Permalänk
Medlem

Går det att ni kan plocka ihop ett basic paket åt mig som passar just mitt system? Moderkort, cpu, gpu osv

Permalänk
Medlem

Välkommen hit Aquatuning

Jag ställer mig samma fråga som duckstar, kan ni göra ett "custom" paket åt mig, är inte så insatt så vet inte vad som riktigt krävs. Skulle uppskatta det väldigt mycket.

Sedan undrar jag ääven är det något mer som jag behöver till dessa pumpar
Aquatuning - DIN VATTENKYLNINGS OCH - Innovatek HPPS i - High Power 12V Pumpe Innovatek HPPS i - High Power 12V Pumpe 49047
och Aquatuning - DIN VATTENKYLNINGS OCH - HPPS Plus - 12V Pumpe Innovatek HPPS Plus - 12V Pumpe 49001 för att kunna kopla ihop den med resten av systemet?

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Aquatuning

Tack pAcKiE!

Självklart kan jag plocka ihop ett paket till er.
Jag behöver dock lite mer information.

Titta in i bland era meddelanden så har ni nu ett varsitt från mig

Visa signatur

Aquatuning support Sverige
http://www.aquatuning.se

Permalänk
Medlem

Säger som så många före mig, Välkommen hit

Undrar om även jag kan haka på och be om ett custom paket?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Ni har inga planer på att ta in Lamptron i sortimentet? Söker denna kontroller - Lamptron Fan Controller Touch - 6 Channels Products Model: FC-TOUCH [FC-TOUCH] : Performance-PCs.com, ... sleeve it and they will come

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ungefär hur lång tid brukar det ta innan man får grejerna?

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Aquatuning
Skrivet av Rosslan:

Säger som så många före mig, Välkommen hit

Undrar om även jag kan haka på och be om ett custom paket?

Tackar! Absolut, du har pm

Skrivet av hirsch:

Ni har inga planer på att ta in Lamptron i sortimentet? Söker denna kontroller - Lamptron Fan Controller Touch - 6 Channels Products Model: FC-TOUCH [FC-TOUCH] : Performance-PCs.com, ... sleeve it and they will come

Tack på förhand!

Det är tyvärr inget vi kommer ta in inom en snar framtid.

Skrivet av DarkAlf:

Ungefär hur lång tid brukar det ta innan man får grejerna?

Finns allting i lager och du beställer tidigt så kan ordern gå iväg samma dag, sen tar det oftast 1-2dagar för fraktbolaget att leverera paketet.

Nu skulle vi på Aquatuning behöva Er hjälp!
Gör en önskelista på era 10st favoritprodukter och skicka den till mig via pm eller via mail till info@aquatuning.se.

Visa signatur

Aquatuning support Sverige
http://www.aquatuning.se

Permalänk
Medlem

Hej, är även jag intresserad av att gå över till vattenkylning.

Om det finns möjlighet att du plockar ihop ett system för kylning av en i5 750 och en gtx480, allt internt (har ett stort chassi, borde klara sig) så blir jag glad. Finns då helt klart risk för ett köp också.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk

Var inne och så på hemsidan och måste säga att den är bra översatt.
Men nu till frågan.
Är ute efter Cougar GX 800w och med tanke på att ni har några nätaggregat av Cougar i erat sortiment så kan ni försöka att få tag på Cougar GX 800w.
Cougar har ut sin verksamhet i tysklad presis som ni har med Aquatuning så det borde inte vara något problem hoppas jag.

Vet att Mindfactory.de har Cougar aggragat
Netzteil 800W Cougar GX G800 80+ Gold Modular - Computer Shop - Hardware, Notebook
så det bodre väl inte vara några problem med att få tag på ett hoppas jag.

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem

Trevligt att man får 10% rabatt nu under julafton, enda problemet jag har är att koden inte fungerar så...
Kod: "MerryChristmas2010"

Update: Nu fungerar koden

Permalänk
Medlem

Hatar UPS finns det några möjligheter att få paketen skickade med något annat företag? för ungefär samma pris.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Aquatuning
Skrivet av SmOOthy:

Hatar UPS finns det några möjligheter att få paketen skickade med något annat företag? för ungefär samma pris.

Tyvärr har vi vårat lager i Tyskland och det blir ofta väldigt dyrt, samt att det tar lång tid, om man skickar med vanliga posten eller med andra fraktsätt. Därför har vi då valt att skicka med UPS för att det tar rimlig tid samt att fraktkostnaden är rimlig.

Du får dock gärna pma över varför du inte gillar UPS så kan vi se ifall vi kan förbättra det på något sätt.

Visa signatur

Aquatuning support Sverige
http://www.aquatuning.se

Permalänk
Avstängd

Tjenare!
Tänkte beställa min vattenkylning från just aquatuning!
Vill även förskottsbetala för att minska fraktkostnaden!

Men förstår inte riktigt vad som menas med detta!

Account Name: Aquatuning GmbH
Bank Name: Sparkasse Gütersloh
IBAN: DE16478500650000089666
BIC/SWIFT: WELADED1GTL

Och hur vet jag den exakta svenska kr summan på summan som är där ?
Vill inte att något blir fel
Hjälp uppskattas!

Visa signatur

Citera för SVAR!

i5 750 @ 4.3 Ghz Vattenkylt. 8gb Corsair. 6950 Crossfire. 3x 1 tb Samsung Spinpoint F3 2x 120 gb Corsair SSD Force Series. Fractal Define r2 Svart.

Permalänk
Medlem

Hej Aquatuning,

Jag tänkte bara göra er uppmärksamma på att ni säljer en felkonstruerad produkt. Det rör sig om något så simpelt som Y-Kabel 4Pin PWM auf 2x 4Pin PWM. De har bara anslutit samtliga kablar till kontakten, inklusive RPM-kabeln.

Detta gjorde så att mitt moderkort löpte amok och den ena fläkten gick i fullvarv medan den andra gick i långsammaste möjliga. När jag upptäckte felet så kopplade jag bara loss den ena RPM-kabeln och så fungerade det.

Sen så har den konstiga kontakter för fläktarna, men det löser sig med lite våld.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Aquatuning
Skrivet av DarkAlf:

Hej Aquatuning,

Jag tänkte bara göra er uppmärksamma på att ni säljer en felkonstruerad produkt. Det rör sig om något så simpelt som Y-Kabel 4Pin PWM auf 2x 4Pin PWM. De har bara anslutit samtliga kablar till kontakten, inklusive RPM-kabeln.

Detta gjorde så att mitt moderkort löpte amok och den ena fläkten gick i fullvarv medan den andra gick i långsammaste möjliga. När jag upptäckte felet så kopplade jag bara loss den ena RPM-kabeln och så fungerade det.

Sen så har den konstiga kontakter för fläktarna, men det löser sig med lite våld.

Hej Darkalf,

Det låter mycket konstigt. Tack för tipset, ska kolla upp det.
Ser även ut som att det är fel på bilderna.

Visa signatur

Aquatuning support Sverige
http://www.aquatuning.se

Permalänk

Ni måste få en Frozenq reservoarerna snart, såg att ni hade end capsen men inget annat. Kommer detta i lager inom en snar framtid?

Permalänk

Deras supportavdelning är ju lite av ett skämt.
Felanmälde en EK-pump i början på månaden, fick svaret "I inform our department about the return.". Sen dess har dom inte hört av sig på eget initiativ för att lösa detta, de har inte heller svarat på de två mail jag skickat sedan dess.

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett kylninspaket från aquatuning för en månad sedan, fick produkten levererad men den stämde inte med de beskrivningar som de hade angivit på hemsidan. Den passade inte så jag bestämde mig för att returnera produkten.
Jag mailade de och beskrev vad som var fel och skickade även bilder på vad som inte stämde.
Jag följde de instruktioner som de hade angivit för att returnera produkten och skickade tillbaks den. Detta var den 6:e april. Jag hörde inte ett ljud från de.
Jag har nu fortfarande över en månad efter returen inte hört ett ljud eller fått mina pengar tillbaks på kortet som jag betalade med.
Jag har skickat 3-4 meddelanden till de och frågat vad som händer med mitt ärende. De har inte svarat på någon av mina mail.

Jag betalade med American Express och jag vet att jag kan vända mig till de för att sätta igång en process emot företaget.
Har någon av er varit med om något liknande med företaget?

Hur som helst kommer jag inte ens att rekommendera företaget till min värsta fiende. Deras support är under all kritik, den är helt obefintligt!

