Permalänk
Medlem

Speltips?

Letar efter ett nytt spel att spela. Nått i äventyrsstil där man utforskar övergivna byggnader och liknande, låter kanske jävligt flummigt. Gärna mycket pang pang också, fast helst inga zombies eller andra nerdrogade alien tomtar.

Permalänk
Medlem

Fallout 3 och Fallout New Vegas.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusL:

Fallout 3 och Fallout New Vegas.

Där finns det ju ton med "nerdrogade alien tomtar", eller iaf muterade

Vet inte om det finns så många spel du kan utforska hus osv men om du ger oss lite mer beskrivningar på den typ av spel du eftertraktar så kan i alla fall jag nog ge dig några ackurata tips.

Permalänk
Medlem

Hmm, något liknande stalker serien fast inte så mycket skräck, om det nu är mycket skräck i de spelen (?). Asså något "open-world" där man går runt och utforskar, sen ska det gärna vara en bra story också.

Permalänk

RAGE kommer ut om någon månad eller två. Detta kommer dock också innehålla diverse mutanter och liknande. Vill du ha ett spel med post-apokalyptiskt tema men som inte har mutanter och/eller zombies så blir du nog besviken.

Permalänk
Medlem

Skulle satsa på New Vegas i så fall. Fallout 3 är okej också, men Bethesda är ju som de är när det gäller att bygga trovärdiga världar (där 10 pers betyder att du är i mitten av en sprudlande metropol).

Permalänk
Medlem

Beror väl på hur den menar med utforskning osv men ta en titt på "The Experiment". Inte direkt open world men tror nog du kan finna det internsant.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Just Cause 2!!! Det bästa spelet jag spelat på länge.

Permalänk
Medlem

Skyrim...

Permalänk
Medlem

Om "pang pang" inte är ett måste, så borde du titta på The elder scrolls serien. Speciellt Morrowind eller Oblivion som är 3:e respektive 4:e spelet i serien. Värt att testa för om du gillar det, så har du något att göra ett bra tag fram över. 5:e spelet Skyrim kommer också ut i november.

Permalänk
Medlem

Divinity 2 är ju både snyggt och har långt spelvärde och det blir inte sämre av att du utforskar världen med hjälp av dvs quests heller. Och som nämndes tidigare är Just Cause 2 redigt skoj det med jag sitter faktiskt oxå precis nu och spelar igenom det.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

S.t.a.l.k.e.r spelen är ju grymma enligt mig, men då är det ju en massa nerdrogade tomtar... och zombies.

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk

BFBC2???

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Skrivet av Xclusiv8:

Just Cause 2!!! Det bästa spelet jag spelat på länge.

då jag ej kunde lira det pga graffe kortet på min förra dator,så gick jag miste om detta underbara spel(well,körde demot på konsol,men det var inget att hänga i jul granen med då det gick på tid samt att styrningen för sådana här spel inte är den bästa på konsol).
men nu har man ny datorn och nu plöjer man igenom detta spel med alla inställningar på max.
fy satan vad stort det är,finns hur mycket som helst att panga på och skjuta sönder:D
GTA spelen känns som ett minne blott när man sitter klistrad vid detta spel;)
rekomenderas.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer