Permalänk
Medlem

Mionix Naos 5000 Programvaran svarar inte

Hej där!

Jag fick idag hem min Mionix Naos 5000 och skulle börja ställa in inställningarna efter att ha installerat programvaran. Men så fort jag trycker "Apply" så slutar programvaran svara. :S
Inga inställningar sparas i musen. UAC är avstängt och jag kör programvaran som admin.

OS: Windows 7 64-bit
Software ver: 1.16

Har testat:
* Installerat om programvaran
* Startat om datorn
* Provat olika USB-portar

Någon som har haft liknande problem och vet hur jag kan fixa det? Skulle vara grymt tacksam!

EDIT: Det löste sig med en ominstallation av Windows. Var antagligen gamla Razer drivers eller liknande som låg och spökade.

Permalänk

Jag har också det problemet, trots att jag gör som supporten säger på deras sida. För att bli av med det så ska man tydligen stänga av drivrutinen och köra den som administratör, men då lagrar den inte inställningarna när man trycker på save.

De hade en fungerande version (1.17) när jag köpte musen men den har dragits från deras sida avokända anledningar. Needless to say. Supporten på Mionix är fullkomligt värdelös. Jag har väntat i månader på firmware och mjukvaru-uppdateringar som inte har kommit.

Nästan så man vill köpa en Qpad istället..

Permalänk

Jag trodde det var en feature att programvaran slutade svara Funkade inte för mig att köra som administratör heller och ominstallationen av datorn jag gjorde för någon månad sen hjälpte inte heller :/

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

För mig fungerar det när datorn är precis nystartad bara. Kan vara någon process som bråkar med det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zerorepent:

Jag trodde det var en feature att programvaran slutade svara Funkade inte för mig att köra som administratör heller och ominstallationen av datorn jag gjorde för någon månad sen hjälpte inte heller :/

Är det inte det? :S

Permalänk

Alltså, det här är helt sjukt.
Att en såhär dyr mus som funnits på marknaden så länge inte fungerar stabilare än såhär.

Jag har samma problem och det är konstant (Win7 64-bit).
Jag kan göra en ändring precis när jag loggat in i Windows, men efter det slutar programvaran svara.
Scroll-hastigheten är alltid satt till max när jag startat om datorn så det är ofta det den ändringen går till.

Vill jag byta från min gaming-profil till min desktop-profil måste jag logga ut och in.
Ligger rutan inte redan krashad i bakgrunden kan jag ta upp den, försöka ändra profil, se programmet krasha och sedan logga ut. Vid utloggningsskedet genomför musen ändringarna och byter profil (det ser jag iom att mina olika profiler har olika färginställningar).
Det här är extremt enerverande då jag måste logga ut och in flera gånger per kväll.

Omformaterade OS:et tidigare också, men det hjälpte inte.
Jag har också ställt in båda .exe -filerna i Mionix-program-mappen att köras som admin.

Varför inte bara putta ut en drivrutin som fungerar?
*Upprörd*

Permalänk

Jag laddade ner 1.17 från en tredjeparts hemsida, och det löste mitt programmet slutar svara problem, jag undrar verkligen varför de tog ner det från sin hemsida

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |