Nytt Headset vilket av alla miljoner???

Permalänk
Medlem

Nytt Headset vilket av alla miljoner???

Hej allihopa nu är de så att jag ska köpa nytt headset och vill ha lite tips vilket jag ska välja, vill gärna att de utesluter ljudet runtom.

Jag har steelseiries 5HV2 nu.

Är inne på Sennheiser, men då kommer frågan, vilken av alla?

De måste sluta hela öronen!

*uppdate*
Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

http://steelseries.com/products/audio/steelseries-siberia-v2

vet att dom utesluter ljud runtom som för jag hade dom på ett internetcafe en gång och kunde knappt höra polarna sa men om den har så djup bas vet jag inte men långt ifrån dåligt ljud

Permalänk

Jag använder Fatal1ty heaset, Är nöjd med det

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

vad har du för budget? kolla in sennheisers hd serie

Visa signatur

pro

Permalänk
Medlem

G35 - G930

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Medlem

Siberia är helt öppna och utesluter inte ljud alls, Ricktigt trött ljud också! Jag köpte just http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102 med en nuforce uDAC2 till har inte fått hem det med enligt alla recensioner så skall det låta bra Annars brukar väll folk rekommendera beyerdynamic till folk som vill ha djup bas http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=148&t=294
detta är vad jag läste mig till när jag letade headset förra veckan

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Kör själv med Logitechs G35 7.1-headset och är jättenöjd.

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem

Fråga om ljud på sweclockers är som att fråga vilken volvo-model som är bäst på ett volvoforum. Alla kommer att rekommendera det de själv äger.

Personligen beställde jag nyss AKGs GHS-1, utgående ifrån att AKG är ett stort företag som pysslar både med hörlurar och mikrofoner så de borde veta vad de håller på med. Sedan finns det ingen skit som heter surround eller USB på det heller. Hur de låter kan jag inte utlåta mig om då jag ej har dem än, och även om jag blir missnöjd så kan det vara mycket bättre än Logitechs G35 och Fatal1ty headset som andra användare är nöjda med. Ända jag vet säkert är att Razers Piranha är bland de absolut sämsta sakerna jag hört.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Min bror har dessa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=469555

Har testat dom och dom utesluter ljud riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag använder Siberia 2v , bra ljud, rätt djup bas. Men, nu den senaste veckan har de börjat göra ont , har fan ingen aning om varför... Har haft de många månader nu och aldrig haft ont förr så jag kan inte riktigt säga om det är mig det är fel på eller headsetet..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag har inte direkt någon budget men de ska vara prisvärt och JÄKLIGT bra lurar och de jag är inne på är sennheiser men som sagt har alldrig testat dom, har haft problem med att de kör ont i öronen av vissa headsets.

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att hålla dig borta från Siberia lurar om du vill ha djup bas. Existerar knappt någon bas i lurarna och klarar inte visa ljud på för hög volym heller. Köp något från sennheiser istället som några redan sagt.

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flawwoo:

Ett tips är att hålla dig borta från Siberia lurar om du vill ha djup bas. Existerar knappt någon bas i lurarna och klarar inte visa ljud på för hög volym heller. Köp något från sennheiser istället som några redan sagt.

Vilken av alla Sennlurar?

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

Vilken av alla Sennlurar?

Jad kan inte backa detta men jag blev avrådd från sennheiser just på grund av att de inte har så djup bas. Finns på lite recensioner på prisjakt osv, Ville bara göra en headsup de detta fick mig att välja bort dessa lurar. Kan vara värt att forska på i alla fall, annars skall de vara riktigt schysta

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Jad kan inte backa detta men jag blev avrådd från sennheiser just på grund av att de inte har så djup bas. Finns på lite recensioner på prisjakt osv, Ville bara göra en headsup de detta fick mig att välja bort dessa lurar. Kan vara värt att forska på i alla fall, annars skall de vara riktigt schysta

haha vafan, tack för svar men segt för jag va inne på att köpa dem, men men får bara forska vidare. Har du nå bra förslag då? :>

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

Vilken av alla Sennlurar?

