blåskärm av senaste versionen av utorrent

Permalänk
Medlem

blåskärm av senaste versionen av utorrent

hej
upplever ni blåskärmar med senaste versionen av utorrent och windows 7? har om senaste återupptagit initiativet att sedda.kubuntu linux men mina två datorer kraschar båda två. båda kör windows 7 home men ena är 64 bitars. har dual boot men upplever inte samma problem under kubuntu
i windows brukas avsåg men enligt rapporterna hittar DN ej några virus. tycker det hela verkar suspekt.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk

Visst har utorrent börjat gå åt fel håll, "bloatat"!? Vilken ska man använda numera?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Inga problem med uTorrent 3.0 i Windows7 64bit här iaf.
Håller med om att börjar bli riktigt jävla bloatware dock

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Utorrent börjar bli bloatware samt att de våldtar torrent regler så långt det går.

Finns många andra klienter dock till Windows är det lite mindre än vad det är för Linux/Mac
Deluge är fin, mycket lik Utorrent, sen finns Ktorrent utöver andra bra finns rTorrent samt Transmission som är mycket slick och är så långt från bloatware man kan komma dock så stödjer de inte Windows.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Utorrent börjar bli bloatware samt att de våldtar torrent regler så långt det går.

Finns många andra klienter dock till Windows är det lite mindre än vad det är för Linux/Mac
Deluge är fin, mycket lik Utorrent, sen finns Ktorrent utöver andra bra finns rTorrent samt Transmission som är mycket slick och är så långt från bloatware man kan komma dock så stödjer de inte Windows.

Deluge såg intressant ut! Tack

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

hej
under linux nyttjar jag ktorrent. har tidigare brukat deluge under tiden vanliga ubuntu fanns installerat. har som sagt bara problem i windows. under linux fungerar programmen fint. tidigare har det fungerat utan problem men den tiden verkar vara förbi.

hur länge har ni vanligtvis era torrentapplikationer online? ena datorn har fungerat felfritt under drygt två års tid men nu uppkom 1:a kraschen redan efter 15 min och det enda som gjorts var att installera utorrent från deras hemsida.

andra datorn går inte längre att starta pga korrupterat filsystem.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pcman:

hej
under linux nyttjar jag ktorrent. har tidigare brukat deluge under tiden vanliga ubuntu fanns installerat. har som sagt bara problem i windows. under linux fungerar programmen fint. tidigare har det fungerat utan problem men den tiden verkar vara förbi.

hur länge har ni vanligtvis era torrentapplikationer online? ena datorn har fungerat felfritt under drygt två års tid men nu uppkom 1:a kraschen redan efter 15 min och det enda som gjorts var att installera utorrent från deras hemsida.

andra datorn går inte längre att starta pga korrupterat filsystem.

Servern har den uppe ett tag ibland, på vanliga datorn sitter den igång kanske ett par timmar..

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.