Imac 21.5", värt 10 995?

Permalänk

Imac 21.5", värt 10 995?

Hey.

Jag har fått ett litet småsug av att skaffa en imac mest para för designen och os:ets skull.

Kommer väll använda datorn till filmtittande, surfing, musik, chatt m.m kanske BF3 om de nu kmr kunna funka till den. Eller borde jag satsa på en vanlig PC i delar från inet t.ex?

Permalänk

bf3?... gissar på att du kommer kunna köra bc2 på lägsta/medium..

Permalänk
Medlem

Tror itne den kommer klara bc2 alls.... och då såklart inte bf3

Permalänk

Okej men då kan jag skaffa en konsol ifall jag vill spela...

Vilken Mac är att rekommendera? Skall utföra saker som jag skrev tidigare och en del arbeten med skolan.

Macbook air, Pro eller Imac? Alternativen är dem varianter under 10.995 för sen får jag även 1000-1200 kr rabbat med csn kortet.

Eller kommer några nya varianter snart att komma så de är värt att vänta elr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Okej men då kan jag skaffa en konsol ifall jag vill spela...

Vilken Mac är att rekommendera? Skall utföra saker som jag skrev tidigare och en del arbeten med skolan.

Macbook air, Pro eller Imac? Alternativen är dem varianter under 10.995 för sen får jag även 1000-1200 kr rabbat med csn kortet.

Eller kommer några nya varianter snart att komma så de är värt att vänta elr?

Börja med om du vill ha bärbart eller stationärt. Sen får du se om du skall spela eller inte. Är det bärbart och spel så funkar en Macbook Pro 15", är det inte det kan du välja på 13" Pro eller 13" Air. Då skulle jag välja Air. En 13" Air kostar 10 795 kr med studentrabatt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Derox:

Börja med om du vill ha bärbart eller stationärt. Sen får du se om du skall spela eller inte. Är det bärbart och spel så funkar en Macbook Pro 15", är det inte det kan du välja på 13" Pro eller 13" Air. Då skulle jag välja Air. En 13" Air kostar 10 795 kr med studentrabatt.

Varför kostar den 11 275 när jag kollar på Apple Store?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasy:

Varför kostar den 11 275 när jag kollar på Apple Store?

Ingen aning. Du kollar inte 13" MBP då?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Derox:

Ingen aning. Du kollar inte 13" MBP då?

Nej, men jag gick via Apples vanliga hemsida och sedan Education Store. Tydligen får man mer rabatt om man går via Mecenats sida

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Skrivet av Derox:

Börja med om du vill ha bärbart eller stationärt. Sen får du se om du skall spela eller inte. Är det bärbart och spel så funkar en Macbook Pro 15", är det inte det kan du välja på 13" Pro eller 13" Air. Då skulle jag välja Air. En 13" Air kostar 10 795 kr med studentrabatt.

Okey, hmm vet inte om jag kommer traska runt med den så mkt:o

var idag på elgiganten o testa macbook pro och imac 27" och generellt skulle jag föredra en imac 27", dock kostar den 14'000 men å andra sidan funkar nog nåra enklare spel till den...

Stationärt är nog vad som kommer gälla för mig ändå, men är osäker på om ja ska lägga till 4000 för lite bättre prestanda och 27" ist för 21.5:S

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Okey, hmm vet inte om jag kommer traska runt med den så mkt:o

var idag på elgiganten o testa macbook pro och imac 27" och generellt skulle jag föredra en imac 27", dock kostar den 14'000 men å andra sidan funkar nog nåra enklare spel till den...

Stationärt är nog vad som kommer gälla för mig ändå, men är osäker på om ja ska lägga till 4000 för lite bättre prestanda och 27" ist för 21.5:S

Okej, jag själv skulle utan tvekan ta 27" skärm :p. Det får du helt enkelt tänka på själv!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"