Så tänk igen innan ni beställer från aquatuning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av emjay79:

Jag beställde ett kylninspaket från aquatuning för en månad sedan, fick produkten levererad men den stämde inte med de beskrivningar som de hade angivit på hemsidan. Den passade inte så jag bestämde mig för att returnera produkten.
Jag mailade de och beskrev vad som var fel och skickade även bilder på vad som inte stämde.
Jag följde de instruktioner som de hade angivit för att returnera produkten och skickade tillbaks den. Detta var den 6:e april. Jag hörde inte ett ljud från de.
Jag har nu fortfarande över en månad efter returen inte hört ett ljud eller fått mina pengar tillbaks på kortet som jag betalade med.
Jag har skickat 3-4 meddelanden till de och frågat vad som händer med mitt ärende. De har inte svarat på någon av mina mail.

Jag betalade med American Express och jag vet att jag kan vända mig till de för att sätta igång en process emot företaget.
Har någon av er varit med om något liknande med företaget?

Hur som helst kommer jag inte ens att rekommendera företaget till min värsta fiende. Deras support är under all kritik, den är helt obefintligt!

Så tänk igen innan ni beställer från aquatuning...

Jag kan hålla med där, jag mailade flera gånger och fick inget svar, jag skickade dock inte tillbaka grejjerna utan beställde nya ifrån dem *facepalm* så är det ju, är man ensam så kan man bete sig hur man vill...
EDIT: OM, jag säger OM man beställer rätt första gången så funkar det felfritt men som sagt, supporten är värdelös

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

om man beställerfrån er måste man betala svensk tull och moms eftersom (som jag fattat) ert lager ligger i tyskland

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Androg:

om man beställerfrån er måste man betala svensk tull och moms eftersom (som jag fattat) ert lager ligger i tyskland

Tyskland är med i EU. Du betalar tysk moms och du betalar ingen avgift i tull.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Supporten är både bra och dålig. Jag mejlade först "support@aquatuning.se" och fick inget svar. Då testade jag att fylla i deras supportformulär direkt på hemsida. Då fick jag svar på 2 timmar och de löste mitt problem galant.

Visa signatur

COM#1| P8H77-m pro | i7-2600 | 16GB Kingston | MSI 280X | Corsair Neutron 128GB |
COM#2| Rampage extreme III | i7-920@3,5GHz | 12GB OCZ Gold XTC | HD5870 | Corsair GT 120GB |

Permalänk
Medlem

Hur i hela norden avbryter man en order? Råkade dubbelklicka.! Blev helt jätte fel.. dumma tyska sida.. hjälp någon :D!!

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Aquatuning

Hej Alla,

Jag får börja med att ursäkta för den dåliga supporten och närvaron här på Sweclockers.
Tyvärr råkade jag ut för en olycka för några månader sedan och har varit sjukskriven tills nu.

Skrivet av '[Mullvad:

;10983721']Deras supportavdelning är ju lite av ett skämt.
Felanmälde en EK-pump i början på månaden, fick svaret "I inform our department about the return.". Sen dess har dom inte hört av sig på eget initiativ för att lösa detta, de har inte heller svarat på de två mail jag skickat sedan dess.

Har det löst sig? Pma annars så ska vi lösa det!

Skrivet av emjay79:

Jag beställde ett kylninspaket från aquatuning för en månad sedan, fick produkten levererad men den stämde inte med de beskrivningar som de hade angivit på hemsidan. Den passade inte så jag bestämde mig för att returnera produkten.
Jag mailade de och beskrev vad som var fel och skickade även bilder på vad som inte stämde.
Jag följde de instruktioner som de hade angivit för att returnera produkten och skickade tillbaks den. Detta var den 6:e april. Jag hörde inte ett ljud från de.
Jag har nu fortfarande över en månad efter returen inte hört ett ljud eller fått mina pengar tillbaks på kortet som jag betalade med.
Jag har skickat 3-4 meddelanden till de och frågat vad som händer med mitt ärende. De har inte svarat på någon av mina mail.

Jag betalade med American Express och jag vet att jag kan vända mig till de för att sätta igång en process emot företaget.
Har någon av er varit med om något liknande med företaget?

Hur som helst kommer jag inte ens att rekommendera företaget till min värsta fiende. Deras support är under all kritik, den är helt obefintligt!