PC360 ofcourse! Dock äre ju lite saftigt pris men det är värt det, eller G35 om du vill ha USB och lite sämre passform

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajmon37:

PC360 ofcourse! Dock äre ju lite saftigt pris men det är värt det, eller G35 om du vill ha USB och lite sämre passform

Va äre för skillnad på PC360 och 350?

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Jad kan inte backa detta men jag blev avrådd från sennheiser just på grund av att de inte har så djup bas. Finns på lite recensioner på prisjakt osv, Ville bara göra en headsup de detta fick mig att välja bort dessa lurar. Kan vara värt att forska på i alla fall, annars skall de vara riktigt schysta

Sennheiser gör och brukar göra neutrala lurar alltså så rent ljud som möjligt så som producenten/DJ har valt. Vill du ha bas får du leka med EQ för att få det mer överdrivna basen som man får på Creative Fatality, eller Dr.Dre lurar

HD serien är något gott att välja från Sennheiser, priset är taket här. AKG är också mycket neutrala dock så varierar det på modell vad jag hört. Denon AH-D2000 är ganska neutrala lurar med minimalt överdriven bas och är slutna vilket stänger in ljudet ganska bra. Dock tyckte jag inte om dessa då de väger lite samt öronen blir ganska varma (för mig) efter ett par minuter.

Budget på hur mycket du vill lägga ut på lurarna kan hjälpa oss att ge bättre förslag.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Sennheiser gör och brukar göra neutrala lurar alltså så rent ljud som möjligt så som producenten/DJ har valt. Vill du ha bas får du leka med EQ för att få det mer överdrivna basen som man får på Creative Fatality, eller Dr.Dre lurar

HD serien är något gott att välja från Sennheiser, priset är taket här. AKG är också mycket neutrala dock så varierar det på modell vad jag hört. Denon AH-D2000 är ganska neutrala lurar med minimalt överdriven bas och är slutna vilket stänger in ljudet ganska bra. Dock tyckte jag inte om dessa då de väger lite samt öronen blir ganska varma (för mig) efter ett par minuter.

Budget på hur mycket du vill lägga ut på lurarna kan hjälpa oss att ge bättre förslag.

Vill bara fastställa att jag inte själv lyssnat på dem men gick på lite omdömen på prisjakt. Säger absolut inte att det är dåliga lurar men till den musiken jag lyssnar på verkar de inte va ultimata

citat:
"Dom passar dig som lyssnar på Jazz, Blues, akustisk musik osv. Så fort det börjar komma in lite snabba trummor, tyngre bas och fräsiga elgitarrer så är dessa lurar tyvärr riktigt dåliga enligt mig"

"Dessa lurar fungerar inte lika bra på alla sorters musik tycker jag. Mycket bra på jazz, klassisk och soul, men hänger inte med på mer krämig musik med mer bas och trummor."

"men får väl fan ge dessa ett högt betyg. mellan och diskant är helt okej, men bas är... sådär.. AKG 240 levererar bättre imho. som många "proffs" skriver, är dessa väldigt neutrala, vilket kanske gör dem bättre som fattigmans-monistorer."

detta är omdömen om HD 595 som låg i den prisklassen jag letade i
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=18598

köpte AT MK-50 istället har dock inte fått de då jag beställde från England.

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

Va äre för skillnad på PC360 och 350?

