Permalänk

Hjälp med SQL-uppgift(er)

Hej!

Har lite rest på en Databas- och SQL-uppgift från det första året av min universitetsutbildning och skulle vilja slå spiken i kistan. Nu har det dock gått lite tid sen jag satt med SQL så det skulle ta mig rätt lång tid att harva mig igenom uppgiften, varför jag tänkte att någon av alla de utmärkta (SQL)programmerare här på SweC kunde sträcka ut en hjälpande hand.

Själva uppgiften är ett grupparbete där vi skapade en databas över en fiktiv livsmedelsbutikskedja och skulle sedan hämta viss data från tabellerna i databasen med hjälpa av MSQL. Databasen är gjord i Access. Nu är det tre frågor (queries) som vi inte fått godkänt på, men dem är nästan klara. För mig skulle det säkert ta rätt många timmar eftersom jag är ovan och skulle göra en massa små misstag utan att veta exakt vad det är jag gör fel. En lite mer erfaren programmerare kan nog se vad som krävs på ett par minuter. Har förresten redan fått lite hjälpt tidigare men fick rest igen; läraren är jäkligt kräsen med hur man löser uppgiften, inte bara att det funkar.

Jag skulle kunna förklara hela uppgiften här i tråden men det är mycket enklare om man kan skicka dokument osv via mail. Helst av allt skulle jag vilja få hjälp IRL, så att säga, och jag är villig att betala nån hundring för det. (en eller två timmars arbete). Det är som sagt ingen svår uppgift såvida man har pluggat eller jobbat lite med SQL och den är från en introduktionskurs i databasmetodik.

skriv i tråden, PMa eller maila.

All hjälp är uppskattad!

/Snorkelfarsan

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Enligt §9 så måste all handel ske i marknaden. Detta gäller även handel med tjänster!

Något mer att tänka på är att vi inte tillåter trådar där man ber om hjälp att lösa en skoluppgift. Du får jättegärna fråga om hjälp när du har specifika problem, men inte fråga om hjälp att lösa en uppgift från början. Detta står inte i reglerna, så det kunde du inte veta innan du skapade tråden, men tänk på det i framtiden!