OSX Lion + SVT-play = fail

Permalänk

OSX Lion + SVT-play = fail

Har lite problem med att kolla på svt:s livesändningar på min MBP.

Inspelade och uppladdade klipp fungerar utmärkt men live så får jag ingen bild utan bara ljud.

Jag har testat i både FF och Safari samt att jag har testat installera om flash.

Har även testat att ändra inst. i flash men väl inne i menyn så kan jag inte klicka på någon inst. utan rutan låser sig.

Nu är jag utan idéer så jag tänkte höra om någon här har upplevt samma sak och som kanske har lite idéer på hur man kan tänkas fixa detta.

mvh manutd

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen lösning men kan meddela att jag hade samma problem idag när jag skulle kolla en livesändning av Scandinavian Masters. Trodde bara det var ett tillfälligt problem men det kan alltså vara pga att jag kollade på Macen som det klyddade?

Permalänk
Medlem

*Myser att det är problem med Mac*

Flash verkar ha problem med Lion, eller tvärtom.

http://www.99.se/artiklar/2587-adobe-os-x-lion-sant.html

Permalänk
Medlem

Om det är problem så är det inte med Mac, utan med Adobes jävla skräpmjukvara.

Permalänk
Medlem

Funkar inte för mig heller! Damn, vad trött jag är på flash.

Permalänk
Medlem

Länka en video som inte funkar då? Jag gick in på nån det stod "live" på och den spelade utan problem.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Med flash 10.3.183.26 och lion 10.7, safari fungerar perfekt live här.
http://svtplay.se/v/2486169/folj_nrk_s_livesandning_fran_oslo

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

har haft detta problem i tidigare versioner av OS X också, det som fungerade då var att stänga av hårdvaruaccerlationen i flash, den kommer du åt genom att högerklicka på en flashvideo.

Visa signatur

i7 4770k & GTX 1080 & 32GB ram

Permalänk
Visa signatur

Bro!

Permalänk

Lion verkar generellt dras med rätt många buggar just nu. Funderar själv på om jag ska vänta tills första stora uppdateringen med fixar innan jag lägger in det på MBP:n.

Permalänk

Att TimeMachine inte funkar med tredjeparts NAS är väl i min mening det mest allvarliga av de problem som rapporterats, så ingen uppgradering för min del tills dess att det är löst - om det nu kommer att lösas iofs, kan ju vara ett medvetet drag från apple att tvinga folk köpa deras grejer och låsa in konsumenten ytterligare...

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Om det är problem så är det inte med Mac, utan med Adobes jävla skräpmjukvara.

Hur kommer sig det då att det funkar utan problem till windows?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

Hur kommer sig det då att det funkar utan problem till windows?

För att Adobes produkter till windows håller bättre kvalitet.

Men seriöst... Lion har bara funnits några dagar, ta det lugnt. Uppgraderar man till ett nytt OS samma dag det släpps råkar man ut för ett och annat, så är det bara. Att Adobe inte redan fixat detta (för dom har ju haft tillgång till utvecklarversioner ett bra tag) är dock pinsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

För att Adobes produkter till windows håller bättre kvalitet.

Men seriöst... Lion har bara funnits några dagar, ta det lugnt. Uppgraderar man till ett nytt OS samma dag det släpps råkar man ut för ett och annat, så är det bara. Att Adobe inte redan fixat detta (för dom har ju haft tillgång till utvecklarversioner ett bra tag) är dock pinsamt.

De verkar som om Apple och Adobe skiter i varandra. Jag menar du säger att det är pinsamt att de inte har fixat till en bugg, Hur pinsamt är det då inte att apple inte ens har "fixat" flash stöd i iphone....

Apple hra ju haft längre tid på sig att fixa de om vi säger så

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

Med flash 10.3.183.26 och lion 10.7, safari fungerar perfekt live här.
http://svtplay.se/v/2486169/folj_nrk_s_livesandning_fran_oslo

Fungerar fint för mig med. version: 10.3.181.26

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Om det är problem så är det inte med Mac, utan med Adobes jävla skräpmjukvara.

Det känns lite som att klaga på Bullfrog för att dungeon keeper 2 inte funkar för xp när det var gjort för windows 98.

Permalänk
Medlem

Testa det här i SVT Play vid Live-sändning:

1. Gå in i fullskärmsläge
2. Högerklicka och välj Settings
3. Bocka av "Enable hardware acceleration"
4. Starta om webbläsaren

Funkar för mig dock tillfällig lösning tills Adobe har fixat problemet.

Visa signatur

Dator: Apple iMac 27-inch, Mid 2011 | Intel Core i5 2.7GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | AMD Radeon HD 6770M 512 MB | 1 TB HD + 2.5 TB extHD | Mac OS X Lion 10.7.2
Mobil: iPhone 4 8 GB
MP3-spelare/Hörlurar: Cowon J3 32 GB + 16 GB microSDHC | Cowon D2 4 GB + 32 GB SDHC | Sansa Clip 2 GB | Sennheiser IE8 | Shure SE530 | Audio Technica ATH-M50 | AKG K 242 HD