PC360 har öppen design, dvs man hör omgivningen lite mer än PC350, dock så blir inte öronen lika varma. Samt att volymkontroll på 360 sitter på luren istället för en sån störig på sladden, annars är de praktiskt taget identiska.

edit: 360 väger 300gram men jag tror PC350 väger ca 400-450g, så 360 är förmodligen mycket skönare under långa sessioner.

edit2: 360 har även en mute-funktion på micken om man fäller upp mikrofonbommen så den står vertikalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Vill bara fastställa att jag inte själv lyssnat på dem men gick på lite omdömen på prisjakt. Säger absolut inte att det är dåliga lurar men till den musiken jag lyssnar på verkar de inte va ultimata

citat:
"Dom passar dig som lyssnar på Jazz, Blues, akustisk musik osv. Så fort det börjar komma in lite snabba trummor, tyngre bas och fräsiga elgitarrer så är dessa lurar tyvärr riktigt dåliga enligt mig"

"Dessa lurar fungerar inte lika bra på alla sorters musik tycker jag. Mycket bra på jazz, klassisk och soul, men hänger inte med på mer krämig musik med mer bas och trummor."

"men får väl fan ge dessa ett högt betyg. mellan och diskant är helt okej, men bas är... sådär.. AKG 240 levererar bättre imho. som många "proffs" skriver, är dessa väldigt neutrala, vilket kanske gör dem bättre som fattigmans-monistorer."

detta är omdömen om HD 595 som låg i den prisklassen jag letade i
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=18598

köpte AT MK-50 istället har dock inte fått de då jag beställde från England.

Kan inte utala mig om 595, jag lyssnade på AKG 701, AH-D2000 samt HD650 där passformen och ljudet helt enkelt passade mig. Döm inte AT MK-50 direkt eller andra lurar också pga att de har en burn in om man skall kalla det. Hade 2st HD650 där jag upplevde samma sak på båda att ljudet blev mjukare och basen mer djup.

OT, varför inte köpa vanliga lurar och sedan köpa en mic ? Blir ett störe utval och mycket större chans att du blir glad med dit val.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Kan inte utala mig om 595, jag lyssnade på AKG 701, AH-D2000 samt HD650 där passformen och ljudet helt enkelt passade mig. Döm inte AT MK-50 direkt eller andra lurar också pga att de har en burn in om man skall kalla det. Hade 2st HD650 där jag upplevde samma sak på båda att ljudet blev mjukare och basen mer djup.

OT, varför inte köpa vanliga lurar och sedan köpa en mic ? Blir ett störe utval och mycket större chans att du blir glad med dit val.

OT: Vet du hur lång tid det brukar ta och vilken volym skall man köra? hört upp mot 30h på MK-50

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Ojj mycke svar har fortfarande inte bestämt mig, men en sak är klar jag kommer bara spela spel (BF3 FTW) med dem, jag har en bra ljudanläggning som spelar musik.

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Prova i butik om du orkar

Permalänk
Medlem

AKG GHS1 hade bas iaf, så mycket att jag är besviken på AKG! Inga problem att få huvudvärk, Sennheiser hd25 är kända för att vara lite bas-starka, men inte äns i närheten utav dessa. Sennheiser HD800 kommer inte heller i närheten. De sitter däremot helt OK på huvudet, blockar inte ute så mycket ljud för att vara slutna heller.

Sånhär EQ kurva får jag köra för att basen ska låta någolunda neutralt <<

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

OT: Vet du hur lång tid det brukar ta och vilken volym skall man köra? hört upp mot 30h på MK-50

Kan inte utala mig om hur lång tid eftersom mycker beror på volym typ av ljud och sedan högtalarna etc. Sen hur mycket det kommer ändrar varierar och inte tala om placebo (hur mycket av burn in vi tycker är vs sanningen)

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Kan inte utala mig om hur lång tid eftersom mycker beror på volym typ av ljud och sedan högtalarna etc. Sen hur mycket det kommer ändrar varierar och inte tala om placebo (hur mycket av burn in vi tycker är vs sanningen)

Har haft dem i två dagar nu tycker de låter riktigt bra redan och då har jag inte ens en dac än. kan inte bestämma mig för vilken jag skall köpa

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS