Permalänk
Medlem

Konstigt beteende på min skärm?

Hoppas någon kan hjälpa mig med ett litet problem jag "ser" på min nya Benq GL2240m 22"
(Har aldrig sett detta fenomen på andra skärmar än idag, men jag dock inte sett allt heller)

Obs att detta händer oavsett källa (DVI/VGA samt andra datorer) det händer även om jag flyttar på OSD'n i menyn.

Om jag gör hastiga rörelser med ögonen så ser jag ett slags rutnät, fast det är små romber ist, ca 1mm. över det området som jag just fokuserar på.
Samma sak händer om jag bara stirrar mot ett punkt på skärmen och det är något som snabbt rör sig, t.ex rök i ett spel, eller i film.

Jag vet, det låter fånigt och det är inga probs med mina ögon.

Vad är detta?

Retur eller är det pga kvaliteten på skärmen därav det låga priset?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk

Jag vet inte, jag har en Benq-skärm och den är lite halvkonstig också.
Förra veckan tyckte jag mig se ett pixelfel, men "pixelfelet" flyttar sig titt som tätt så jag vet inte riktigt.

Tidigare har det varit bra budgetskärmar - har du frågat någon annan om dom också ser felet?

Permalänk
Medlem

Benq support hade ingen aning om vad det var, men tills någon annan har sett fenomenet på min skärm så är det fel på mig.
Sambon blir försökskanin!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk

Off Topic - Jag skrev till smarties att om man tog en röd och en brun smartie samtidigt så smakar det lite metalliskt i munnen - det var bara jag som kände, de testade några personer om dom upplevde det så också, det gjorde dom inte.

Det var heller inte enda gången, utan det är fler gånger jag känt lätt metallisk smak av smarties, antingen är något felkopplat eller så har jag så känsliga smaklökar att det bara är en liten lätt ton som vanliga smaklökar inte känner. Konstiga saker man kan uppleva i alla fall.

Likadant är det med färger, jag insisterade på att en tröja var mörkgrön, och min syster och systerson var säkra på att den var brun - Jag är inte färgblind vad jag vet :).

Det är inte så att du har känsliga ögon? Ibland får jag jätteont i ögonen när jag sitter vid datorn, har testat om jag behövde glasögon men min syn var perfekt - men det har blivit mycket bättre sen jag bytte lägenhet.

Permalänk
Medlem

Hade köpt resonemanget om det var bara jag. Men det är sambon mfl som ser detta.
Tyvärr, trodde att jag var Cyckops eller nåt heftigt!

Ordnat med benq iaf.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk

Eller pojken i heroes som kan prata med maskiner, fast du ser koderna bara och får lösa dom själv - synd att det inte var så, du kunde bli som bosse bildoktorn fast för datorer

Permalänk
Medlem

Tro det eller ej.

Var på besök på MediaM och tittade på andra skärmar, de hade bla två st GL2240M på olika ställen. Bägge visade samma fenomen. Pratade med en säljarkille där och jag frågade om han också såg felet, och visst gjorde han det! fast han hade förmodligen inte tänkt på det innan.

En ny är på väg iaf. Hur går det till om man inte alls vill ha den modellen, kan jag få köpa upp mig hos BenQ?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.