ASUS X73SV-TY075V i5 Sandy Bridge Något att ha?

Permalänk
Medlem

ASUS X73SV-TY075V i5 Sandy Bridge Något att ha?

Hejsan såg att OnOff hade 30% Rea nu och tänkte köpa en ASUS X73SV-TY075V i5 Sandy Bridge.
http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...

Då jag inte hittar så mycket info så frågar jag er Sweclockers om det är något att ha ?

Det enda jag spelar är HoN men det är inte så ofta. Men det ska väl flyta på ?

Vill ha den till att koppla in i tvn bland annat.

Permalänk
Medlem

Köpte precis en k73sv på Onoff i dag med 30% off.. 5000 för den tycker ja är ett väldigt bra pris.
Än så länge är jag väldigt nöjd, har och inte hunnit testa nå spel förutom Sims3 åt tjejen, flöt på bra dock.
Älskar att den använder Grafik kretsen i CPU'n så länge man inte använder nå krävande spel osv.'

Hoppas det hjälpte dig en bit på vägen.

Permalänk
Medlem

köpte den för några timmar sedan, funkat jättebra hittils!

Permalänk
Medlem

Man ju inte köpa en datorn för att folk tycker en är bra dom första timmarna, den ska vara bra efter 1år åtminstone, då det blir knepigare.

Men kanske finns reviews ute på den på nätet, kolla in det

Permalänk
Medlem

Det vart en sån ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Man ju inte köpa en datorn för att folk tycker en är bra dom första timmarna, den ska vara bra efter 1år åtminstone, då det blir knepigare.

Men kanske finns reviews ute på den på nätet, kolla in det

Lite svårt när den bara funnits någon månad.

Permalänk
Inaktiv

SC2 på ultra, flyter på 54 fps.

Min gamla tower, som var ett monster en gång i tiden, 21 FPS på ultra, med 8800GTI XT SLI.

Kostade 20 papp.

Plus, HDMI porten gör den till precis vad jag ville ha, en bra media station.

Byt bara ut den slöa HD'n så är det en fin liten burk som kommer hålla ett tag.. trots GT540M, så tror
jag den klarar mycket nytt. HD'n suger fett, men, en 500 :- fixar det, om du inte har en annan liggande.

Spelade Crysis 2 ikväll på High, landade inte under 45 FPS.

Spel, ja, media, ja, winsuck7, japp.

Tung som fanken dock.. men fint alu-skal. 4990 :- för denna burk tror jag är svårt att slå, även om du
bygger tower/MINI. Min hade förresten 6Gb, inte 4 som det stog..

Permalänk
Skrivet av anon173292:

SC2 på ultra, flyter på 54 fps.

Låter ju rätt jäkla bra.

Enligt notebookcheck.net så flyter SC2 endast i 18fps på ultra med GT540m.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.h...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

SC2 på ultra, flyter på 54 fps.

Min gamla tower, som var ett monster en gång i tiden, 21 FPS på ultra, med 8800GTI XT SLI.

Kostade 20 papp.

Plus, HDMI porten gör den till precis vad jag ville ha, en bra media station.

Byt bara ut den slöa HD'n så är det en fin liten burk som kommer hålla ett tag.. trots GT540M, så tror
jag den klarar mycket nytt. HD'n suger fett, men, en 500 :- fixar det, om du inte har en annan liggande.

Spelade Crysis 2 ikväll på High, landade inte under 45 FPS.

Spel, ja, media, ja, winsuck7, japp.

Tung som fanken dock.. men fint alu-skal. 4990 :- för denna burk tror jag är svårt att slå, även om du
bygger tower/MINI. Min hade förresten 6Gb, inte 4 som det stog..

Härligt.

Men jag har tänkt på att skaffa en SSD till den för det är väl 2 stycken 2.5" platser? Såg ut så på några bilder iaf.

Permalänk
Inaktiv

Har lekt runt lite med den, först en stor varning för CUDA/Optimus, det är ett HELSIKE
att få det att funka straight out of the box, det funkar inte.

Allt man kör hittar bara den integrerade intel kretsen, inte GT540M.

Men, det gick att få igång det med moddad ini till Nvidias 275.33 drivers, så nu funkar
allt som det ska.

För STEAM spel måste man även manuellt adda alla spel i Nvidia kontroll panelen, PITA.

Bytte HD'n på en gång, den som sitter i är slö, ominstallerade ASUS bloatware fyllda Win7.

Gick från 35 s boot -> desktop till 13 s.

Den är knäpptyst, kylningen verkar enormt bra, hör aldrig någon fan-up.

Men, sedan kom det trevliga, OC på GT540M.. Gick att få upp i FPS som motsvarar GT550M på
burken i trevliga 70C..

Väldigt nöjd, och tror jag fått lite mer tro i GT540M för spelande, hade inte tänkt att spela så mycket
annat än SC2 och DOW2 på burken, men nu..

http://forum.notebookreview.com/dell-xps-studio-xps/563356-ov...