Permalänk

Jämför dessa två!

Hej! Ok så jag bestämde mig för att köpa en ny data och min kompis har valt delar åt mig. Men samtidigt så såg jag på inet att det fanns redan färdigbyggda datorer och jag som aldrig byggt en dator förr kan låta bra, men vilket är bäst? Både kort och långtermigt. Här är min kompis valda delar och här är den färdigbyggda datorn. Så nu är frågan, vad är skillnaden mellan dessa? Vilket är mest prisvärda för pengarna? Vilken kan maxxa mest i de flesta spel? Långtidssikte? Tack för din tid!

Permalänk
Medlem

Kompisens alternativ utan att tveka, den kommer vara bäst för spel.

Permalänk

Några specilla anledningar?

Permalänk
Medlem

Grafikkorten är nästan dubblet så bra än 570at. (3Dmark11 får jag 10k om jag klockar dem lite)
EDIT: Ha inte sönder dem bara >.<

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Ett AX850 känns ju lagom onödigt för det bygget tycker jag personligen. Skulle kört på aningen AX650, HX650 eller HX750 om det ska vara modulärt. Annars XFX Core 650/750.

Men det är bara jag

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Ska han överklocka både processor och grafikkort kan 850W behövas. Teoretisk max på just 2 flashade 6950 (dvs 6970or) och en överklockad SB processor är ungefär 750W.
Behåll agget tycker jag men ta det varligt med klockorna

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk

Tack för era svar, får nog beställa delarna min polare har valt då