LAN dator med intergread grafik och skärm på chassi ~ 3k:-

Permalänk

LAN dator med intergread grafik och skärm på chassi ~ 3k:-

Tjo,

Har haft en idé länge om att bygga en LAN dator som ska vara hyfsat lättflyttad, men framför allt lätt packad. Tanken var att köpa ett chassie som är ca 40cm högt och lagom brett för en skärm. Skärmen ska sitta på utsidan för att inte få in överdrivet mkt värme i dator. Tänkte sedan ha interna USB-kontakter för Wlan, trådlös mus o tagentbord mm.. Så det ändå som ska sticka ut från datorn är strömsladden och möjligtvis ethernet kabel

Så jag har tittat lite på olika moderkort och så.. Men vad är det för skillnad på intergrerad grafik i moderkortet och i processorn? Hade velat ha lite bra tips på en lagom setup. Kanske 3000 för komponenterna? Sen max 2000 för en lätt och väggmonterbar skärm..
Hade tänkt mig typ 4gb ram ddr3, processor AMD Phenom fyrakärnig ~ 2.8 Ghz, håddiskar har jag, ett passande nätagg (^^), och ett moderkort med bra grafik(måste palla nyare spel på höga inställningar).

Efterlyser också en bra skärm för detta ändamålet

//Awe

EDIT: Efterlyser en skärm på ca 21" och ett robust litet chassi

Visa signatur

Citera för svar, tack!
Tydligen så är det populärt att skriva sin setup här..
Moderkortsnamn Asus M3A76-CM (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM) | QuadCore AMD Phenom II X4 945, 3000 MHz (15 x 200) | 8GB RAM Crosair | ATI Radeon HD 5770 1GB.
Den är lyser fint i blått och den öppnas som ett kylskåp, det vet jag om den..

Permalänk
Medlem

Du hittar ingen bra integrerad grafik. För att att klara nya spel på höga inställningar krävs ett separat grafikkort för ca 1500 och uppåt.

Permalänk
Medlem

Om du inte orkar lyfta din burk kanske du skall överväga att banta den? De komponenter du har idag (sign.) borde väl fungera om du bara byter moderkort till ITX och tar en låda för ändamålet. Kanske uppgradera grafikkort när du är i farten ?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

Du hittar ingen bra integrerad grafik. För att att klara nya spel på höga inställningar krävs ett separat grafikkort för ca 1500 och uppåt.

Asså vi snackar typ HoN, LoL och liknande

Skrivet av Ctrl:

Om du inte orkar lyfta din burk kanske du skall överväga att banta den? De komponenter du har idag (sign.) borde väl fungera om du bara byter moderkort till ITX och tar en låda för ändamålet. Kanske uppgradera grafikkort när du är i farten ?

Ingen dum idé faktiskt, tips på bra ITX kort? Eller tror du ens att jag behöver byta moderkort? Datorn ska ju inte vara superliten.

Det är väl inget fel på mitt graffekort?

Visa signatur

Citera för svar, tack!
Tydligen så är det populärt att skriva sin setup här..
Moderkortsnamn Asus M3A76-CM (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM) | QuadCore AMD Phenom II X4 945, 3000 MHz (15 x 200) | 8GB RAM Crosair | ATI Radeon HD 5770 1GB.
Den är lyser fint i blått och den öppnas som ett kylskåp, det vet jag om den..

Permalänk
Medlem

Är väl bara att söka på prisjakt efter måtten. Silverstone Tj08-e och Antec NSK 3480 har ganska små yttermått.
Skall man ner ytterligare i storlek är det ITX som gäller. Vet inte var du har för chassi idag.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com