Last check! För imorgon SMÄLLER det!

Permalänk

Last check! För imorgon SMÄLLER det!

JAHAPPPP!! Har bestämt mig för denna http://www.inet.se/kundvagn/visa/649594/ftw9 (För spel)

Några sista synpunkter&tips?

Också, hur många arbetsdagar TROR ni det kommer ta :)?

OCH! Råd/tips/tricks när det gäller montering för nybörjare bortsett från de grundläggande?

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som ett bra hopkok av komponenter.
Har inte några väldigt bra tips såhär på rak arm, men hör gärna av dig när du byggt, är nyfiken på hur det chassit är att bygga i:)

Visa signatur

jag hade en gång ett aktivt liv, Then i took an arrow to the knee...

Permalänk
Medlem

Minnena du valt är speccade till 1.65v. Intel rekomenderar 1.5v till sandy bridge, 1.65v är absolut maximum. Ta corsairs Vengeance serie istället.
Annars ser det bra

Permalänk
Skrivet av Drawmly:

Minnena du valt är speccade till 1.65v. Intel rekomenderar 1.5v till sandy bridge, 1.65v är absolut maximum. Ta corsairs Vengeance serie istället.
Annars ser det bra

Tack

http://www.inet.se/kundvagn/visa/650656/ftw10

Permalänk
Skrivet av DeHobbit:

Tycker det ser ut som ett bra hopkok av komponenter.
Har inte några väldigt bra tips såhär på rak arm, men hör gärna av dig när du byggt, är nyfiken på hur det chassit är att bygga i:)

Det ska jag nog försöka komma ihåg ^^,

Permalänk
Medlem

inte nödvändigt med ett så starkt agg inte ens för sli

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

inte nödvändigt med ett så starkt agg inte ens för sli

Jorå, kommer overclocka nästan hela systemet också. Hellre för mkt än för lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maestro132:

Jorå, kommer overclocka nästan hela systemet också. Hellre för mkt än för lite.

Sant, men du kommer aldrig hamna ens i närheten av 1 kW. Ett 850 hade dugt bra, men men, det är ju du som köper!

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem

Minne, nättagg som de andra skrev.

Sedan ska du bara ha OS på SSD? Eller program, spel osv med? Kanske även bilder? Då bör man köpa större.
Själv köpte jag 30gb första gången sedan 60gb men varje gång fick jag sälja pga storleken. SÅ nu kör jag 80gb som inte rikigt räcker. Har 3 Spel, OS, Program, lite bilder. Skulle behöva ha plats för 1 spel till samt 5gb för bilder.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av maestro132:

Jorå, kommer overclocka nästan hela systemet också. Hellre för mkt än för lite.

Eftersom jag tvivlar på att du skulle gå över 600w i load med det systemet oklockat så finns det ingen som helst anledning att slösa så omåttligt mycket på pengar till ett 1000w.

Fast gillar du kasta pengar i sjön så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maestro132:

Jorå, kommer overclocka nästan hela systemet också. Hellre för mkt än för lite.

Processor Intel Core i7 975 @ 3,8 GHz
Moderkort Asus Rampage III Extreme
Minne 6 GB Corsair Dominator GT
Hårddisk Western Digital Velociraptor 600 GB

bevis nog? du klarar dig lätt på 750W

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Var ett ganska dyrt 580 om du inte just vill ha den modellen så kan du spara ett antal hundralappar

Permalänk

MEN OK!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/652766/ftw12

Tackar så mkt, har bara hört massa gnäll på andra forum att man ska ha si o så, VEM SKA MAN LITA PÅ! >_< ER!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maestro132:

MEN OK!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/652766/ftw12

Tackar så mkt, har bara hört massa gnäll på andra forum att man ska ha si o så, VEM SKA MAN LITA PÅ! >_< ER!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/652773/2011-07-24

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

Med ett 750W agg, kommer det funka, ja... men jag vill hellst inte ligga på full load 24/7 grabben

Vill bara ha OS på ssd'n kanske något spel(Inte så viktig tbh)

Har h80 mer pengar/prestanda än kuhler 920? Någon som kan intyga med egen erfarenhet/fakta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maestro132:

Med ett 750W agg, kommer det funka, ja... men jag vill hellst inte ligga på full load 24/7 grabben

Vill bara ha OS på ssd'n kanske något spel(Inte så viktig tbh)

Har h80 mer pengar/prestanda än kuhler 920? Någon som kan intyga med egen erfarenhet/fakta?

