Permalänk
Medlem

Samsung TFT 22" 2233RZ. Eller?

Tjenare!
Sökte runt lite här, men hittade ingen tråd som riktigt passade mina behov. Vet att det sitter rätt mycket kompetent folk här på forumet, så jag tänkte lägga ut frågan:

Är på jakt efter en uppsättning med tre skärmar med 3D och 120hz för Nvidia Surround, och är noll insatt i skärmvärlden, mer än tv-apparater. Spånade på Inet, där finns ett gäng demo-apparater från DH som verkar vara riktigt grym, men modellen har utgått ur alla sortiment som jag förstår?

Min första fråga är: Är det en bra skärm för pengarna? Eller vad finns det för alternativ för grymma gamingskärmar med 3D, som kanske är nyare och bättre? Och gärna med så tunn ram som möjligt ;>

Visa signatur

"If it ain't broke, don't fix it"

Permalänk
Medlem

Nej det är inte en speciellt bra skärm, den har 120Hz visst men det var också en av de första som kom med det (tillsammans med Viewsonic VX2268wm). Köp istället BenQ XL2410T, den är dyrare och nyare men inte 1,5 år gammal. Du vet förresten att du måste ha ett GTX590 eller köra SLI för att kunna lira i Nvidia Surround?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

Om du ska köpa 2233rz, köp den på webhallen för 100kr mer med då är den sprillans ny.

Permalänk
Medlem

Det där med SLI känner jag till, ska köpa ett till 560 TI lite närmare hösten. Min enda fundering kring det är huruvida 560 SLI fixar 3D surround? Vanlig surround vet jag att de fixar, men i 3d också?

I vilket fall, skärmen du rekommenderade Niklas verkar vara awesome Tackar för tipset, men det såg inte ut som den var i 3D?

Visa signatur

"If it ain't broke, don't fix it"

Permalänk
Medlem

Rent grafikmässigt bör väl 560 Ti SLI inte vara något problem då både GTX kort ur 200 och 400 serien fungerar bra för 3d eller Nvidia surround.

Däremot blir det nog lite tight med bara 1GB grafikminne. Speciellt om du skall köpa nya skärmarna och köra dem i full HD upplösning. Jag vet inte om 3D ökar på Minneskraven sådär överdrivet, med du får säker minst samma problem som vanlig surround.

Permalänk
Medlem

Tackar Ixos Vilka är de "vanliga" problemen med vanlig surround?

Visa signatur

"If it ain't broke, don't fix it"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xNidas:

Tackar Ixos Vilka är de "vanliga" problemen med vanlig surround?

Jag syftade alltså på begränsat minne, man får antingen ställa ned upplösningen eller köra utan/med minimal AA för att det skall räcka till alla 3 skärmarna. Självfallet varierar det väldigt mycket beroende på vad som skall spelas också.

Jag tror det brukar rekommenderas minst 1.5-2GB minne för Eyefinity eller Surround. Finns massor att läsa på:

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

(om du nu inte redan kikat där).

Permalänk
Medlem

Ska frottera i all nyfunnen kunnskap kring skärmar och nvidia surround! Fast jag börjar fundera på om det inte är värt att investera pengar i ett eller ett par AMD-kort istället och köra eyefinity? Har läst en del om båda, men vet inte riktigt hur mycket mer jag vinner på att gå över till AMD. Har faktiskt bara haft problem med drivrutiner och programvara till AMD-kort, men detta var längesen

Visa signatur

"If it ain't broke, don't fix it"