Permalänk
Medlem

GTA IV PÅ GTS 450??

Har precis köpt nytt grafikkort, precis som ovan, Geforce Gts 450.
När jag installerade drivrutinerna osv så kände jag för att starta Gta IV för att testa grafikkortet. Men det kanske konstiga var att det laggade ganska mycket. Jag har en intel core 2 quad Q9550 2.83ghz.

Förr hade jag en intel core 2 duo E4600 samt ett Geforce 9500gt och kunde lira gta utan problem!

Vad är nu felet? Jag har ju ganska mycket bättre grejjer än jag hade innan, snälla hjälp!

Permalänk
Medlem

GTS450 är klent. Testa sänka allt till low och kolla om det laggar då med.

"bajs" bort, helt onödigt
Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

GTS450 är klent. Testa sänka allt till low och kolla om det laggar då med.

It does. Helt sjukt med tanke på alla videos jag sett på youtube då folk lirar spel med högsta grafik.

Permalänk
Medlem

Konstigt, jag spelar ju med ( kolla signaturen ) allt på high med 30-40fps!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Precis. Jag tror att det är nåt som inte stämmer..

Permalänk
Medlem

Har du senaste patchen ?

Permalänk
Medlem

GTA4 laggar utav [sätt valfritt antal svordomar] om du inte har uppdaterat till senaste patchen. När du har gjort det borde det funka bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Har du senaste patchen ?

Precis tagit den senaste härifrån: http://www.nvidia.co.uk/object/win7-winvista-64bit-275.33-whq...

Permalänk
Medlem

har ett GTS 450 i riggen i sign just nu i väntan på mina nya kort, måste säga att de presterar bättre än jag trode,, så något är nog galet, som dom andra sagt- senaste patchen?

PS. Med patch menar vi patch till spelet, inte drivrutiner.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Audriana:

Han menar patchen till spelet. Om man inte patchar "uppdaterar" GTA IV laggar det väldigt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

har ett GTS 450 i riggen i sign just nu i väntan på mina nya kort, måste säga att de presterar bättre än jag trode,, så något är nog galet, som dom andra sagt- senaste patchen?

PS. Med patch menar vi patch till spelet, inte drivrutiner.

Oups, my mistake. Det kan nog vara en sån sak. Vart hittar man senaste patchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Audriana:

Oups, my mistake. Det kan nog vara en sån sak. Vart hittar man senaste patchen?

den ska komma automatiskt när man startar spelet om de är ett orginal spel.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Audriana:

Har precis köpt nytt grafikkort, precis som ovan, Geforce Gts 450.
När jag installerade drivrutinerna osv så kände jag för att starta Gta IV för att testa grafikkortet. Men det kanske konstiga var att det laggade ganska mycket. Jag har en intel core 2 quad Q9550 2.83ghz.

Förr hade jag en intel core 2 duo E4600 samt ett Geforce 9500gt och kunde lira gta utan problem!

Vad är nu felet? Jag har ju ganska mycket bättre grejjer än jag hade innan, snälla hjälp!

Du har inte det irriterande felet att det hackar när du klickar på en knapp men om du inte rör tagentbordet flyter det bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGorgar:

Du har inte det irriterande felet att det hackar när du klickar på en knapp men om du inte rör tagentbordet flyter det bra?

Precis! Det var en ganska exakt beskrivning. När jag gasar osv o svänger ( med tangentknapparna) så laggar det satan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

den ska komma automatiskt när man startar spelet om de är ett orginal spel.

Installerade skivan igår, men la inte märke till någon patch update eller liknande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Audriana:

Installerade skivan igår, men la inte märke till någon patch update eller liknande..

ok, den ska komma genom GFWL har jag för mig.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

ok, den ska komma genom GFWL har jag för mig.

Man kan inte bara hämta patch från nätet o lägga in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Audriana:

Man kan inte bara hämta patch från nätet o lägga in?

Här finner du den.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Audriana:

Man kan inte bara hämta patch från nätet o lägga in?

Edit: oops, var för långsam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Audriana:

Precis! Det var en ganska exakt beskrivning. När jag gasar osv o svänger ( med tangentknapparna) så laggar det satan..

Det är nog antagligen windows event log som bråkar. kör msconfig och gå till services, där inaktiverar du windows event log. starta om datorn och för att vara säker kan du titta igen och se om den nu är inaktiv sen borde det bara vara att köra.

Permalänk
Medlem

löste de sig med patchen?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

åfan de är det de är, trode nått var fal när min rigg inte pallade med low, trode det var för att spelet var så sjukt dåligt optimerat:P

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här