Förslag på spel med bra handling?

Permalänk
Medlem

Förslag på spel med bra handling?

Letar efter spel med bra handling! Något som är medryckande så man inte vill sluta spela. Jag tycker att de flesta spel jag spelar håller i 1-2 timmar sen tappar jag intresset, men finns ett par som har lyckats hålla kvar mig mycket längre, t.ex. Metro 2033 och Bioshock.

Gärna FPS då jag tycker att det bidrar mycket till känslan, men vilken sorts spel funkar egentligen, det är handlingen som är viktigast!

Tack på förhand!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

du har fallout spelen fear 1,2,3 tycker dom har rätt ok story

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

Inte FPS men det som verkligen har ryckt med mig å håller fortfarande med ett hårt grepp(efter ~9 timmar) är Batman Arkham Asylum tycker det är ett riktigt bra och spännande spel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är likadan som du, jag tröttnar på offlinespel ganska fort om de inte är någon gripande story.

Tänkte skriva Bioshock 2, men såg att du skrev Bioshock. Spelat 2:an? Sjukt bra spel det med.

Annars kanske Assassins Creed 2?

Permalänk

Spel med bra story är som alltid skrivs Mass Effect 1+2, Dragon Age Origins (om du gillar RPG), Dragon Age 2 (om du gillar mer action-RPG/Hack n' slash) och Knights of the Old Republic 1+2. Alla dessa är mer eller mindre RPG, så inga FPS tyvärr.

Personlig favorit är helt klart Mass Effect 1, väldigt gripande story

Permalänk
Skrivet av EvilPuppy:

Spel med bra story är som alltid skrivs Mass Effect 1+2, Dragon Age Origins (om du gillar RPG), Dragon Age 2 (om du gillar mer action-RPG/Hack n' slash) och Knights of the Old Republic 1+2. Alla dessa är mer eller mindre RPG, så inga FPS tyvärr.

Personlig favorit är helt klart Mass Effect 1, väldigt gripande story

Håller med dig om spelen, Mass Effect 1 är med på topp tio listan, 2an topp 5. Dragon Age (bara spelat 1an) är oxå bra, skön story

Spelar du Assult i Mass Effect så blir det typ som ett fps iaf i striderna

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Min personliga favorit är Cave story.

Visa signatur

Stationär MSI Z77A-S03 Inet edition | Intel I5 3570K | Noctua UH12P SE | 16GB Kingston Beast series | MSI GTX 1060 | Samsung SSD 840-Series 128GB + 256GB | Fractal Design Integra R2 650W | NZXT Source 210 Elite

Permalänk
Medlem

Singularity.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk

Thief 1, 2 och 3

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Morrowind och Oblivion är ju väldigt fria och blir vad man gör dem till men de har riktigt intressant lore särskillt Morrowind och jag tycker iaf att de är medryckande. Om du väljer att spela Morrowind rekomenderar jag att du tar en titt i den här tråden för att hotta upp grafiken lite mm.

Visa signatur

i5 3570K ~ Fatal1ty Z77 Pro-M ~ G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws ~ Corsair AX 850W ~ Arc mini ~ HD6950 @ 6970

Permalänk
Medlem

Crysis 1 och Crysis warhead hade rätt bra stories i min åsikt. (även om det var mer sjuta koreaner än story) Crysis 2 är mer story i förhållande till dödandet men lite deprimerande i min åsikt

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Mass Effect 1 & 2 har hållt mig framför datorn i över 30 timmar i sträck, sjukt goa spel och jag kan rekommendera dem. Singularity har en ok story dock är spelet alldeles för kort. Borderlands är schysst dock har jag inte spelat igenom det än då jag inte har haft tid. Mitt favoritspel är dock Gears of War. Storyn är underbar samtidigt som det är ganska intense och lite småläskigt i perioder.

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk
Medlem

Vill rekommendera The Wither 2, det innehåller ingen fps del men striderna är ändå mycket actionfyllda.
Riktigt vackert är det också förutsatt att du har en burk som kan klara av det.