Så tänk igen innan ni beställer från aquatuning...

Det där lät inte alls bra. Kom pengarna till rätta? Skicka gärna ett PM till mig här på sweclockers så ska jag se vad som hänt.

Skrivet av Manneh:

Jag kan hålla med där, jag mailade flera gånger och fick inget svar, jag skickade dock inte tillbaka grejjerna utan beställde nya ifrån dem *facepalm* så är det ju, är man ensam så kan man bete sig hur man vill...
EDIT: OM, jag säger OM man beställer rätt första gången så funkar det felfritt men som sagt, supporten är värdelös

Återigen får jag be så mycket om ursäkt. Så ska det tyvärr inte behöva vara. Den svenska supporten har tyvärr blivit lidande då det bara är jag som har hand om den. På de tyska kontoret svarar de så gott de kan. Men ibland klarar inte google translate av att översätta svenskan till något vettigt.

Skrivet av am0berg:

Hur i hela norden avbryter man en order? Råkade dubbelklicka.! Blev helt jätte fel.. dumma tyska sida.. hjälp någon :D!!

Pma ditt ordernr så ska jag se om det går att stoppa ordern.

Visa signatur

Aquatuning support Sverige
http://www.aquatuning.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aquatuning:

Återigen får jag be så mycket om ursäkt. Så ska det tyvärr inte behöva vara. Den svenska supporten har tyvärr blivit lidande då det bara är jag som har hand om den. På de tyska kontoret svarar de så gott de kan. Men ibland klarar inte google translate av att översätta svenskan till något vettigt.

Bifogar de första raderna ur mitt mail:

Citat:

Hi!
Since i don't know what primary language you guys speak i'l take this in english to avoid
misunderstandings.

Om de som sitter på kontoret i Tyskland inte behärskar engelska tycker jag att kunderna borde bli informerade om det.
Det är synd att man är missnöjd med det företag som har bäst utbud.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Aquatuning
Skrivet av Manneh:

Bifogar de första raderna ur mitt mail:

Om de som sitter på kontoret i Tyskland inte behärskar engelska tycker jag att kunderna borde bli informerade om det.
Det är synd att man är missnöjd med det företag som har bäst utbud.

De behärskar självklart engelska.

Då måste just ditt mail tyvärr ha ramlat mellan stolarna.

Men om du har beställt dubbelt och då har nya oöppnade produkter hemma, så går de att returnera dem och få pengarna tillbaka.

Visa signatur

Aquatuning support Sverige
http://www.aquatuning.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aquatuning:

De behärskar självklart engelska.

Då måste just ditt mail tyvärr ha ramlat mellan stolarna.

Men om du har beställt dubbelt och då har nya oöppnade produkter hemma, så går de att returnera dem och få pengarna tillbaka.

Tjena!
Såg att du hade skrivit att det tar 1-2 dagar att frakta.
Men mitt paket står som "klar för UPS / ready for ups" i 2 dagar nu,iallafall när jag spårar via det nr jag fick i mailen.
kan ni inte sparka lite på dom? :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag börjar undra om .de har något supportavdelning över huvud taget. Har mailat fyra gånger de senaste två veckorna, varav två gånger på tyska, utan någon som helst reaktion.

En fråga; går det fortare att få varorna skickade om man betalar med kort än om man gör en EU-banköverföring?

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Aquatuning
Skrivet av Swekat:

Jag börjar undra om .de har något supportavdelning över huvud taget. Har mailat fyra gånger de senaste två veckorna, varav två gånger på tyska, utan någon som helst reaktion.

En fråga; går det fortare att få varorna skickade om man betalar med kort än om man gör en EU-banköverföring?

Maila till info@aquatuning.se istället, har tyvärr lite dålig koll över vilka som sitter på supporten till .de.

Ja det går fortare att få din beställning om du betalar med kort. Anledningen är att det oftast tar ett antal dagar för pengarna att flyttas från din Svenska bank till vår Tyska.

Visa signatur

Aquatuning support Sverige
http://www.aquatuning.se

Permalänk

Beställde 2 st Scythe Gentle Typhoon fläktar av er för några dagar sen, riktigt bra service då jag fick dem 3 dagar senare till dörren! Det tackar man för!

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.