Håller med dig totalt ang. nätagget som de andra klagat på. Bättre att vara säker och inte ligga nära load överhuvudtaget om man har lite pengar att lägga ut. Varför ska man köpa något som troligtvis ändå måste uppgraderas i framtiden, man får se det som en investering för framtiden.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av maestro132:

Med ett 750W agg, kommer det funka, ja... men jag vill hellst inte ligga på full load 24/7 grabben

Vill bara ha OS på ssd'n kanske något spel(Inte så viktig tbh)

Har h80 mer pengar/prestanda än kuhler 920? Någon som kan intyga med egen erfarenhet/fakta?

Så du ligger i full load på datorn hela tiden sedan går du inte upp i aggets fulla kapacitet när den väl är i load

Kan bevisa att det är ca 20% kvar till 750 w men det blir när jag kommer hem igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

Så du ligger i full load på datorn hela tiden sedan går du inte upp i aggets fulla kapacitet när den väl är i load

Kan bevisa att det är ca 20% kvar till 750 w men det blir när jag kommer hem igen

Skickades från m.sweclockers.com

670*0,9=603
Tar värdet från tabellen vilket är vad hela systemet drar ifrån väggen sedan multiplicerar jag det med verkningsgraden på nätdelen som används i testet resultatet är hur många W agget ger till komponenterna

603/750*100=80,4
Här tar jag resultatet från förra uträkningen och delar det på nätdelen jag vald kapacitet för att få ut hur många procents last agget är under

19,6%=147W
resultatet av det hela agget har 19,6% kvar att ge vilket är 147W

Så är det grabben

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Som bevisat ovan klarar du dig med ett nätagg på 500w, dock som du påpeka kan det hända att det ligger i full load ibland.

Du klarar dig med andra ord utan problem med 650w och om du nu så gärna vill överdriva inte över 750w. Detta förutsätter förstås att du inte tänkt köra sli.

Sen lät det på någon som om strömkraven på grafikkort och annat bara skulle bli högre, jag säger tvärt om... Lägre.
Om du t.ex. jämför Geforce GTX 480 emot GTX 580 så ser du att strömkraven har blivit lägre. Det beror bland annat på mindre tillverkningsstandard(nm).

Man märker tydligt när man ser sådana här trådar att folk bara vill ha det med höga siffror i; ju högre desto bättre. Det upplevs väl statusförhöjande skulle jag tro. Är ju faktiskt riktigt tufft att skryta om sitt kraftiga nätaggregat för polarna på lan-partyt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Som bevisat ovan klarar du dig med ett nätagg på 500w, dock som du påpeka kan det hända att det ligger i full load ibland.

Du klarar dig med andra ord utan problem med 650w och om du nu så gärna vill överdriva inte över 750w. Detta förutsätter förstås att du inte tänkt köra sli.

Sen lät det på någon som om strömkraven på grafikkort och annat bara skulle bli högre, jag säger tvärt om... Lägre.
Om du t.ex. jämför Geforce GTX 480 emot GTX 580 så ser du att strömkraven har blivit lägre. Det beror bland annat på mindre tillverkningsstandard(nm).

Man märker tydligt när man ser sådana här trådar att folk bara vill ha det med höga siffror i; ju högre desto bättre. Det upplevs väl statusförhöjande skulle jag tro. Är ju faktiskt riktigt tufft att skryta om sitt kraftiga nätaggregat för polarna på lan-partyt.

för att ytterligare spä på det här så säger emil och jonas detta själva i en fredagspanel att det råder sån watt hysteri här på forumet 20% är mer än väl

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av maestro132:

JAHAPPPP!! Har bestämt mig för denna http://www.inet.se/kundvagn/visa/649594/ftw9 (För spel)

Några sista synpunkter&tips?

Också, hur många arbetsdagar TROR ni det kommer ta :)?

OCH! Råd/tips/tricks när det gäller montering för nybörjare bortsett från de grundläggande?

Phew, jag blev riktigt orolig när jag läste titeln, med tanke på bombningen i Norge häromdagen.

Jag har själv ett Fractal Design Arc, och det är extremt välbyggt. Den enda nackdelen jag hittat är att jag inte kan sätta Noctuafläktar i fronten, men det beror mer på Noctuas speciella utformning.
Eventuellt skulle du kunna fundera på att köra ett GTX570, spara en tusenlapp, och sedan skaffa 600-serien när den kommer om nio månader?

Permalänk
Skrivet av exroz:

Som bevisat ovan klarar du dig med ett nätagg på 500w, dock som du påpeka kan det hända att det ligger i full load ibland.

Du klarar dig med andra ord utan problem med 650w och om du nu så gärna vill överdriva inte över 750w. Detta förutsätter förstås att du inte tänkt köra sli.

Sen lät det på någon som om strömkraven på grafikkort och annat bara skulle bli högre, jag säger tvärt om... Lägre.
Om du t.ex. jämför Geforce GTX 480 emot GTX 580 så ser du att strömkraven har blivit lägre. Det beror bland annat på mindre tillverkningsstandard(nm).

Man märker tydligt när man ser sådana här trådar att folk bara vill ha det med höga siffror i; ju högre desto bättre. Det upplevs väl statusförhöjande skulle jag tro. Är ju faktiskt riktigt tufft att skryta om sitt kraftiga nätaggregat för polarna på lan-partyt.

Jag har tänkt att köra Sli i framtiden ja, Clocka cpun/gpu korten, framtida sdd'n kanske. Jag vill ha mkt UTRYMME, Kanske t.o.m spara till nästa bygge.

jag lirar en del och ibland ganska länge

Du märker tydligt att jag vill ha höga siffror bara? Kanske skulle fråga lite först innan du vräker ur dig all dynga. Grymt bra inlägg, verkligen

Permalänk
Skrivet av hurtone:

Phew, jag blev riktigt orolig när jag läste titeln, med tanke på bombningen i Norge häromdagen.

Jag har själv ett Fractal Design Arc, och det är extremt välbyggt. Den enda nackdelen jag hittat är att jag inte kan sätta Noctuafläktar i fronten, men det beror mer på Noctuas speciella utformning.
Eventuellt skulle du kunna fundera på att köra ett GTX570, spara en tusenlapp, och sedan skaffa 600-serien när den kommer om nio månader?

Hihihi!

hmm, vad ska jag göra med 570 kortet sen då? :< Jag vet för lite om 600 korten =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av maestro132:

JAHAPPPP!! Har bestämt mig för denna http://www.inet.se/kundvagn/visa/649594/ftw9 (För spel)

Några sista synpunkter&tips?

Också, hur många arbetsdagar TROR ni det kommer ta :)?

OCH! Råd/tips/tricks när det gäller montering för nybörjare bortsett från de grundläggande?

http://www.inet.se/artikel/5315105/ocz-ssd-agility-3-60gb
ta inte nova....
nice nätagg, lite overkill doc, men ett bra val om det skall vara starkt nog för 2 st överklockade 580 och samtidigt modulärt....

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk

Slutsats:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/653779/ftw15final

Jag vet att gpun är lite dyrare än msi till exempel, Om förseningen är borta på msi kortet imorn tar jag det Time is money!

Dumpade sddn också, får bli senare.