Permalänk
Medlem

Som andra redan har påpekat så är både Mass Effect 1 och 2 grymt bra storydrivna spel, riktigt episka rymdsagor Även The Witcher 2 är mycket bra
Antar att du redan har spelat Half Life 1 och 2? Annars är det nog det ultimata i ditt fall, ett grymt FPS med fantastisk story och inlevelse. Enligt många är Half Life 2 ett av de bästa spel som gjorts, så kör det om du inte redan har gjort det!

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Jag är likadan som du, jag tröttnar på offlinespel ganska fort om de inte är någon gripande story.

Tänkte skriva Bioshock 2, men såg att du skrev Bioshock. Spelat 2:an? Sjukt bra spel det med.

Annars kanske Assassins Creed 2?

Vadå 2? Han får ju gärna börja från början även fast ettan är ganska segt att ta sig igenom är det fortfarande bra story som man behöver om man ska kunna njuta fullt ut av uppföljarna.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

När det gäller spel med bra story så Måste man ha spelat The last journey och The last Journey 2 Dreamfall.

Longest Journey http://www.youtube.com/watch?v=ZTt6Tu-4KDk
Dreamfall http://www.youtube.com/watch?v=4WQL4bWaFbs

Permalänk
Medlem

Jag kan tipsa om ett spel om är ganska ovanligt men grymt bra story. Grim Fandango, ett gammalt spel som tyvärr kan ha lite problem med nyare windows(xp fungerar ok)

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla förslag!

Jag har spelat Fallout 3 och New Vegas, dock inte ettan och tvåan. Kanske något att testa.
Batman Arkham Asylum har jag spelat, det var faktiskt kul!
Spelat igenom Bioshock 2 också, riktigt bra story!
Assassins Creed 2 har jag också spelat, medryckande story där med!

Mass Effect ska jag försöka testa någon gång, har hört mycket gott om dom!
Dragon Age har jag försökt mig på, tyckte dock att det var tråkigt.
Kotor 1+2 har jag också spelat, roliga spel!

Cave story har jag inte hört talas om.
Singularity har jag spelat, schysst story!
Thief 1,2,3 verkar spännande, får ta en närmare titt!

Oblivion har jag spenderat många timmar i haha, grym stämning!
Morrowind försökte jag modda innan jag testade att spela det, men jag lyckades inte så jag orkade inte installera om allt :/

Crysis 1+2 var helt ok.
Gears of War har jag också spelat, det var sjukt intensivt!

The Witcher 2 försökte jag mig på efter alla har sagt hur bra det är, men jag klarade inte av att spela det då stridssystemet var så obalanserat och tråkigt.

Half Life 1 har jag spelat, men faktiskt inte Half Life 2, kanske något att testa då

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Här är en trailer för Cave Story. Det ser kanske inte så roligt ut men har man börjat spela det så fastnar man så lätt och sitter många timmar och spelar.

Visa signatur

Stationär MSI Z77A-S03 Inet edition | Intel I5 3570K | Noctua UH12P SE | 16GB Kingston Beast series | MSI GTX 1060 | Samsung SSD 840-Series 128GB + 256GB | Fractal Design Integra R2 650W | NZXT Source 210 Elite

Permalänk
Skrivet av Svbg:

Mass Effect ska jag försöka testa någon gång, har hört mycket gott om dom!
Dragon Age har jag försökt mig på, tyckte dock att det var tråkigt.

Mass Effect bör du absolut prova på, väldigt stämningsfullt med mycket bra story i både 1:an och 2:an även om det vart lite ändringar i 2:an som jag inte uppskattade.

Var precis samma sak för mig med Dragon Age, började flera gånger men orkade aldrig spela vidare. Till slut gav jag mig fan på att ta mig igenom det, jag hade ju trots allt betalat för det. Ju mer jag spelade desto mindre ville jag sluta, väldigt medryckande och storyn blir bara bättre och bättre. Nästan bäst är interagerandet med ens companions, deras storys de berättar är väldigt underhållande