Permalänk
Medlem

Logitech G35 Problem.

Hej!

Jag införskaffade mig ett Logitech G35 headset ifrån kompletts drive och har stött på problem.
Headsettet är installerat med medföljande drivrutiner och allt.

Problemet är att jag inte får något ljud i spelet Age of Conan. Går man in under volymkontroll kopplas aldrig spelet till headsettet (dyker inte alls upp där).
Kopplar jag däremot in mitt gamla headset eller högtalare via 3,5mm jack kommer spelet upp under volymkontroll och man hör ljudet.

Övriga saker i Windows fungerar bra med headsettet (VLC, Skype, Ventrilo mm). Har tyvärr inget annat spel att testa med.

Ljudkortet jag kör med är ett ASUS Xonar D1.
Har provat att disabla alla möjliga ljudkällor under volymkontroll, gjort G35 headsettet till primär ljudutgång (enligt tips ifrån tråd http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1025815-logitech-g35...) etc utan framgång.

Någon som har ett tips? Börjar ångra att jag köpte ett USB headset när mitt 59kr Deltaco med 3,5mm jack fixar biffen

Övrig relevant systeminfo:
SB 2500K
Windows 7 64Bit.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa att det är ditt ljudkort som ställer till problem.
Vad jag förstått har G35 eget inbyggt ljudkort/ljudbehandling om man säger så för att kunna ge 7.1 ljud oavsett dator du kopplar in i.

Så kanske någon konflikt där? Har du provat att googla och se om andra får problem i spel med G35 + Xonar ljudkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag skulle gissa att det är ditt ljudkort som ställer till problem.
Vad jag förstått har G35 eget inbyggt ljudkort/ljudbehandling om man säger så för att kunna ge 7.1 ljud oavsett dator du kopplar in i.

Så kanske någon konflikt där? Har du provat att googla och se om andra får problem i spel med G35 + Xonar ljudkort?

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro eftersom andra ljudkällor fungerar fläckfritt. Känns som att windows inte levererar ljudet i från spelet någonstans när man har headsetet inkopplad eftersom det inte dyker upp. När man startar spelet kommer likt andra MMO:s en update manager igång och kollar att man har den senaste versionen. Där fungerar ljudet. Men så fort man kommit in i spelet försvinner det helt.

Google har jag suttit vid i timtals, de flesta trådar handlar (skrattretande nog) om att det ska fungera bra.

Däremot har jag faktiskt inte testat att disabla Xonarkortet och provat moderkortets interna Realtek. Det ska göras ikväll! Tack för tipset.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Sätt G35 som standard uppspelningsenhet om du ej gjort det.

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Andra verkar ha samma problem i AoC
Tydligen funkar det om du ändrar till Stereo i spelet.. läs mer i länkarna nedan.

http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=231809
http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=165035

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Ser att du installerat medföljande drivrutiner, har du kollat om det finns senare på deras sida ?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Jag har en G35:a också och i vissa spel får man trixa lite för att spelen ska känna av hörlurarna. Har alltid lyckats men spelar inte AoC... Lycka till.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Du kör alltså USB headset när du har ett Xonar D1?

OnT:

Skrivet av GreddarN:

Sätt G35 som standard uppspelningsenhet om du ej gjort det.

This

Visa signatur

pls

Permalänk
Medlem

Du får trixa lite med ljudinställningarna. Ställ in stereo i launchen -> starta spelet -> byt tillbaka till surround (om du vill).

Permalänk

i AoC jag ställde till Stereo och då funkade den.

det enda problem jag möter med G35 är att jag måste plugga ut / in G35 kabel varje gång jag "startar om" datorn,

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnigelMedTurbo:

i AoC jag ställde till Stereo och då funkade den.

det enda problem jag möter med G35 är att jag måste plugga ut / in G35 kabel varje gång jag "startar om" datorn,

Detta problem hade jag när jag installerade drivrutinerna som låg på skivan.
Vilket är lite över ett år sedan.

Med de uppdaterade från logitech.com är problemet bortblåst för mig iaf.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

haft ett problem med det bara och det var att datorn inte kände igen det en gång.. koppla utr och in igen!
Har funkat 100% sen dess
Testat massor av spel som gta4,bfbc2,bf3 alphan, Rift, Crysis2

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Andra verkar ha samma problem i AoC
Tydligen funkar det om du ändrar till Stereo i spelet.. läs mer i länkarna nedan.

http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=231809
http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=165035

Tack för alla svar!

Jag tyckte mig letat igenom AoC's officiella forum men tydligen inte ordentligt
Stereo löste även problemet för mig. Så nu är ljudet tillbaks.

Åter igen, tack för alla svar i tråden!

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb