Permalänk
Medlem

konstig krasch i bc2

Kan börja med att jag kör med ett gigabite gtx 480 har allting på max, hbao på och vsync av i 1920x1080 upplösning och spelet flyter på felfritt förutom att marken blir buggad då och då som att den inte kan bestämma sig för texturerna om det ska vara gräs där eller gyttja typ, hur som helst så kraschar spelet efter ca 15-20 minuter och jag kollade temperaturen med gpu-z och enligt det så blir kortet inte högre än 91 grader varmt och det är inte nog för att få kortet att flippa ut. Fram till kraschen så flyter spelet felfritt och fps'en känns stadiga och så helt plötsligt så fryser spelet och jag får 1 bildruta i minuten typ och ljudet blir skitkonstigt och skärmen går svart och jag får ett meddelenade på skärmen att det inte finns någon anslutning (detta hände 2 av 3 krascher) 3e gången lyckades jag tabba mig ur och skriva denna tråd. Nån som har nån aning om vad felet kan bero på kanske? :S

Permalänk

Vet inte riktigt, har fått lite liknande problem faktiskt. Men tror att det är mestadels buggar i spelet. MItt bfbc2 lägger ner titt som tätt. Ocg banan heavy metal speciellt så ser jag sjukt mycket grafikbuggar. Bytte från mitt GTX470 till ett 560ti AMP för jag trodde det var fel på grafikkortet, men det var det inte samma problem på 560't. Prova uppdatera drivrutinerna via Nvidia.

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk

Det verkar ju ganska klart från din beskrivning att det har med grafikkortet att göra. 91 grader tycker jag är varmt, hur ser kylningen ut?

Permalänk

Nja, mellan 90-92 grader är helt normalt på ett grafikort så som GTX 470/480. Dom är även designade för att köras varmt. Jag ligger på samma temp på mitt GTX560ti AMP. Har sökt på alla forum som finns och även mailat Nvidia och ASUS och 92 grader är inget onormalt. Även i hyffsat kylda chassin.

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk
Medlem

japp det va på banan heavy metal som man lägger märke till grafikbuggarna, hur som helst så verkar det vara något fel med spelet eller så vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Mitt BFBC2 brukar typ försvinna.
Typ som jag alt-tabbar fast det finns inte kvar. Datorn laddar inte och visar inga felmeddelanden.

Blir så typ lite random då och då.