Permalänk
Medlem

Sista kollen!

Kommer denna datorn klara BF3 på MAX inställningar med hög fps + framtida spel?

Blir troligtvis att köra 570 SLI när mer pengar finns till hands.
Mvh

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+ | ASUS M2N-E SLI | Corsair 2GB Dual-Channel DDR2 | ATI Radeon HD 4770 | ASUS Xonar D2

Permalänk
Medlem

Kör dubbla grafikkort så klarar du även framtidens spel.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Hedersmedlem

Om du med MAX menar 32x AA och liknande, så nej. Om du menar vettiga inställningar, så ja.

Dock så behövs inte i7 2600K för spel, Hyper Threading stöds inte av många spel, och i de där det gör det, så ökas FPSen väldigt lite. Det är inte värt tusenlappen extra, med andra ord.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ser kalas ut, med SLI på det sen så är det nog inga problem att klara BF3 på näst intill max. Ett litet tips bara, den mekaniska hdd, välj ett annat märke, samsung eller wd gör bättre diskar

Visa signatur

Fractal Design R3, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD Phenom II 965BE C3 @3,0Ghz 1,125v, Corsair PC2-6400 4GB 800MHz, GTX 460 1GB SOC, coolermaster 600w, Vertex 3 120GB, Windows 7 64bit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Om du med MAX menar 32x AA och liknande, så nej. Om du menar vettiga inställningar, så ja.

Dock så behövs inte i7 2600K för spel, Hyper Threading stöds inte av många spel, och i de där det gör det, så ökas FPSen väldigt lite. Det är inte värt tusenlappen extra, med andra ord.

Tack för svaret. Är det värt att lägga sig på GTX570 istället för GTX580? Om skillnaden är stor så lägger jag hellre lite extra pengar.
Angående Nätaggregatet, kommer det klara SLI 570/580?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+ | ASUS M2N-E SLI | Corsair 2GB Dual-Channel DDR2 | ATI Radeon HD 4770 | ASUS Xonar D2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jiwson:

Tack för svaret. Är det värt att lägga sig på GTX570 istället för GTX580? Om skillnaden är stor så lägger jag hellre lite extra pengar.
Angående Nätaggregatet, kommer det klara SLI 570/580?

Jag tycker inte det. 570 är mer prestanda/pris än 580, och den räcker till allt idag på vettiga inställningar. Skulle det gå trögt i framtiden så är det ju bara att köpa till ett till.

Nätagget klarar båda, dock mindre marginaler för överklockning på 580SLI.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NazOneX:

Ett litet tips bara, den mekaniska hdd, välj ett annat märke, samsung eller wd gör bättre diskar

Det där är nog mer en smaksak, en av de få märken jag aldrig haft problem med är just Seagate
Kör själv 5st Seagate lagringsdiskar i min burk nu varav 4 är såna som trådskaparen har i sin kundvagn, de är snabba, tysta och pålitliga.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Jag tycker inte det. 570 är mer prestanda/pris än 580, och den räcker till allt idag på vettiga inställningar. Skulle det gå trögt i framtiden så är det ju bara att köpa till ett till.

Nätagget klarar båda, dock mindre marginaler för överklockning på 580SLI.

Okej, så du tycker att jag ska köpa såhär?
Kundvagn

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+ | ASUS M2N-E SLI | Corsair 2GB Dual-Channel DDR2 | ATI Radeon HD 4770 | ASUS Xonar D2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det där är nog mer en smaksak, en av de få märken jag aldrig haft problem med är just Seagate
Kör själv 5st Seagate lagringsdiskar i min burk nu varav 4 är såna som trådskaparen har i sin kundvagn, de är snabba, tysta och pålitliga.

Jag har också bara hört gott om Seagate, aldrig haft problem med den jag har i datorn nu.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+ | ASUS M2N-E SLI | Corsair 2GB Dual-Channel DDR2 | ATI Radeon HD 4770 | ASUS Xonar D2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jiwson:

Okej, så du tycker att jag ska köpa såhär?
Kundvagn

Ja, så tycker jag!

(Egfentligen inte, svart fläktkontroller till vitt chassi! )

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Ja, så tycker jag!

(Egfentligen inte, svart fläktkontroller till vitt chassi! )

Det finns ju ingen vit !!RAGE!!, får väl lackera om den annars.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+ | ASUS M2N-E SLI | Corsair 2GB Dual-Channel DDR2 | ATI Radeon HD 4770 | ASUS Xonar D2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det där är nog mer en smaksak, en av de få märken jag aldrig haft problem med är just Seagate
Kör själv 5st Seagate lagringsdiskar i min burk nu varav 4 är såna som trådskaparen har i sin kundvagn, de är snabba, tysta och pålitliga.

Sant, jag snackar bara om tester, garantistatistik och personliga erfarenheter Köpte två Seagate diskar en gång och båda är idag knäckta, kör nu enbart wd och samsung när det gäller mekaniska

Visa signatur

Fractal Design R3, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD Phenom II 965BE C3 @3,0Ghz 1,125v, Corsair PC2-6400 4GB 800MHz, GTX 460 1GB SOC, coolermaster 600w, Vertex 3 120GB, Windows 7 64bit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Ja, så tycker jag!

(Egfentligen inte, svart fläktkontroller till vitt chassi! )

Har du några tips om kabeldragning, t ex för fläktarna?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+ | ASUS M2N-E SLI | Corsair 2GB Dual-Channel DDR2 | ATI Radeon HD 4770 | ASUS Xonar D2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NazOneX:

Sant, jag snackar bara om tester, garantistatistik och personliga erfarenheter Köpte två Seagate diskar en gång och båda är idag knäckta, kör nu enbart wd och samsung när det gäller mekaniska

Hehe, själv har jag 2 däckade WD som ligger och skräpar. Samsung har jag faktiskt inte testat nån gång.
Garantistatistik är inget jag kollat upp, men tester och min personliga erfarenhet säger Seagate

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jiwson:

Har du några tips om kabeldragning, t ex för fläktarna?

R3:an ska vara lätt att dra kablar i, så dra allt du kan bakom moderkortsplåten. En gäng buntband och tålamod är allt som krävs!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

R3:an ska vara lätt att dra kablar i, så dra allt du kan bakom moderkortsplåten. En gäng buntband och tålamod är allt som krävs!

Vet du om man kommer behöva ha en 8-pins förlängning för att kunna dra bakom?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+ | ASUS M2N-E SLI | Corsair 2GB Dual-Channel DDR2 | ATI Radeon HD 4770 | ASUS Xonar D2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jiwson:

Vet du om man kommer behöva ha en 8-pins förlängning för att kunna dra bakom?

Troligen inte.

Vet inte hur det är med Fractal Design, men jag fick iallafall med en sån förlängare till mitt HAF932, då det är stort. Misstänker att FD kör samma, att de skickar med en om det kan bli ett problem i chassiet.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Troligen inte.

Vet inte hur det är med Fractal Design, men jag fick iallafall med en sån förlängare till mitt HAF932, då det är stort. Misstänker att FD kör samma, att de skickar med en om det kan bli ett problem i chassiet.

Behöver man ett ESD armband eller finns det något annat sätt man kan lösa det på?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+ | ASUS M2N-E SLI | Corsair 2GB Dual-Channel DDR2 | ATI Radeon HD 4770 | ASUS Xonar D2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jiwson:

Behöver man ett ESD armband eller finns det något annat sätt man kan lösa det på?

Fullösningen är att köra med underarmen mot chassi och att jobba på sommarn (torr vinterluft är inte bra)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Fullösningen är att köra med underarmen mot chassi och att jobba på sommarn (torr vinterluft är inte bra)

Seriöst? Underarmen mot chassit? Aldrig hört

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+ | ASUS M2N-E SLI | Corsair 2GB Dual-Channel DDR2 | ATI Radeon HD 4770 | ASUS Xonar D2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jiwson:

Seriöst? Underarmen mot chassit? Aldrig hört

Eller någon annan kroppsdel, vilken spelar mindre roll

Det är inte bra, men bättre än att dyka direkt på komponenterna.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Hedersmedlem

Köp ett armband istället bara, kostar 40 spänn på inet. (Sök "ESD")

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Köp ett armband istället bara, kostar 40 spänn på inet. (Sök "ESD")

Dom som kostade 49kr hat utgått, finns bara dom för 99kr nu. Därför jag frågar om alternativ

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+ | ASUS M2N-E SLI | Corsair 2GB Dual-Channel DDR2 | ATI Radeon HD 4770 | ASUS Xonar D2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Troligen inte.

