Begränsad eller ingen anslutning! Hjälp!

Permalänk
Medlem

Begränsad eller ingen anslutning! Hjälp!

Nyligen så lånade jag ut min grafik-kort till min polare, ett 8500gt. Han skulle bara kolla om det var grafik-kortet i hans dator som spökade.

Iaf, jag fick tillbaka samma dag efter 1 timma, satt tillbaka det i min dator och så nu fungerar inte internet.

Det kommer upp en bubbla nere i hörnet där det står: Limited or no connectivity, på svenska blir det väl Begränsad eller ingen anslutning.

Jag har testa skriva i cmd, ipconfig/release and renew, men de hjälper inte. Jag har också testat att byta sladduttaget in i en annan port på modemet. Jag resetat modemet med or startat om det minst 10 gånger. På modemet finns finns det 4 portar och har 3 datorn kopplade till det, de 2 andra funkar perfekt men inte den tredje då där det kommer limited or no connectivity.

Jag har nForce network controller som drivrutiner på den datorn. Har testa installerat om dom, funkade inte.

Modemet är det Thomson Gateway TG787.

Jag använder inte trådlöst internet, utan sladd.

Jag läste lite på google och försöket hitta ett svar men hittade bara såna som använde Trådlöst nätverk.

Skulle vara sjukt snällt om någon skulle kunna hjälpa mig, eftersom jag är total noob på detta ^^

Visa signatur

Dota 2

Permalänk

Ett allternativ är väll att ringa till din internetleverantör ! Lycka till

Permalänk
Rekordmedlem

Varför babbla om grafikort när det är ett nätverksproblem? har du provat att byta sladd och kollat att du är ansluten på rätt nät och kollar firewalls och mac lås i routern? nvidia har väl dessutom en firevall inbyggt i nätverksdrivern, kolla även den

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Varför jag babbla om grafikort är för allt hände när jag lånade ut det och sedan fick tillbaka det.

Som jag sa, så är jag en total noob på det här ^^

Visa signatur

Dota 2