

Det står mellan Samsung Galaxy S2 och Iphone 4.

S2 = ca 5000 kr
Iphone 4 = ca 6000 kr (16 gb)

Jag har haft en Android lur innan (x10 mini) och jag tycker att det inte finns några roliga appar , kan det bero på att alla appar inte är tillgängliga för min telefon? Har haft problem med en app som skulle finnas i Market men den fanns inte för mig. Fick då reda på att den inte var tillgänglig för X10 Mini

Jag tycker App Store hos Iphone 4 har större utbud av spel och vanliga appar. S2an har ju iförsig bättre processor och kamera och lite större skärm , men sen kommer ju Iphone att få iOS 5 också som gör att jag hellre vill ha en Iphone istället för Android Men sen så kostar ju Iphonen 1000 kr mera också, så är det värt det? Eller är S2an en kanonlur?

Kör på Galaxyn, den är mycket snyggare och bättre rent prestanda mässigt!

Jag kan hålla med om att det har varit lite snålrikt med bra appar till Android men nu börjar Android Market ta fart och nu finns det faktiskt mycket "smågodis" att ladda ner

Sen kommer även Google + (Nya facebook) vara anpassad för Andorid telefoner/surfplattor vilket är rätt nice

Visa signatur

N64 Conker´s Bad Fur Day = Mästerverk

Permalänk
Medlem

iPhone 4 är en utmärkt smartphone som trots sin nu relativt gamla hårdvara fortfarande känns rapp... men om du vill ha en iPhone så skulle jag idagsläget försöka ha lite tålamod och vänta på nästa version (4S/5). Ryktena går ju vilt angående när den dyker upp men enligt de flesta rykten så är den sannolikt bara ett par månader bort nu, vilket känns rätt troligt.

Det kommer känns surt att köpa en 4:a så här sent om sen 5:an lanseras ett par månader senare.

Vad som kommer vara förbättrat i den nya iPhonen är ju också något som det ryktas flitigt om. Men en sak som dock känns relativt säkert är att den kommer få samma processor som nu sitter i iPad 2(A5), om dock lite nerklockad för bättre batteritid.

Det betyder en saftig prestandaökning, framförallt vad gäller den grafiska biten. Så om man gillar spel vill man inte missa den nya processorn Spel som Real Racing 2 och Infinity Blade på iPad 2 ser galet bra ut och allt flyter på som smör (och då kör de även med anti-aliasing som man inte behöver på iPhone).

Så kan du vänta så rekommenderar jag det. Annars är, ju som andra här säger, SGS 2 en utmärkt smartphone med bästa hårdvaran på marknaden. Utbudet av (nyutvecklade) spel för Android är dock fortfarande inte lika bra som för iOS som du säger.

Permalänk
Medlem

Visst finns det mer spel i app store, men är det så jävla roligt att spela då? Räcker med Angry Birds och Fruit Ninja för min del

Kör på S2an alternativt vänta på S3an som ryktas släppas i höst(?)

Om du gillar att filma/ta kort och kolla på film så är det S2. Du filmar samt spelar upp filmer i 1080p. Om jag skulle köpa S2 (jag har bara S) så skulle jag nog köpa en Samsung SmartTV också. Då använder du mobilen som fjärrkontroll. Det är ganska soft

För övrigt sinnessjukt att iPhone 4 kostar 1k mer än S2. S2 är en mycket bättre telefon.

Visa signatur

"Maybe if you weren't so distracted by sick children in Africa, you could've put a little more thought into Windows Vista."

Sheldon Cooper

Permalänk
Medlem

Att välja mellan två telefoner som kör helt olika operativsystem är ingen lätt sak och i slutet handlar allt om ditt eget tycke. Vissa föredrar Android medan andra föredrar IOs.

Hårdvarumässigt har det väll sällan funnits anledning till att välja IPhone4 över någon annnan? Utvecklingen på Android telefoner är väldigt mycket högre och det är mycket mer pris krig här vilket också kommer ge dig som slutkund mer hårdvara för mindre pengar. Det jag vill komma till är att om man väljer IPhone så gör man inte det för hårdvaran utan snarare för operativet.

