Gigabyte GeForce GTX 560 Ti Testar lågt i Windows Index

Permalänk
Medlem

Gigabyte GeForce GTX 560 Ti Testar lågt i Windows Index

Har ny burk med följande hårdvara: http://www.inet.se/kundvagn/visa/612153/2011-07-12

På Windows Experience Index så får jag 6.8 trots att jag har fått höra att den bör landa på runt 7.5-7.9

Jag installerade idag de senaste drivrutinerna från Nvidias hemsida: 275.33 men får samma poäng ändå.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem

Testa i spel.

Några spel / fps-värden att gå efter: http://www.sweclockers.com/recension/13357-nvidia-geforce-gtx... men räkna inte med att få högre, då SweClockers antagligen kör med så få program som möjligt som inte överbelastar för mycket :>

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanotec:

Har ny burk med följande hårdvara: http://www.inet.se/kundvagn/visa/612153/2011-07-12

På Windows Experience Index så får jag 6.8 trots att jag har fått höra att den bör landa på runt 7.5-7.9

Jag installerade idag de senaste drivrutinerna från Nvidias hemsida: 275.33 men får samma poäng ändå.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Konstigt.. jag ligger på 7.7 med samma drivrutin.. vet dock inte vad det kan bero på..

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem

Windows index körs bara i 2D-läge.
Ställ upp 2D-klocken till samma som 3D, eller sätt 3d som på hela tiden, hade samma för ett tag sedan.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Hedersmedlem

Dagens I-landsproblem

Nä, men det indexet är inte vitten värt, det som skall funka snabbt är i spel så testa att köra lite sådana

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Mjo, men säger testet att mitt grafikkort presterar sämre än det ska så kan det ju finnas någon underliggande anledning till detta

Hur ställer jag om klockan?

Permalänk
Medlem

Windows Experience säger inte ett skavatt om hur pass bra din dator är.-

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Skrivbordsprestanda Win Aero 7,9
Spelgrafik 7,9

Dator i signatur.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Kör gpu benchmark, varför buggsoft har dratt me "index" är för å slippa optimera OS å köra på generell conf.
Som sagt den inbyggda funktionen i win är = skit då den inte alls är jämförbar.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nanotec:

Mjo, men säger testet att mitt grafikkort presterar sämre än det ska så kan det ju finnas någon underliggande anledning till detta

Hur ställer jag om klockan?

Jo, men det är därför du bör testa med något mer reellt som riktiga spel eller testar som 3DMark 11 t.ex.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nanotec:

Mjo, men säger testet att mitt grafikkort presterar sämre än det ska så kan det ju finnas någon underliggande anledning till detta

Hur ställer jag om klockan?

Om du inte är missnöjd med grafiken i windows så är detta ett icke-problem.

Oroar du dig över att datorn underpresterar även i spel så rekommenderar jag dig att testa om så är fallet. Skaffa ett grafiktest som exempelvis 3Dmark 11. I
detta fall skall du absolut inte gå efter windows egna siffror. Fungerar windowsmiljön som den skall samtidigt som att du kan köra riktiga grafiktester utan avvikande siffror så ser jag inte hur du skulle kunna ha någon som helst nackdel på något plan av att windows "spelprestanda"-index inte visar de siffrorna du tänkt dig.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled