Age of Conan Unchained

Permalänk
Medlem

Tydligen så var blood and glory servern meningslös att köra själv på, haha. Min 15 guardian möte två st barbarians på level 9 och 7, hade inte en chans :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Tydligen så var blood and glory servern meningslös att köra själv på, haha. Min 15 guardian möte två st barbarians på level 9 och 7, hade inte en chans :/

Blood and Gloryservern är ett sjukt kul koncept och är lite av en succé med tanke på antalet spelare och att det är sommar.
Däremot förstår jag dig, att köra helt solo på servern som ny spelare är inte att rekommendera. Sök upp en guild så borde det mesta lösa sig.
Annars är ju Fury ett alternativ, har inte samma typ av ganking på låglevel som rage har. Där är dock de flesta 80 och har kommit långt i sin progress vilket är en annan nackdel när man är ny.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Tydligen så var blood and glory servern meningslös att köra själv på, haha. Min 15 guardian möte två st barbarians på level 9 och 7, hade inte en chans :/

Hehe jo, gäller att vara duktig på att gömma sig, hade problemet med ett party bestående av en lvl 22 och en lvl 24 som inte kunde låta mig vara ifred igår, var då själv lvl 18 så jag var ju som sagt HELT chanslös.. Men såg att dom var på väg igen så jag lät bli att röra mig så jag hade den där auran på mig, sen satte jag mig där tills deras tålamod rann ut(förstod att dom hade kortare tålamod än vad jag hade. Menar, vem orkar vänta på att få ganka en lowbie?) och de gick vidare till nästa ställe för att ganka lowbies.. Finns tyvärr rötägg i alla spel, förstår inte riktigt det roliga med att komma 2 stycken med mycket högre lvl och hoppa på någon som är lägre lvl och upptagen med att slåss mot mobs gång på gång, vad får man ut av det? Det är ju ingen som helst utmaning eller dylikt?
Och blir man förbannad så ifrågasätter dom "why do you play on a pvp server then?"...... Visst det är en pvp server, men det där är ju fan rent pinsamt.

Blev även jumpad av en lvl 17 när jag själv var lvl 13, som tur var kollade han bara på lvln och tänkte inte på att man faktiskt måste kunna spela även fast motståndaren är lägre lvl (detta är inte wow;P) han fick iaf smaka och rörde mig inte nå mer efter det

Permalänk

Asså det är inga problem med necron och den har den sjukaste burst damagen OM du crittar men bara om du crittar. Tyvärr så är ju demo>necro i 1v1 pga att en demo har sjuk burst utan crits med shock hfs och bindings of the skylord etc etc. OP Skit. Men det är inget fel med min necro, alltid tyckt om den, aldrig gråtit om klassen. Aldrig :D. Finns dock väldigt många noobs som inte göra annat än att QQa. :).

Och ja, Exalted finnd fortfarande kvar ska du veta ;).

btw, alla klasser är bra, om du vet hur man spelar :).

Permalänk
Medlem

Behöver man fortfarande Godslayer för att komma åt Kithai?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm stör mig grymt mycket på 2 saker i minigames.
Första: Man blir dödad ressar och kan inte "stealtha" för att man är i combat?! Hur fan kan det komma sig?
Och andra: Varför är den där auran på HUR länge som helst, vet inte hur många gånger jag bränt CDs på folk som är immuna.. Tycker den borde släppa direkt man hoppar ner från resspoint?

Sen att man inte kommer åt menyer eller något när man är död är ju också riktigt störigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Hmm stör mig grymt mycket på 2 saker i minigames.
Första: Man blir dödad ressar och kan inte "stealtha" för att man är i combat?! Hur fan kan det komma sig?
Och andra: Varför är den där auran på HUR länge som helst, vet inte hur många gånger jag bränt CDs på folk som är immuna.. Tycker den borde släppa direkt man hoppar ner från resspoint?

Sen att man inte kommer åt menyer eller något när man är död är ju också riktigt störigt..

Din grupp är in combat och därmed även du.

Syns det inte rätt tydligt om auran är på?

-------------------------------------------------------------------

Skulle någon kunna göra en kort review på Rage and Glory servern? Hur är det att spela där?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Din grupp är in combat och därmed även du.

Syns det inte rätt tydligt om auran är på?

-------------------------------------------------------------------

Skulle någon kunna göra en kort review på Rage and Glory servern? Hur är det att spela där?

Det var ju det dummaste jag varit med om?

Jo ända tills gubben i fråga står i en klunga med annat folk, då syns det inte lika tydligt...

Rage and glory server tycker jag är helt ok, visst finns det rötägg som inte kan låta en vara i fred men om man teamar upp med någon så ska det inte vara några problem. Har iofs bara hunnit till lvl 19, men av det jag hunnit köra så tycker jag det är en bra server. Den är ju dessutom ny så alla ligger ungefär på samma nivå så det är inte mycket att hinna ikapp. Men skulle rekommendera den då jag gillar deras koncept.

Permalänk
Medlem

Nä jag tror jag är reda att ge upp conan, mest för att jag förstår mig inte på PvPn. Har testat f2p klasserna upp till 15-20 och inte lyckats bra med någon av dom. Prällen/Demon är inte så dumma, men jag finner dom tråkiga och blir alltid ägd av allt och deras moster. Guard/Barb är nästan samma sak, men dom är iallafall roligare att köra allmänt (framförallt när man ska blåsa igenom lägre PvE mobs).

Den senaste jag försökt mig på är barbarian, men jag kan ju knappt skada spelare i pvp arenorna. Jag gör helt enkelt ingenting på dom. Försöker jag gå 1v1 verkar dom alltid ta 20% av mitt HP per slag medans jag bara missar dom eller gör så lite skada att det inte ens syns på healthbaren. Jag giller framförallt när man slåss mot en necro. Ghouls omringar en och man kör en hård combo sving... och tar typ 10% av deras hälsa medans necron står hundra meter bort o nukar en. Börjar tro att min tvåhandare egentligen är en tandpetare för jättar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Det var ju det dummaste jag varit med om?

Tänker jag inte säga emot.

Skrivet av murklor:

Nä jag tror jag är reda att ge upp conan, mest för att jag förstår mig inte på PvPn. Har testat f2p klasserna upp till 15-20 och inte lyckats bra med någon av dom. Prällen/Demon är inte så dumma, men jag finner dom tråkiga och blir alltid ägd av allt och deras moster. Guard/Barb är nästan samma sak, men dom är iallafall roligare att köra allmänt (framförallt när man ska blåsa igenom lägre PvE mobs).

Den senaste jag försökt mig på är barbarian, men jag kan ju knappt skada spelare i pvp arenorna. Jag gör helt enkelt ingenting på dom. Försöker jag gå 1v1 verkar dom alltid ta 20% av mitt HP per slag medans jag bara missar dom eller gör så lite skada att det inte ens syns på healthbaren. Jag giller framförallt när man slåss mot en necro. Ghouls omringar en och man kör en hård combo sving... och tar typ 10% av deras hälsa medans necron står hundra meter bort o nukar en. Börjar tro att min tvåhandare egentligen är en tandpetare för jättar.

Personligen tycker jag att alla klasser känns mer eller mindre lika och helt värdelösa upp till 20. Ska du göra en klass någon sorts rättvisa måste du spela längre! Guardian låser upp Heavy och Plate armor när du levlat en bra bit t.ex.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Personligen tycker jag att alla klasser känns mer eller mindre lika och helt värdelösa upp till 20. Ska du göra en klass någon sorts rättvisa måste du spela längre! Guardian låser upp Heavy och Plate armor när du levlat en bra bit t.ex.

Jo, jag förstår att alla klasser blir bättre när dom levlar... Men det faktumet hjälper inte så där mycket.