Edit. Stämmer det verkligen att man inte kan sätta en random mp3 fil på sin IPhone till att användas som ring signal? Har hört ryckte om detta men har svårt att tro på det?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag var väldigt emot iphone tills jag fick en iphone4. Det är en bra, stabil och grymt polerad telefon. Man vet också att man kan köra alla program som finns i app storen. Sen finns det självklart saker som jag stör mig på med ios (ingen jailbreak), tex att man har inte direkt något filträd, vilket gör att du inte kan använda telefonen som usb-minne. Och att du behöver betala $99/år för att köra egen kod på den.

Skrivet av SnowJim:

Stämmer det verkligen att man inte kan sätta en random mp3 fil på sin IPhone till att användas som ring signal? Har hört ryckte om detta men har svårt att tro på det?

Ptja, det är inte lika enkelt som på min gamla SE, men det går. Jag byter inte ringsignal tillräckligt ofta för att det ska störa mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

Hej
Nu är det dags för en nu lur, men jag vet inte vilken?

Det står mellan Samsung Galaxy S2 och Iphone 4.

S2 = ca 5000 kr
Iphone 4 = ca 6000 kr (16 gb)

Jag har haft en Android lur innan (x10 mini) och jag tycker att det inte finns några roliga appar , kan det bero på att alla appar inte är tillgängliga för min telefon? Har haft problem med en app som skulle finnas i Market men den fanns inte för mig. Fick då reda på att den inte var tillgänglig för X10 Mini

Jag tycker App Store hos Iphone 4 har större utbud av spel och vanliga appar. S2an har ju iförsig bättre processor och kamera och lite större skärm , men sen kommer ju Iphone att få iOS 5 också som gör att jag hellre vill ha en Iphone istället för Android Men sen så kostar ju Iphonen 1000 kr mera också, så är det värt det? Eller är S2an en kanonlur?

Jag skulle tagit SGS2, mycket bättre prestanda. Du såg inte apparna på market för att x10 mini inte stödjer multitouch och då ser du inte multitouch apparna på market

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem

S2 vinner ju om man tittar på det rent featuremässigt men iPhone 4 har kanske fler apps. Fast mycket är ju bara dubletter. De bästa appsen brukar finnas till båda. Finns det någon app som du absolut vill ha som INTE finns till iOS/Android? Har både telefonerna och jag gillar att S2 klarar Flash (används inte ofta men bra att ha) och är lättare + större skärm.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Medlem
Skrivet av grovlimpa:

Ptja, det är inte lika enkelt som på min gamla SE, men det går. Jag byter inte ringsignal tillräckligt ofta för att det ska störa mig.

Varför är det så?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar ifrån alla

Det verkar som att det finns fler appar i android market som jag inte kan ladda ner på min X10 Mini.

Men att vänta till hösten osv vet jag inte om jag orkar är så grymt trött på min X10 Mini så en ny lur kommer införskaffas nu i juli :). Jag tycker Apple är lite roliga som pratar om att dom ska släppa nästa version av en produkt när dom precis släppt något nytt.

Men i nuläget så lutar det nog åt en S2 iallafall då den är bättre hårdvarumässigt

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

Tack för snabba svar ifrån alla

Jag tycker Apple är lite roliga som pratar om att dom ska släppa nästa version av en produkt när dom precis släppt något nytt.

Lite intressant med tanke på att en ny iPhone inte har släppts på 1 år och i telefonbranschen är det ganska "lång" tid och Samsung har i princip släppt G1 och G2 med 1 års mellanrum.

Permalänk
Medlem

Min uppfattning är något åt detta hållet : http://www.youtube.com/watch?v=FL7yD-0pqZg

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Min uppfattning är något åt detta hållet : http://www.youtube.com/watch?v=FL7yD-0pqZg

Det där är bara löjligt. Apples har inte lyckats bli så stora på mobilmarknaden för att de hjärntvättat folk. De gör produkter folk gillar vilket visas gång på gång i undersökningar hur nöjda folk är med sina produkter. Säger dock inte att deras produkter passar alla.

