Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Skrivet av cuda99:

I fredags blev det ett nytt objektiv till kameran, 50mm som verkligen är mysigt objektiv.

http://i56.tinypic.com/wi0jz5.jpg

Och i lördags blev det också att köpa senaste boken i serien, A dance with dragons (taget med 50mm, måste fortfarande arbeta lite på att få distansen rätt)

http://i51.tinypic.com/6z0aiw.jpg

Riktigt mysigt objektiv, ett tips är att hellre köra utan filter då billigare filter oftast stör bilkvalitén.. just a heads up!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Blev en ny nalle då mitt abonemang höll på att gå ut. Samsung Galaxy S II. Har dock inte hunnit sätta mig in i den då jag jobbat för mycket + att jag måste införskaffa ett fodral till den. Det till iFånen var ju för litet
Dock ser det ut som en mycket trevlig telefon. Speciellt skärmen imponerar stort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett fint 85mm objektiv till min lilla kamera

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Orkade inte släpa runt på min D80 längre, fick bli en lite kompaktkamera istället

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Köpte till mig Diablo 1 exp Hellfire igen, andra gången.
Den här gången ska jag fan inte låna ut det :S

sen fick jag mitt nätagg med AX1200w:

De må se trevligt ut, men ikväll skruvas det isär

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

En Canon Ixus 115 HS, tröttnade på min sony dslr a300 som jag aldrig har plats eller lust att bära runt på. Kompaktkamera är mer min grej.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Inhandlat lite idag.
1par skor till mig
1par skor till camilla.
1m hdmi
1st 16GB usbminne
1m optisk kabel
1st xbox 360
2 minifläktar
1 flaska Get off
och en del hundleksaker till terror som fyller 1 år idag

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Enda i serien man inte har spelat ännu. /skäms

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

BILD

Ett fint 85mm objektiv till min lilla kamera

Det där är en sexig jävla bit glas.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk

Hoppsan Någon annan som ska dit?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

79kr inkl frakt på Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Kopieringspapper har man alltid användning utav. Femhundra ark för 40 spänn på Ica Supermarket. Som hittat.
Lika så med tuschpennor. Kan aldrig få får mycket utav dom. Synd bara att dom tar slut så förbannat snabbt. Hög användningsfaktor på dom, med andra ord.
Kaffe är alltid kaffe.
Ny skor, Compeed ett mindre måste.

Och till sist, veckans teckning utav mobiltbredband är härmed tecknad.

Kanske inte så märkvärdigt, men ack så köpbart.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

http://img696.imageshack.us/img696/303/inkop.jpg

Kopieringspapper har man alltid användning utav. Femhundra ark för 40 spänn på Ica Supermarket. Som hittat.
Lika så med tuschpennor. Kan aldrig få får mycket utav dom. Synd bara att dom tar slut så förbannat snabbt. Hög användningsfaktor på dom, med andra ord.
Kaffe är alltid kaffe.
Ny skor, Compeed ett mindre måste.

Och till sist, veckans teckning utav mobiltbredband är härmed tecknad.

Kanske inte så märkvärdigt, men ack så köpbart.

Du kanske skulle försöka dig på markers? [typ Copic, prismacolor etc]

och rita på bleed proof papper, det vill säga papper som inte suger åt sig all färg utan bara färgar ovansidan på pappret.

Lycka till liv&helvete

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

http://img696.imageshack.us/img696/303/inkop.jpg

Kopieringspapper har man alltid användning utav. Femhundra ark för 40 spänn på Ica Supermarket. Som hittat.
Lika så med tuschpennor. Kan aldrig få får mycket utav dom. Synd bara att dom tar slut så förbannat snabbt. Hög användningsfaktor på dom, med andra ord.
Kaffe är alltid kaffe.
Ny skor, Compeed ett mindre måste.

Och till sist, veckans teckning utav mobiltbredband är härmed tecknad.

Kanske inte så märkvärdigt, men ack så köpbart.

betalade runt 120kr för 2500ark på gekås,samma papper =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryden:

Du kanske skulle försöka dig på markers? [typ Copic, prismacolor etc]
http://www.skapamer.se/bmz_cache/pyssel/hobbymaterial/b/b/ima...

och rita på bleed proof papper, det vill säga papper som inte suger åt sig all färg utan bara färgar ovansidan på pappret.
http://www.skapamer.se/bmz_cache/pyssel/hobbymaterial/7/3/ima...

Lycka till liv&helvete

Får tacka för tipset.

Toivo83: Man skulle kanske hoppa på bussen ner till gekås.
Nä, men skämt och sido.. Klart det är billigt. Men kruxet är väl det att hitta ett papper där man känner sig bekväm med. Just nu så kör man ju på det som finns tills hands, så att säga, 80g. Igenligen så skulle man ju besöka något tryckeri där man verkligen så känna på dom pappers alternativ som finns.

Sen är ju själva pennan A och O. Så det finns mycket att lära kring det här.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

En ny TV blev det en 50" Plasma till min HTPC och PS3:a, väggfästen ska fixas står temporärt på ett mindre bord, var ivrig att prova tvn. LG 50PK350N heter TVn inköpt från komplett.se för 5990kr, mkt tv för pengarna måste jag säga...

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Mitt senaste inköp blev kortlivat, vurpade med cykeln så jag fick köpa mig en tur till akuten och gipsa armen bland annat samt skrota telefonen...

Så mitt senaste inköp är ett besök på akuten och ett gips på armen.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Idag var jag och köpte mig en spritlans ny Kia Picanto Eco av årsmodellen 2012 (med Komfort paketet)
Jag måste säga att jag är väldigt nöjd, extremt skön att köra. Dessvärre så upptäckte jag på vägen hem att ljudet i stereon är väldigt framtungt, jag försökte justera balansen, men det blev inte bra fören man hade +6 på högtalarna bak, och då blev genast ”max” volymen mycket lägre. Jag kanske får köra till säljaren i morgon igen och be dom felsöka högtalarna.

Prislapp: 125 000kr

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av ODDNAME:

http://www.lolz.se/uploader/pics/canon_yummy-2.jpg

Ett fint 85mm objektiv till min lilla kamera

Dyrt glas, me want!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av devour:

Mitt senaste inköp blev kortlivat, vurpade med cykeln så jag fick köpa mig en tur till akuten och gipsa armen bland annat samt skrota telefonen...

http://devour.se/bild/zte_fail.jpg

Så mitt senaste inköp är ett besök på akuten och ett gips på armen.

Fan va synd

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

Idag var jag och köpte mig en spritlans ny Kia Picanto Eco av årsmodellen 2012 (med Komfort paketet)
Jag måste säga att jag är väldigt nöjd, extremt skön att köra. Dessvärre så upptäckte jag på vägen hem att ljudet i stereon är väldigt framtungt, jag försökte justera balansen, men det blev inte bra fören man hade +6 på högtalarna bak, och då blev genast ”max” volymen mycket lägre. Jag kanske får köra till säljaren i morgon igen och be dom felsöka högtalarna.
http://cinemaworld.se/wp-content/uploads/2011/07/picanto.jpg

Prislapp: 125 000kr

Dom är rätt så fin, dom här småbilarna. Och priset är det heller inget fel på.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd

Småbilar är verkligen hiskeligt fula och töntiga men hade jag tvingats köpa en hade jag valt en Fiat 500 mest för den bara drar 5L/100km-...

Men det är ju jag ,Hoppas dock Rolle90 är nöjd.

--------

Mitt senaste inköp är en t/r biljett till Rom 29 Juli-3 Augusti.

Permalänk
Medlem

Dievas Oceantimer Urverket är ett Eta 955.612 quartz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Småbilar är verkligen hiskeligt fula och töntiga men hade jag tvingats köpa en hade jag valt en Fiat 500 mest för den bara drar 5L/100km-...

Men det är ju jag ,Hoppas dock Rolle90 är nöjd.

--------

Mitt senaste inköp är en t/r biljett till Rom 29 Juli-3 Augusti.

Jag hoppas att du menar den senaste versionen,..eller ?

Men visst är Fiat 500 - "Twinair" snygg. Det går inte att komma ifrån.
Hade jag pengarna och jag var ute efter en snål kärra, så har jag nog slagit på stort och införskaffat mig en Fiat 500-Twinair.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

http://img217.imageshack.us/img217/4278/fiat500old347.jpg

Jag hoppas att du menar den senaste versionen,..eller ?

Men visst är Fiat 500 - "Twinair" snygg. Det går inte att komma ifrån.
Hade jag pengarna och jag var ute efter en snål kärra, så har jag nog slagit på stort och införskaffat mig en Fiat 500-Twinair.

Bara det att en 500 TwnAir kostar 160 lax. Vilket är lite väl saftigt(imo) för en liten snål kärra

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Dyrt glas, me want!

Smakar det så kostar det lite väl mycket =P

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Senaste köpet är:

Mac OS X Lion

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Ett par nya sennheiser hd558, inte min bild men den passar så bra för mitt köp innan hörlurarna var just en bombay gin

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Ett styck villa... Kommer helrenoveras nu i sommar.

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Mitt senaste inköp blev kortlivat, vurpade med cykeln så jag fick köpa mig en tur till akuten och gipsa armen bland annat samt skrota telefonen...

http://devour.se/bild/zte_fail.jpg

Så mitt senaste inköp är ett besök på akuten och ett gips på armen.

Imponerad att du lyckades få den bågformad

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2, Corsair RM1000 1000W, Ryzen 9 3950X @ 3.49GHz, 32GB, MSI GTX 1080 Ti Sea Hawk X 11GB, 6TB HDD, 970 EVO Plus