Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

bfbc2 krashar

tjenare, har spelat bc2 i ett hejdundrans tag nu och aldrig haft problem innan fram tills nu. Innan körde jag 5770 crossfire, men bytte ut dessa mot ett 6970. Innan körde jag min i5 750 på stock men har nu klockat upp den till stabila 4ghz och har stresstestat den flera timmar i prime95.

Nu till problemet, jag kan inte spela längre en max 20 minuter innan spelet fryser och stängs ner till windows. Spelet är självfallet up to date och jag har de senaste drivrutinerna, grafikkortet är inte heller klockat. Någon som vet en lösning på detta problemet utan att behöva dra ner på grafikinställningarna? då spelet flyter på med bra fps med detta kortet förstår jag ej vad problemet kan vara! Snälla hjälp!
mvh/broomi

Visa signatur

pro

Permalänk
Hedersmedlem

Har du senaste drivrutinerna? Kollat alla temperaturer? Testat att klocka ner CPU:n till standard? Man kan aldrig veta om processorn är 100% stabil, trots tunga tester!

Permalänk
Medlem

BFBC2 är fantastiskt gnälligt vad gäller överklockningar. 8h Prime stabila OCs har dött inom minuter för mig i BC2, Mafia II är ännu värre.

Permalänk
Medlem

Har senaste drivisar, temperaturer är godkända, runt 60-65c. Fasen vad trist att just detta spelet skulle uppföra sig såhär under oc, tror inte jag har OC profiles på mitt Mobo heller, kanske något man kan fixa med en bios update?

Visa signatur

pro