Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Asus GTX560 DriectCU II top 3 skärmar

Permalänk

Asus GTX560 DriectCU II top 3 skärmar

Hej och tack för ni tittar in i min tråd, först skulle jag vilja säga hej till alla är ny här sweclockers .

Jo det är så här jag har ett Asus GTX560 DriectCU II TOP 900 overclock. Och jag skulle vilja ha 3 skärmar jag har läst runt på forument och google men jag har inte hittat det jag söker.

Hur ska jag göra om jag vill spela på 3 skärmar ? Köppa ett nytt Asus GTX560 DriectCU II top och brygga det och koppla skärmarna på någon vänster eller blir det att köppa ett " amd kort " som klarar 3 skärmar?

( om det är vilktigt att veta så spelen jag vill lira på 3 skärmar är BFBC2 / WoW / och BF3 . )

M.V.H Kyu

Permalänk

Respons

Skrivet av Kyuicemat:

Hej och tack för ni tittar in i min tråd, först skulle jag vilja säga hej till alla är ny här sweclockers .

Jo det är så här jag har ett Asus GTX560 DriectCU II TOP 900 overclock. Och jag skulle vilja ha 3 skärmar jag har läst runt på forument och google men jag har inte hittat det jag söker.

Hur ska jag göra om jag vill spela på 3 skärmar ? Köppa ett nytt Asus GTX560 DriectCU II top och brygga det och koppla skärmarna på någon vänster eller blir det att köppa ett " amd kort " som klarar 3 skärmar?

( om det är vilktigt att veta så spelen jag vill lira på 3 skärmar är BFBC2 / WoW / och BF3 . )

M.V.H Kyu

SLI sen är det bara att köra nvidia surround

Visa signatur

5900 + 3080

Permalänk
Medlem

560 (icke Ti) känns som ett lite väl svagt kort (även i SLI) för att driva 5760x1080. Multiskärm med njutbar grafik är inga billiga saker Men det du borde göra om du gärna vill är att köpa ett till kort!.

Permalänk

Så köppa ett till och sen SLI , hur kopplar jag skärmarna då? just nu har jag 2 skärmar 1 HDMI och en " vandligt " ska jag köra 2 skärmar på ett grafikkort ( isåfall vilket ) och kvittar det hur jag kopplar dem? ( skärmarna då )

Permalänk

förlåt det är ett GTX560 TI DirectCU II 1gig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyuicemat:

Hej och tack för ni tittar in i min tråd, först skulle jag vilja säga hej till alla är ny här sweclockers .

Jo det är så här jag har ett Asus GTX560 DriectCU II TOP 900 overclock. Och jag skulle vilja ha 3 skärmar jag har läst runt på forument och google men jag har inte hittat det jag söker.

Hur ska jag göra om jag vill spela på 3 skärmar ? Köppa ett nytt Asus GTX560 DriectCU II top och brygga det och koppla skärmarna på någon vänster eller blir det att köppa ett " amd kort " som klarar 3 skärmar?

( om det är vilktigt att veta så spelen jag vill lira på 3 skärmar är BFBC2 / WoW / och BF3 . )

M.V.H Kyu

för att lira på 3skärmar behövs ett till gtx 560ti och tänk på att när du kör på tre får du kraftiga fps dropp så jag tycker att det är bättre att köpa en 200Hz TV apparat då 3 skärmar är onödigt. något i den här klassen tror jag är bäst http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=622543

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

för att lira på 3skärmar behövs ett till gtx 560ti och tänk på att när du kör på tre får du kraftiga fps dropp så jag tycker att det är bättre att köpa en 200Hz TV apparat då 3 skärmar är onödigt. något i den här klassen tror jag är bäst http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=622543

Dock var det ju inte det TS var ute efter, jag tror att du har en tämligen unik uppfattning om att det på något sätt skulle vara bättre med en TV till datorskärm (varför man nu skulle vilja ha det, förskräckligt låg ppi och svårt att överblicka).

Två 560Ti borde dock klara av Surround på hyfsade inställningar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Dock var det ju inte det TS var ute efter, jag tror att du har en tämligen unik uppfattning om att det på något sätt skulle vara bättre med en TV till datorskärm (varför man nu skulle vilja ha det, förskräckligt låg ppi och svårt att överblicka).

Två 560Ti borde dock klara av Surround på hyfsade inställningar!

det är ju trots allt personligt vad man tycker och om han vill köra på 3skärmar så får han naturligtvis göra det

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk

Jag är i uppgraderings fasen av min dator och jag är sugen på 3 skärmar för surround looken för att det är ja... coolt eller hur man nu ska säga.
detta är min dator i nuläget
processor AMD Phentom II x4 965 ( 3,4 )
RAM : 4 gig Kingstone ( DDR2 )
Grafikkort : GTX560 ti directcu II ( 900MHz overclock )

Ramen ska byttas ut mot http://www.net2world.se/#/ddr3-1600--8gb-2x4gb-cl9-xms3-venge...
processor byttas ut mot buldozer

och det med grafikkorten är jag osäker på därför jag frågar hur jag ska göra och kommer jag klara spelen som BF3 / BFBC2 osv ?
Nätaggregat : 750w

Permalänk