Tog nån sekund att försöka analysera matcherna och det kanske finns en anledning till varför det känns att det går trögt. Necromancers och assasains äger sönder allt. Varenda match jag kört ligger båda klasserna långt före alla andra på scoreboarden. Så dom verkar inte direkt värdelösa upp till 20...

Lär väl ströspela lite till, se om det blir bättre vid högre level. Men AoC har lämnat mig med ett lite halvdant intryck. Det är långt ifrån lika slipat som WoW. Det enda som intresserar mig för tillfället är att hitta nästa halvnakna outfit till min barbarian. Hon saknar byxor

Permalänk
Skrivet av BesteN:

Sen att man inte kommer åt menyer eller något när man är död är ju också riktigt störigt..

Finns två sätt att fixa det ;).
Minst effektiva sättet. /setoption limbo_window 0 men för att sedan kunna ressa så måste du göra /setoption limbo_window 1.
Mest effektiva sättet gör /afk och tryck cancel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fassenator:

Finns två sätt att fixa det ;).
Minst effektiva sättet. /setoption limbo_window 0 men för att sedan kunna ressa så måste du göra /setoption limbo_window 1.
Mest effektiva sättet gör /afk och tryck cancel

Hmm verkar ju lite halv drygt. Nåväl har iaf tänkt lägga detta spel på hyllan då jag tappade suget direkt jag började köra minigames och fick testa lite pvp..
Var inte alls vad jag sökte efter. Spelet känns fruktansvärt billigt (hurr hurr) och halvdant, en sådan enkel funktion som att minska/förstora UI existerade inte ens?! Fick ladda ner ett installations program samt ett UI för att ens komma nära ett vettig interface.
Menyerna var riktigt taskiga.. Nää detta var inte alls någon höjdare, blir att vänta på GW2 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Spelet känns fruktansvärt billigt (hurr hurr) och halvdant

Man får ju vad man betalar för, dvs ingeting

Men jag är också trött på det jobbiga interfacet. PvPn är fortfarande tråkig och ointressant, Rage And Glory servern är fullständigt idiotisk. Det verkar vettigt i Tortage vid en första anblick, sen kommer du till levelling zoner där det är fritt PvP även i quest hubbar... Dvs alla bara springer runt och dödar dig när du försöker prata med NPCs. Man kan ju tänka sig hur Tortage hade varit om det hade varit fri PvP där, det verkar vara resten av spelet (förutom dom stora städerna, där är det fortfarande fredat). Som jag sa ovan nånstans, man tvingas till att ha en grupp annars har man inte en suck att ens kunna spela spelet.

Permalänk
Medlem

Synd man måste köpa POINTS i spelet för att kunna lira alla klasser Annars hade jag testat ( Har spelat förut till lvl 20+)

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Måste man ha RotGS för att komma åt alla zoner, även om man betalar för premium?

EDIT: Ja, efter en live-chat med supporten på Funcom fick jag reda på att expansionspaketet är ett måste om man vill ha tillgång till vad som finns i RotGS. Finns att köpa in-game i item-shoppen eller i online-butiken via sitt account för 1750 Funcom points (tror man kunde köpa 1500+500 poäng för runt 20euro).

Och ja just det, Fasselito, Holt säger hej på samma otrevliga sätt han alltid gjort.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Massively har skrivit 2 nya artiklar om den kommande uppdateringen till Age Of Conan:
http://massively.joystiq.com/2011/08/13/funcom-talks-inspiration-and-aocs-massive-savage-coast-of-turan/
http://massively.joystiq.com/2011/08/13/the-anvil-of-crom-extra-silirrion-on-turan-open-world-pvp-and/

Det låter onekeligen bra. Vi skall tydligen också få en till level 50 toon

Permalänk
Medlem

Jag började lira igen nu för att testa och tycker främst det är klart bättre optimerat nu,kör allt på max utan problem.
Köpte expansionen när den släpptes men ska köra gratis versionen tills jag får upp min bear shaman till 80,sen kanske börja betala.
Kul att de lyckas ragga folk och kan fortsätta utveckla spelet! Det är de helt klart värda.

