Thermaltake Level 10 GT uppgraderas med vattenkylning

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake Level 10 GT uppgraderas med vattenkylning

I SweClockers recension belönades Thermaltake Level 10 GT med utmärkelsen "rekommenderas", trots en mycket udda designlösning. Nu uppgraderas datorlådan med vattenkylning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

intressant!

Dock tror jag inte prislappen kommer vara snäll mot plånboken.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut men bli nog ganska inaktuell pga priset skulle jag gisa på

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt att dom som kör med vattenkylning. Köper "egna" delar själv.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Kul för det som redan har köpt de tidigare chassit, och som vill ha vattenkylnings funktionerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkizzeR.:

Kul för det som redan har köpt de tidigare chassit, och som vill ha vattenkylnings funktionerna

kanske går att köpa deras kit som t.ex corsair med sina sata 6 & usb 3.0 upgrade kit till 800D.
Dock är frågan priset på deras kit isåfall.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tilltalar inte mig iaf, det ser för rörig ut.

Permalänk

1x120 rad?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

1x120 rad?

ja det är ju bara processorn ska kylas och då räcker en 120mm radiator.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

1x120 rad?

240 rad ifall du inte såg det

Har hört mycket dåligt om Thermaltakes vattenkylningssystem... Tycker även "quick fittings" grejerna ser gräsliga ut :/

Permalänk
Skrivet av upl8447:

ja det är ju bara processorn ska kylas och då räcker en 120mm radiator.

Jo men de skulle kunnat ha mer tycker man, eftersom pumpen beskrivs som att den orkar med fler vattenblock, som en inbjudan till att passa på o vattenkyla GPU+CPU på en 120

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

vet inte varför men jag fick en känsla av instegs-vattenkylning, ett system som är superenkelt att hantera och förklarar allt för dig.

Permalänk
Medlem

Tror detta Chassit är perfekt för dom som inte haft vattenkylning innan och vill se hur allt är uppbyggt.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Eller för de som vill ha vattenkylning men inte vill ge sig in på att göra det själv.

Permalänk

Bigwater är nog det största tabu ordet jag vet inom vattenkylning

Permalänk
Avstängd

Vilket bra chassi, skulle jag vilja ha iallafall

Disco Disco :D:D:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Vilket bra chassi, skulle jag vilja ha iallafall

Disco Disco :D:D:D

Untz untz!

Permalänk
Medlem

Bra recension

Designen på chassit tycker jag ser hemsk ut, verkade rätt plastigt med, vänder sig knappast åt den stora massan.
Men så ligger man straxt över 30 års sträcket och ogillar allt vad spejsade chassin heter, möjligt att det är en burk för de yngre.
Ska bra mycket till innan jag byter bort mitt 800D chassit.

Permalänk

fyfan vilken skit :/

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

fyfan vilken skit :/

Håller med. Thermaltake vattenkylning är fruktansvärt dåligt!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Håller med. Thermaltake vattenkylning är fruktansvärt dåligt!

Håller inte med. Jag har Thermaltake själv. Med min AMD Phenom II X4 965 @ 4,2 Ghz med 1,48v, får jag 26 grader Idle(21grader i luften) och cirka 44 i load.

Grym vattenkylning i min erfarenhet i alla fall. Och jag har kittet med dubbelradiator och deras egna block Innovatek XX Flow rev2.0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Jo men de skulle kunnat ha mer tycker man, eftersom pumpen beskrivs som att den orkar med fler vattenblock, som en inbjudan till att passa på o vattenkyla GPU+CPU på en 120

klarar inte en 240 (2x120 radiator i artikeln) CPU + en GPU?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

klarar inte en 240 (2x120 radiator i artikeln) CPU + en GPU?

Jag missade att det var en 240.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Håller inte med. Jag har Thermaltake själv. Med min AMD Phenom II X4 965 @ 4,2 Ghz med 1,48v, får jag 26 grader Idle(21grader i luften) och cirka 44 i load.

Grym vattenkylning i min erfarenhet i alla fall. Och jag har kittet med dubbelradiator och deras egna block Innovatek XX Flow rev2.0.

Jag är tveksam, mycket tveksam. Du får alltså ut mer av ditt Thermaltake system än mitt system med en 360 radiator och en 240 radiator? Jag har ett Aqua Computer Cuplex Kryos HF CPU block och 2st Aqua Computer AquagraFX block till mina GTX460 kort. Använder du Speedfan när du kollar temperaturer?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag är tveksam, mycket tveksam. Du får alltså ut mer av ditt Thermaltake system än mitt system med en 360 radiator och en 240 radiator? Jag har ett Aqua Computer Cuplex Kryos HF CPU block och 2st Aqua Computer AquagraFX block till mina GTX460 kort. Använder du Speedfan när du kollar temperaturer?

Använder Everest Ultimate. Dock spelar det stor roll hur varmt det är i rummet. Tex nu när det är sommar kan min dator ligga i 40 i Idle och cirka 55 load.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Håller med. Thermaltake vattenkylning är fruktansvärt dåligt!

Har du någon egen erfarenhet av Thermaltake vattenkylning?

Permalänk
Medlem

själv använder jag en äldre modell från just Thermaltake (thermaltake bigwater 745) och med nuvarande temp så ligger min cpu på 16 grader i idle och 29 i load.. detta om jag kör mina fläktar på max vid load, annars har jag konstant 16 grader vid lägsta hastighet på fläktarna. men det är ju klart alla "paket" kyler ju inte lika bra trotts samma tillverkare. så råder dom som haft dålig erfarenhet att pröva just denna som jag har grymt nöjd med mitt paket i alla fall

Permalänk
Medlem

Fakta?

Skrivet av Wingfan:

själv använder jag en äldre modell från just Thermaltake (thermaltake bigwater 745) och med nuvarande temp så ligger min cpu på 16 grader i idle och 29 i load.. detta om jag kör mina fläktar på max vid load, annars har jag konstant 16 grader vid lägsta hastighet på fläktarna. men det är ju klart alla "paket" kyler ju inte lika bra trotts samma tillverkare. så råder dom som haft dålig erfarenhet att pröva just denna som jag har grymt nöjd med mitt paket i alla fall

Du skriver 16 grader i idle.

Var sitter du och var tar du kylluften ifrån?

Det går inte att få en lägre temperatur i ett vattenkylningssystem än den luften som radiatorn/radiatorerna matas med.

Ahh... nu vet jag... du kanske har datorn i ett kylskåp?

Visa signatur

Cosmos S
Z370 Gaming Pro Carbon | Watercooled i7-8700K @ 3.70GHz
16GB DDR4 @ 3000MHz | GTX1070 OC 8GB
Win 10 Pro | M.2 NVMe 970 EVO 500GB | Ʃ≈1,75TB SSD | 2TB HDD
Logitech G15 | Razor Lachesis | AOC G2460P 24" 1080P @144Hz

Permalänk
Medlem

Älskar thermaltakes Kandalf LCS chassit som fanns för en massa år sedan. Använder det än idag. Kyler cpu och gpu utan problem, tror dock det sittet en 360rad i den. Googla det vetja.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Har du någon egen erfarenhet av Thermaltake vattenkylning?

Ja, jag har erfarenhet av Thermaltakes vattenkylning.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64