Permalänk
Medlem

.Exe has stopped working

Har ny burk med följande hårdvara: http://www.inet.se/kundvagn/visa/612153/2011-07-12

Utöver oändligt med strul från SSD hårddisken så får jag nu .exe has stopped working på följande spel så fort jag försöker starta dem:
* Grand Ages Rome
* Europa Universalis III

Dessa spel fungerade felfritt för några dagar sen och jag har sen dess inte installerat något nytt i datorn förutom Microsoft Office 2010 och Photoshop.

Något tips på vart jag ska börja för att söka lösa problemet?

Google har tyvärr inte varit hjälpsamt.

Permalänk
Medlem

pröva ominstallera spelen?

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem

tyvärr så har jag inte kvar installationsfilen för EU3, dock testat att installera om GAR utan framgång.

Permalänk
Medlem

Ifall du [mot förmodan] har piratkopierat spelet (vilket jag antar att du inte har gjort, men mer för att vara på den säkra sidan) så bör du vara medveten om att mina kompisars erfarenheter säger att piratkopior i regel är väldigt instabila.

Permalänk
Medlem

Jag har patchat spelet och nu går det såpass långt att skärmen hinner bli svart och blinka ett par gånger innan ovanstående felmeddelande uppenbarar sig.

Permalänk
Medlem

Testa att köra som administratör och i kompabilitestsläge för XP (genom att högerklicka>egenskaper>kompabilitet) - för mig behövs det för att många äldre spel ska fungera.

Permalänk
Medlem

glömde nämna att jag redan testat det, ingen förändring oavsett mode.