Permalänk
Medlem

Upgradering - Ser ok ut?

Ska nu äntligen uppgradera datorn då jag är trött på att spela Wc3 på superlåga insällningar.. LoL och Amnisia ska vi inte ens snacka om... HoN har jag inte ens vågat köpa än.

Här här nuvarande spec:

CPU: AMD Phenom II x2 560 @Stock
PSU: FD Integra 500w
MOBO:ASUS M4A78LT-M LE, Socket-AM3
GPU: ett 8300 gs
RAM:A-DATA ddr3 @1333 Mhz

Tänkte uppgradera med det här: http://www.inet.se/kundvagn/visa/643674/kundvagn

Kommer det bli ett bra lyft eller är det till att slänga pengarna i sjön?

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Varför byta PSU?

Den har bara en pci-e kontakt den gamla

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

det brukar oftast följa med en kabel (molex,molex till pci 6 pins) med grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiddlesticks:

det brukar oftast följa med en kabel (molex,molex till pci 6 pins) med grafikkortet.

Jajjemen, nej usch! blir sån oreda på kablarna också när det inte är sleevat från fabrik. Sen har jag planer på att sleeva nätagget då är det inte så kul att ha 2 molex mitt i allt

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

jag skulle nog lägga till ca 150kr och köpa http://www.inet.se/artikel/5409074/gigabyte-radeon-hd6850-oc-...

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87 MPOWER | CPU: Intel i7 4770k @ 4,6Ghz | Kylare:Corsair Hydro H80i | Chassi: Corsair 800D | GPU: ASUS GTX 680 DCII | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb |PSU: Corsair TX 650 80+ | SSD: Crucial m4 128gb | HDD WD 750TB 7200rpm | Skärm: BenQ 24" XL2420T 120Hz |