Visst finns de personer som köper Apples produkter bara för att det är Apple, precis som det finns folk som aldrig har haft en Apple produkt men ändå "vet" att det är skit. Det är väldigt "inne" att tycka illa om Apple.

Varför är det så svårt att acceptera att alla inte har samma åsikt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det där är bara löjligt. Apples har inte lyckats bli så stora på mobilmarknaden för att de hjärntvättat folk. De gör produkter folk gillar vilket visas gång på gång i undersökningar hur nöjda folk är med sina produkter. Säger dock inte att deras produkter passar alla.

Visst finns de personer som köper Apples produkter bara för att det är Apple, precis som det finns folk som aldrig har haft en Apple produkt men ändå "vet" att det är skit. Det är väldigt "inne" att tycka illa om Apple.

Varför är det så svårt att acceptera att alla inte har samma åsikt?

En hel del av de jag känner till som köpt IPhone har gjort det utan att ens testa den eller för den delen någon av konkurrenterna utan endast gått på att det är just en IPhone och att det är "inne". Med dagens teknik så är det väll ganska svårt att inte bli nöjd med en smartphone när man går direkt från en "vanlig" icke touch telefon? Just därför tycker jag att videon passar ganska bra.

Medan en typisk användare av IPhone inte klagar över ex strulet att sätta en mp3 som ringsignal så sparkar den typiska Android ägaren bak ut efter som Android användare förväntar sig flexibilitet. Kanske detta är en del till varför IPhone folk framstår som nöjdare?

Självklart passar detta inte in på alla med jag uppfattar det som större delen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Hårdvarumässigt vinner SGS2.
Mjukvarumässigt vinner SGS2 (funktioner i förhållande till iOS 4 och 5).
Användarvänlighet vinner iPhone.

Apple revolutionerade smartphones med sina första modeller, vilket gav upphovet till konkurrensen vi ser idag. När de sedan visade hur duktiga de var på snygg design och enkla, stilrena, men ändå snygga gränssnitt så föll okunniga människor pladask. Efterfrågan steg, och även priset, alltså också känslan av lyx. Idag ligger inte Apple före rent tekniskt, men köparna är allt som oftast inte så tekniska heller, och därför kan Apple behålla sitt extremt goda rykte - vilket leder oss till denna tråden.

Kort sagt, Apple gör bra produkter för den stora massan och inriktar sig på stilrena och användarvänliga lösningar, därför blir de också väldigt hypade. Men du skulle väl ändå inte köpa en mobil som är ett år äldre än andra modeller om du jämförde något annat än just iPhone? Särskilt inte om den gamla mobilen är dyrare ...

Jag har Apple-produkter själv, och jag är nöjd, men att köpa en produkt som är så pass äldre, när SGS2 dessutom slagit iPhone 4 i alla stora recensioner jag sett, vore bara ett dumt beslut.

Permalänk
Medlem

Alla gånger s2. Är en extremt fin telefon. Sedan så slår den iphone4 teknikmässigt. Men då kommer den stora frågan vad du gillar för os? Personligen så är jag Android fan och ska egentligen inte sitta och rekomendera något. Men när jag gick in på vilket os man skulle välja så föll jag för Android direkt. Känner mig låst med iphone jämnfört med android. Bästa är väl att gå till en butik där du kan prova själv vilket os som passar dig bäst. Tyvärr så finns det för många fanboys/girls som kan dö för att bara få rätt. iphone är snygga medans tex s2 har bra hårdvara

.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Kör android. Som vid Apples alla produkter blir du låst till dem.

För mig, som gillar att modda, trixa och fixa så hade det känts som ett fängelse att ha en Iphone/Mac.

Permalänk
Inaktiv

Tror att iphone 4 är en bättre telefon, vem behöver dual core i mobilen?, men jag skulle ändå valt Galaxyn då jag verkligen hatar itunes.