Men det är ju mest för att hålla mig upptagen till SWTOR släpps,det som är positivt med Free to play är att man då kan köra flera MMO's samtidigt och inte behöva pynta flera hundra i månaden bara på subscriptions..

Permalänk
Medlem

Jäklar, lirar med bror min och vi är level 24 nu, det finns GOTT om spelare även i de lägre zonerna. Bra tecken.

Håller på att tanka ner expansionen nu från in-game shoppen. Tror jag ska skaffa premium också så jag kan spela en Dark Templar!

Men det var väl fan i skogen då att de förstört rangern, när jag slutade spela (slutade strax efter Shrines of Bori kom) så var rangern jätterolig, STOR skillnad på Bow och Crossbow osv osv. Nu är det samma skit, 2 träd som fungerar till båda vapnen, ingen skillnad alls på fart, längd och skada mellan crossbow och bow... Meh, Holt får vara min crafter och dungeon-booster.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Skrivet av Hjulstad:

Vilket gör det till det bästa PvP MMOt som finns just nu, det + combosystem, du behöver faktiskt jobba för att få kills och skillz, inte som WoW och RIFT etc där macros bara gör allt för dig.

Fel, det är inte det bästa PvP mmoet ute nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av grontoankan:

Fel, det är inte det bästa PvP mmoet ute nu

Vilket skulle vara bättre då?
Dela gärna med dig, testar gärna något nytt med tanke på att inget jag testat har ens kunnat komma i närheten av AoC.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Tjao! spelar på chrome här" Hur det nu stavas", Vill gärna ha någon social att spela med ;p Vart klart me Tortage lite väl fort så är lvl 19 och är på nya stället, vad det nu heter ^^ hha

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk

Undrar hur lång tid det kommer ta innan rift blir F2P :S

Permalänk
Skrivet av Hjulstad:

Vilket skulle vara bättre då?
Dela gärna med dig, testar gärna något nytt med tanke på att inget jag testat har ens kunnat komma i närheten av AoC.

Darkfall Online. Bara att testa då det har 14 dagars gratis trial Är en liten svacka i populationen atm och mkt whine på forumet pga den största patchen hitils är försenad. Men som sagt, bara att testa, dra med dig några kompisar cokså.

http://www.darkfallonline.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av grontoankan:

Darkfall Online. Bara att testa då det har 14 dagars gratis trial Är en liten svacka i populationen atm och mkt whine på forumet pga den största patchen hitils är försenad. Men som sagt, bara att testa, dra med dig några kompisar cokså.

http://www.darkfallonline.com/

Har testat det redan i betat. Spelade vid release, men kunde snabbt utesluta det, och kan inte påstå att jag är sugen på att testa igen.. FPS nej tack, men smaken är som baken..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Skrivet av Hjulstad:

Vilket skulle vara bättre då?
Dela gärna med dig, testar gärna något nytt med tanke på att inget jag testat har ens kunnat komma i närheten av AoC.

Tex EvE.

Permalänk
Skrivet av Hjulstad:

Har testat det redan i betat. Spelade vid release, men kunde snabbt utesluta det, och kan inte påstå att jag är sugen på att testa igen.. FPS nej tack, men smaken är som baken..

lol beta... lol release. Det är... väldigt stor skillnad nu gameplay mässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grontoankan:

lol beta... lol release. Det är... väldigt stor skillnad nu gameplay mässigt.

Men va jag vet så är det fortfarande springa med svärd/båge/magi och bara klicka med musen, inget för mig

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Så, då kan man köpa Savage Coast of Turan uppdateringen, köpte Early Access Bonus pack för 2000 Funcom points.
Mer info om packen finns på Community Update - 26 August samt Savage Coast of Turan FAQ

Permalänk
Medlem

Vilken server lirar folk på? Är lite sugen på att börja och vore kul att hamna på samma ställe