Vet inte hur det är med Fractal Design, men jag fick iallafall med en sån förlängare till mitt HAF932, då det är stort. Misstänker att FD kör samma, att de skickar med en om det kan bli ett problem i chassiet.

FD skickar tyvärr inte med förlängning till R3. Jag behövde köpa till en förlängning till mitt, men då har mitt nätaggregat också en VÄLDIGT kort 4/8 pins kabel.

Så jag skulle rekommendera Jiwson att slänga med en för säkerhetsskull, eller kolla upp om 8 pins kabeln på nätaggregatet är tillräckligt lång.

Skrivet av Jiwson:

Behöver man ett ESD armband eller finns det något annat sätt man kan lösa det på?

Jag skulle verkligen rekommendera att köpa ett riktigt ESD-armband. Att hålla/röra i chassit med en kroppsdel blir inte samma sak som ett ESD-armband eftersom ESD-armband innehåller ett motstånd som sakta jämnar ut potentialskillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blabbet:

FD skickar tyvärr inte med förlängning till R3. Jag behövde köpa till en förlängning till mitt, men då har mitt nätaggregat också en VÄLDIGT kort 4/8 pins kabel.

Så jag skulle rekommendera Jiwson att slänga med en för säkerhetsskull, eller kolla upp om 8 pins kabeln på nätaggregatet är tillräckligt lång.

Jag skulle verkligen rekommendera att köpa ett riktigt ESD-armband. Att hålla/röra i chassit med en kroppsdel blir inte samma sak som ett ESD-armband eftersom ESD-armband innehåller ett motstånd som sakta jämnar ut potentialskillnaden.

Skulle du kunna länka/rekommendera en förlängning?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+ | ASUS M2N-E SLI | Corsair 2GB Dual-Channel DDR2 | ATI Radeon HD 4770 | ASUS Xonar D2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blabbet:

FD skickar tyvärr inte med förlängning till R3. Jag behövde köpa till en förlängning till mitt, men då har mitt nätaggregat också en VÄLDIGT kort 4/8 pins kabel.

Så jag skulle rekommendera Jiwson att slänga med en för säkerhetsskull, eller kolla upp om 8 pins kabeln på nätaggregatet är tillräckligt lång.

Jag skulle verkligen rekommendera att köpa ett riktigt ESD-armband. Att hålla/röra i chassit med en kroppsdel blir inte samma sak som ett ESD-armband eftersom ESD-armband innehåller ett motstånd som sakta jämnar ut potentialskillnaden.

Fungerar denna? Det är den enda 8-pins förlängningen jag kan hitta på Inet.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+ | ASUS M2N-E SLI | Corsair 2GB Dual-Channel DDR2 | ATI Radeon HD 4770 | ASUS Xonar D2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jiwson:

Fungerar denna? Det är den enda 8-pins förlängningen jag kan hitta på Inet.

Den funkar, men den var ganska dyr för att var en förlängning. Men 100kr hit eller dit spelar ju inte så stor roll när man köper en hel dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blabbet:

Den funkar, men den var ganska dyr för att var en förlängning. Men 100kr hit eller dit spelar ju inte så stor roll när man köper en hel dator.

Tyckte också det var dyrt, finns det några andra val? Kan du hitta de?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+ | ASUS M2N-E SLI | Corsair 2GB Dual-Channel DDR2 | ATI Radeon HD 4770 | ASUS Xonar D2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jiwson:

Tyckte också det var dyrt, finns det några andra val? Kan du hitta de?

http://www.inet.se/artikel/8500562/forlangning-4-pin-atx12v-p...

Två såna här rackare, kanske?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Trodde inte det fungerade att göra så, men om du säger det så. Förhoppningsvis så kommer jag inte behöva använda dem.
Kommer beställa datorn i veckan.

Mvh

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+ | ASUS M2N-E SLI | Corsair 2GB Dual-Channel DDR2 | ATI Radeon HD 4770 | ASUS Xonar D2